Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

50 éves Matchbox

RÁJEN 2014.01.02. 08:00

stude1s.jpgJó, kis csalással 50, mert 1964 a casting éve volt, és tudjuk, ez mit jelent, forgalomba csak 1965-ben került a Matchbox Studebaker Lark Wagonaire, de úgy nem lenne ilyen frappáns a cím. A kora egyébként nem indokolná, hogy ilyen kopott legyen, valaki erre valamikor nagyon nem vigyázott, cserébe viszont csak 400 forintot kellett érte adnom december utolsó vasárnapján a PeCsa bolhapiacán. Vettem mellé mást is, majd azokról is lesz poszt, illetve nem mindről, erről az 500 forintos Siku Jeep-ről pl. nem, mert már szerepelt a blogon. Na vissza a Studebakerhez

Az autó hatszemélyes volt, de ha valaki az első ülések helyére is kanapét kért, akkor csak öt. Viszont akár nyolc is, ha kértek bele plusz felszereltségként egy harmadik üléssort, amelyet a menetiránynak háttal szereltek bele - ilyen megoldásokat még nem is olyan régen alkalmazott mind a Mercedes, mind a Volvo bizonyos kombi modelljeinél. A harmadik üléssorral rendelt Studebakereket speciális "Captive-Air" (defekttűrő) gumikkal szállították, mert nem maradt bennük hely pótkeréknek. Kezdetben sok vásárló panaszkodott a beázó tetőre, de a gyár nem szívesen vállalta be az utólagos javítást, e helyett inkább rendelhetővé tette a fix tetős kombikat, 'Nesztek, finnyás parasztok!' felkiáltással. És nagyvonalúan 100 dolcsival olcsóbban adták ezt a visszabutított változatot. Eleinte csak Indianában gyártották, később Kanadában is, majd az amerikai gyártás leállítása után csak ott. Az Avanti és Hawk modellek is itt készültek, igaz, nem olyan sokáig, mint a Wagonaire. 

És akkor mutatom az én kis kopottkámat:

IMG_2429.JPGIMG_2431.JPGIMG_2433.JPGIMG_2435.JPGIMG_2437.JPGIMG_2439.JPGÚjabban nem szokásom ilyen lepattant dolgokat venni, de egyszer-egyszer azért elgyengülök, és nem tudok ellenállni a késztetésnek. Mentségemre szóljon, hogy ha már engem nem is áldott meg komoly kézügyességgel a sors, a kisautós baráti körben azért vannak páran, akik nagy szakértelemmel és lelkesedéssel állnak neki a sírból visszahozni hasonló darabokat, és ha minden jól megy, e blogon is lesz szerencsém bemutatni Nektek olyan kisautókat, amelyeket pont ilyen céllal szereztem be - majd adtam tovább nálam sokkal ügyesebb embereknek. Igazság szerint ezzel is van ilyen tervem... Hátul, mint a fotókon látható, még mindig tökéletesen működik az elhúzható tetőrész, ami ennek a kombinak a különlegessége, lásd még ugyanezt a Husky-változatnál, de a Corgit is említhetném. A kisautó frontja bár szép és részletes, elnagyoltabb lett, mint a valóság, igaziban sokkal tagoltabb a hűtőrács és a lámpák viszonya, csak hogy valami negatívumot is mondjak, illetve a hajdani vonóhorog is sajnos már az enyészeté lett, de ezeket nagyvonalúan elnézem. Ahogy szívesen elnézem ezt a korabeli tévéreklámot is, zseniálisak benne az animációk:

Végezetül pedig egy a lényeget jól összefoglaló sajtóhirdetést mutatok az autótól:

stude2s.jpgTovábbi kellemes napot, gyertek máskor is!

Címkék: retro matchbox

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr495715957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misran 2014.01.02. 13:12:19

Jó poszt, köszi. Frankó a kocsi, kíváncsi vagyok mennyire ázott be, jó poén ez a tető.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.01.02. 14:33:25

@misran: Köszönöm! Nekem is bejön. Egy volt kollégám egyszer régen szalonból vett egy Plurielt, na az az első esőtől kezdve folyamatosan ázott befelé, nagyon-nagyon sokat szívott vele, sajnáltam erősen, de asszem fél év után visszavitte, és garanciában visszavették. Vett aztán egy 1-es Bimmert, amivel aztán nem volt baja utána soha többé. Igaz, a Citroen francia :)

fdoki 2014.01.02. 17:54:54

Hi Ryan!
Klassz a blog-od,továbbra is tetszik.
Bemutatott MB-rw példányod sajna elég kopottas és hiányzik belőle a 2 fehér műanyag vadászkutyus(asszem pointerek)
Üdv:én

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.01.02. 17:59:48

@fdoki: Köszi! Az egyik kutya valójában egy vadász, de jogos, ezek nem jártak hozzá... Örülök, hogy feltűntél, szívesen veszem, ha sűrűbben látogatsz ide, és persze kommentálj bátran! ;) A legjobbakat!

Szalacsi_Dezső 2014.01.02. 18:08:41

Volt egy Fenyő szám, amiben az akkori telefonszáma volt a rím arra, hