Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Kalandos nyaralás

RÁJEN 2013.07.16. 08:00

bringatabla_1.jpgNem olyan régen mutattam képeket a biciklikkel megrakott Ventóról, és írtam kommentben, hogy majd még beszámolok erről-arról. Nyaralás céljából alapvetően a Balatont céloztuk meg, de előtte még volt egy áttett foglalásunk Miskolctapolcára is, ilyen kuponos izé, nem lehetett kihagyni. Csak hárman mentünk, így elég volt két bicikli, amit vonóhorog híján egy gyorsan beszerzett tetőcsomagtartón kellett elvinnünk. A csomagtartó Thule, a bicikliszállítók (szám szerint három) név nélküliek, egyben vettem őket a vaterán viszonylag kedvező áron. Lefelé sima ügy volt, de visszafelé az M3-ason a 93-as km környékén egyszer csak egy koppanást hallottam, majd láttam a visszapillantóban a hátrafelé lerepülő egész pakkot. Nem, volt jó érzés. Szerencsére pont egy sor kamion előzése után voltunk, mögöttünk nem volt személyautó, a kamionok pedig ügyesen le tudtak fékezni, de lehetett volna ez sokkal súlyosabb is. Utólag próbáltam megfejteni, mi lehetett a baj: természetesen én voltam a hülye, tetőn szállított biciklin nem maradhat gyerekülés, gondolom azért, mert belekaphat a szél, és itt is ez történhetett valószínűleg. meg talán sok volt a 130 is, nemtom. Az egyébként pont erre a típusra való tetőcsomagtartó rögzítése ránézésre atombiztosnak tűnt és tűnik, de a tető sínjébe beakadó fém fülek feltételezhetően nem voltak eléggé beakadva, mindenesetre nem bírták ezt a fajta erőhatást, engedtek a szélnek, ami bizony fújt. Erősen. Fényképeket a helyszínen nem csináltam, volt elég bajom, szerencsére azonban mi és a többi közlekedő megúsztuk, de a bringák már jobban megsínylették, igaz, itt is lehetett volna nagyobb a baj: mindkét bicónak szétment a bal kormánymarkolata és az ülése, az enyémnek más baja nem is lett, de a pároménak ezen felül elgörbült a kormánya, félig letört az egyik pedálja és széttört az első lámpája. Ja, és a gyerekülés is ripityára tört, azt ott is hagytuk az út mellett a gazban. Az autópályáról az egyik kamionsofőr segítségével gyorsan lehúztuk a leállósávba a rakományt, amely egyébként teljesen egyben maradt, a bringák nem estek le a szállítókról, azok meg a csomagtartóról. Gyorsan szétszedtem mindent, és mivel nem voltak nálam a Thule kulcsai, a táskák utastérbe történő átpakolása után mindent betettem a csomagtartóba - és minden be is fért. Igaz, a bringák első kerekei csak kilógva, de ez így is erősen meglepett. Mindegy. Hazaérve egy kicsit gatyába ráztam őket, mindkettőre visszatettem a régi nyergeket, visszagörbítettem a sárvédőket, ki is próbáltam őket, működtek, megnyugodtam. És még másnap visszaszereltem a tetőcsomagtartót, újra rögzítettem a szállítókat, lőttem a vaterán egy új (nem új) gyerekülést, mert aztán már készülnünk kellett a balatoni indulásra. Oda három bringát vittünk, de a gyerekülés az utastérben utazott, illetve nem is mentem 100-nál gyorsabban, jobb ugyanis félni, mint megijedni. Egyéb gond ezzel már nem volt többet, remélem, nem is lesz...

IMAG0992.jpgIdőközben egyébként tönkrement a Ventón az egyik első fékbetét, de nem kicsit, hanem nagyon, szóval Siófokon a második utam a szerelőhöz vezetett (az első egy bringaszervizbe, hogy legyen a gyerek bringáján - aminek az átfestését végül nem úsztam meg - első gumi, de ezt már írtam), aki aztán felvilágosított, hogy nem csak a fékbetéteket kell cserélni, hanem az általuk tönkretett tárcsákat is, amelyek ráadásul hűtöttek, amitől drágább a csere. Hurrá. Végül ez a mutatvány (munkadíjjal együtt) egy harmincasba fájt, ami szerintem, minimum 20 százalékkal kedvezőbb ár, mintha Budapesten csináltattam volna. A nyaralás során más gond az autóval szerencsére nem volt, sőt igazándiból ez sem valami hirtelen hiba volt, hiszen ezek kopó alkatrészek, előbb-utóbb túl kellett esni a cserén. A klíma még mindig nem az igazi, néha kihagy, a motorból valahol elöl még mindig csepeg egy kicsit az olaj, így a betervezett következő szerelési kör során ezeket mindenképp szeretném orvosoltatni. Az eredeti terv az volt, hogy tél előtt megcsináltatom a küszöböket, de valószínűleg mégsem így lesz, inkább ezt és a futóművet szedetem rendbe, meg talán életemben másodszor talán veszek négy új gumit is...

2013-04-11-18-57-39.jpgÉs ha már így rámentem a Ventós témára, le is írom, úgy egyébként mi történt, mi van a kocsival a vásárlás óta, hátha valakit érdekel: (a poszt ezen részét egy korábbi, meg nem jelent írásomból másolom, amely egy része átírva megjelent a Totalcar Heti merítésben, ráadásul ilyen formán később az index címlapjára is kikerültaz első etáppal megvagyunk, a Vento, jelentem, él és virul - ahogy már a fejem is :) Mint azt említettem, a motorszerelés egy nagy fehér folt volt, így a karosszéria csinosítását nem akartam előre venni, hogy mindenképp maradjon lé erre. Hát kellett is: a kuplung- és vezérlés-csere mellett ugye az volt a kihívás, hogy a srácok megtalálják az olajfolyás okát és megszüntessék azt. Sikerült mindkettő. Az olaj az olajgombánál és a szelepfedélnél dőlt (ezeket újra cserélték), de emellett fény derült jó pár másik csibészségre. Például arra, hogy az autóban nem a gyári váltója dolgozott, hanem egy kettes Golf GTi váltója. Nincs is ezzel semmi baj, az előző tulaj biztosan okkal pimpelte bele, de ehhez természetesen egy másik kuplung illeszkedik, így módosítani kellett a rendelésen. A vezérlés cseréjekor (amely használt autó vásárlásakor kötelező tennivaló) világossá vált, hogy ezen felül szükséges egy új hosszbordás szíj és egy új ékszíj is, ezen már igazán kár lett volna spórolni. (Bárcsak tudnám, mik ezek és mire valók...) Ezeknél nagyobb - nem várt - tétel, hogy kellett négy új gyertya és kábelköteg is, és egy szelepet is cserélni kellett, ez fájt a legjobban anyagilag, illetve jó pár csőből, tömlőből és bilincsből is újat kellett szerezni, tele volt a motortér kókány megoldásokkal (slag cső), amelyektől így most megszabadultunk - sőt nyertünk egy csomó garanciát az új alkatrészekre. Mindez a segédanyagokkal és a munkadíjjal együtt szépen lassan gyorsan feltolta az eredeti (karosszériamunka nélküli) árajánlatot 2 kiló fölé. Hiába, olcsó húsnak, ugye... De ezekkel azért számoltam előre, sőt az igazat megvallva motor téren sokkal rosszabbra számítottam, lázálmaimban teljes motorgenerált vizionálva. Viszont így is eljutunk oda, hogy a 3 kilós autóból hip-hop 5 kilós lett, így cáfolva meg azt a 4000 éves algebrai alapvetést, hogy az annyi, amennyi. Nem, autóvásárlásnál, főleg használtaknál az annyi mindig több, mint amennyi...

2013-04-11-18-45-53.jpgNem elengedhetetlen része az autónak, így akár rá is ért volna, mégis belevágtam: ez a zene. Az autóban volt egy Sony Xplod CDX-CA705M típusú, kicsit zárlatos, de egyébként jól működő autós CD, amit kivettem belőle még a megvételkor, mert már akkor tudtam, hogy nekem valami más kell majd. Egy olyan, ami már nem csak hogy az mp3-mal elboldogul, hanem usb-csatlakozóval is bír. A régi vasat így feltoltam a vaterára, amit onnan egy nap alatt el is vittek, így a bevételből végeredményben egy kicsit (nem is kicsit, hanem olyan 40%-kal) csökkenthettem az új fejegység vételárát. Ilyen az új:

sony xplod cdx gt620u.jpgMint látható, hű maradtam a Sonyhoz, a GT24-gyel tökéletesen elégedett voltam, remélem, ez a GT620-as is beválik (update: igen, abszolút!). Tudásban ez a darab azért több, az usb-n kívül pl. azért is esett rá a választásom, mert két pár RCA-kimenet van rajta, így nem kellett átvariálni a Vento kábelezését, csak be kellett dugni a csatikat, becuppantani és kész. No és a kék gombmegvilágítás is tetszik, ugyanis az autó többi fénye is ilyen, igaz, nem gyárilag. Ez a típus amúgy a Sony-kínálat alsó felén tanyázik, de én általában innen szemezgetek mindig, csúcskategóriás készülékem soha nem volt - semmiből. Az autóban egyébként kiegészítésképpen a gyáriakhoz van két nagyobbacska Pioneer hangszóró a kalaptartóba vágva, amelyeket egy a csomagtartóban pihenő Magnat erősítő hajt. Mélynyomót egyelőre nem tervezek, a SAL ugye elment a Golffal, de ez még változhat, majd kiderül.

2421s.jpgA kormány nem gyári, de VW: egy VR6-osból lőttem, bontott áru, ugyanilyen volt a Golfban is, csak ott bőrös. Elég ritka darab, 12 ezer alatt nem is igen találni, nekem szerencsém volt, utánvéttel együtt megállt 7 ezer alatt. A ronda eredeti kormány ugyanis egy halott légzsákot rejtegetett magában, így kiadtam az útját. Majd egyszer, ha még jobban benő a fejem lágya, kerül a kocsiba egy működő légzsákos kormány, addig ezzel játszom. A másik fétisem a kürt, avagy duda, utoljára a 2107-esemen volt olyan, aminek szerettem a hangját, ezért elhatároztam, hogy ez is kap némi tuningot. Már amennyiben tuningnak mondható, hogy a Unixnál a két új küszöbbel együtt vettem egy új Octaviához valót, szép, testes mély hangja van, nem olyan kis cincogó babakürt, mint eredetileg. Pipa.

2471s.jpgÉs hogy hogy megy? Ez a régivágású 2 literes, 8 szelepes motor úgy viszi a számomra már nagynak számító testet, hogy csak na. Tényleg szuper. Soha nem panaszkodtam az 1.6-os Golf 100 lóerejére (bár szerintem akkor volt az 100, amikor kigördült a Karmann gyártósoráról, és nem 17 éves korában), de ez és az ég és föld. Pablo, Juan és Jesus remek munkát végeztek odaát, majd a Cseke Team ideát, rettentő fickósan pörög fel a motor, és úgy tűnik, a nyomaték tekintetében sincs ok panaszra. Mindehhez társul némi sportos hang hátulról, így tökéletes az illúzió, mindig olyan, mintha mindig száguldanánk... A fogyasztást elsőre olyan 11-12 literre mértem, de ez még egyelőre csak inkább becslés, viszont talán jobb is, ha nem tudom pontosan :) (Update: óvatosan 10 körül el lehet vele poroszkálni.)

2461s.jpgElőrefelé tekintve a vezetési élmény hasonló az elődben tapasztalthoz, bár az egész autó mintha puhább, hajószerűbb lenne, de hátrafelé már egészen más. A kilátás a cabrióból sem volt tökéletes, de itt már szinte lehetetlen felmérni, meddig ér hátul az autó, és hol kezdődik a következő. Értem én, kellett a magas hátsó a nagyobb csomagtér érdekében, viszont akkor már betehettek volna egy nyamvadt tolatóradart... Ja, 1996-ban? Nem, maximum majd utólag. Apropó utólag: sk szereltem fel a két légterelő műanyagot az első ablakokra, iszonyú büszke vagyok ám magamra ilyenkor, és tetszik a végeredmény is, jól néznek ki, de ennél fontosabb a hasznosságuk, anno a Corollámon is volt ilyesmi (bár a linkelt kép készítésekor még pont nem) és nagyon bevált. Visszatérve még egy gondolat erejéig a hátrafelé történő kilátáshoz: volt már nekem sedan kialakítású autóm, pont az imént említett Corolla, de annál nem tapasztaltam ilyen problémát, tökéletesen lehetett látni már a tükörből is a hátsó sarkokat. Meg egyébként is, ezt tartom alapvetően a normális autóformának, ahogy írtam is nemrég, szóval szerintem csak meg kell szoknom. A fekete szín miatt az esti hátrafelé parkolások talán még nagyobb kihívást jelentenek majd, de mindegy, valamit valamiért.

2013-04-11-19-00-24.jpgA még a Golfra vásárolt, de végül már csak a Ventóra felkerült gyári BBS-kerekek szerintem nagyon jól mutatnak rajta, bár ugye legutóbb mutattam már képet róluk, de így, élesben ez is más :) Amit fentebb írtam a vezetési élményről, azt még kiegészíteném azzal, hogy miután a Golfra feltettem a MIM-felniket, sokkal pattogósabbá vált, a nyomvályúkon történő áthaladás pedig kész rémálommá. Na, a Ventónál ilyet nem tapasztaltam egyáltalán, pedig ugyanúgy 195/50 R15 a méret. Nem akarok okoskodni, simán lehet, hogy ott valami egyéb probléma volt, és már annak sem kellett volna úgy viselkedni, de ez így most nagyon kerek... Ráadásul a klíma is működik, csak valami tömítést kellett cserélni, illetve feltölteni. Ezt a sok szopórollerezést persze mind megúsztam volna, ha anno nem adom el a tulajdonképpen kifogástalan, fiatal, keveset futott, ötajtós, automata klímás Cliómat, de mint tudjuk, az ember 30 felett megőrül, kellenek a régről vágyott, de akkor még elérhetetlen bohóságok, így most, közelebb már a 40-hez, próbálok visszaőrülni. És fizetem a tanulópénzt.

IMAG0374s.jpgSzerváltam még a kocsiba két normális első ülést, mert amik eredetileg benne voltak, már nem sok mindenre voltak jók, tartós bennük ülésre a legkevésbé. Egy angol Borából valók az úja(bba)k (ez azért érdekes, mert így a bal első sokkal jobb állapotban van, mintha itthoni autóból származna), gyakorlatilag hibátlanok, újszerűek, de ami ennél is fontosabb, hogy kényelmesek és jó az oldaltartásuk (persze azért nem ennyire), no és szerencsés módon ugyanúgy szürke plüssök, mint a hátsók, mert azokat nem terveztem cserélni - bár azért egy kicsit sötétebb árnyalatúak, tehát nem teljesen tökéletes az összhang. A beszerelést szintén Cseke mesterék végezték, ezt nem akartam halogatni, mert derékfájós vagyok (sőt az az igazság, hogy kettős porckorong-sérvem van, amiket, ha minden igaz, még idén megműtenek).

IMAG0375s.jpgÚgyhogy a következő nagyobb kör ősszel lesz aktuális, már kijavított karosszériával szeretnék nekimenni a télnek, de addig szerintem lesz még kis ez, kis az, többek között a kormányrúdon is kellene két csapágyat cserélni, na ilyenek. (Update: írtam fentebb, hogy előbb futómű, a kaszni szét csak nem fog esni addig...) Jut eszembe, nézegettem a neten tuning-oldalakat, és meg is tetszett az ún. OEM+irányzat, ha belegondolok, a kormányon kívül már az ülések is ennek a jegyében kerültek az autóba. És szerintem vonóhorog majd csak jövőre kerül az autóra, ahogy új vizsga is. Majd meglátjuk. És meglátjátok.

Címkék: volkswagen vw

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr885405243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2013.07.16. 09:37:26

"de lehetett volna ez sokkal súlyosabb is."
hjah.

"Ja, és a gyerekülés is ripityára tört, azt ott is hagytuk az út mellett a gazban."
miért nem kukában?

"tél előtt megcsináltatom a küszöböket,"
neverending story.

"Meg egyébként is, ezt tartom alapvetően a normális autóformának"
ja, sztem is szedán az autó. az meg már mindegy, hogy 2 vagy 4 ajtós. :)

"de végül már csak a Ventóra felkerült gyári BBS-kerekek "
jól mutat. meg a Roveren is sok küllős van.
van egy tippem, hogy a piros Suzukin is. :D

"sőt az az igazság, hogy kettős porckorong-sérvem van, amiket, ha minden igaz, még idén megműtenek"
jobbulást!

"Mint látható, hű maradtam a Sonyhoz,"
jó dolog az USB, én is az egyszerűsége miatt akartam, meg hogy ez majd nem fog ugrálni a szar utakon. tévedtem.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.07.16. 11:56:05

@Rocko-: Már bánom, h nem dobtam ki az ülést rendesen később, de ott az idegesség miatt nem nagyon tudtam előrelátóan gondolkodni, és már helyem sem nagyon volt elpakolni. A fém részei még jók, valaki így talán hasznát vehet :) (A piros Suziki apámé, azon a gyári vasfelnik vannak - és maradnak is forevör.) Köszi!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.07.16. 17:21:57

A lényeg, hogy nem lett baja senkinek! A biciklizésről eddig is tudtam, hogy veszélyes üzem, de hogy bringát szállítani is az... 8-)

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2013.07.16. 18:33:51

Á, egészen epikus történetfolyam - a balesetes részt leszámítva - jó volt olvasni.

Te, ezzel az autócsere mizériával csak baj van, 1/64-ben ugyanez jóval költségkímélőbb, és kevésbé stresszesebb :)

Tommi 2013.07.16. 19:13:00

@Rocko-: Suzukiban minden ilyesmi ugrálni fog. Nekem is USB-s van... Vagy lemaradtam valamiről és vettél valamit a CuCU helyett?

@RÁJEN: Nekem alufelni van a Swiftemen. Burzsuj-e vagyok? :-D

@Sam. Joe: A mai világban minden veszélyes...

Rocko- 2013.07.16. 19:14:29

@Tommi: swiftbe került át a fejegység.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.07.17. 12:45:17

@Sam. Joe: Eddig sosem volt veszélyes, én sem gondoltam volna.
@pittlaren: A barátnőm épp jogsit próbál szerezni, ha összejön neki, valszeg egy újabb autóvásárlós projekt elé nézünk. Mondtam neki, h megkaphatja a Ventót, én meg keresek valami újabb értelmetlen autót magamnak.
@Tommi: Nekem még egyszer sem ugrott, igaz, leginkább rádiót hallgatok. Vagy semmit, csak a kipufogót ;)

amenta 2013.07.17. 13:29:19

Ezszép... Jó hogy tényleg nem lett nagyobb baj. Jól értem hogy a Ventonál egy sínbe akad bele a csomagtartó? Így messziről nem tűnik valami stabil megoldásnak.

Én a múltkor ezzel jöttem haza Münchenből, és nem 130-al :D :

sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/582816_235573399913226_1274891340_n.jpg

Nálam 8-as csavarok fogják a tetőbe a csomagtartót, ami egyébként egy ladás korszakból maradt esőcsatornásból átalakított darab.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.07.17. 13:36:26

@amenta: Ja, van benne két vájat végig, amit alapállapotban vastag gumi takar. Azokba kell beakasztani a csomagtartót, aztán imbusszal összehúzni őket, kézi rángatásra stabilnak tűnt előtte... Elvileg kulturált megoldás, mondom, tuti én voltam a hunyó, és nem a derék németek és svédek.
süti beállítások módosítása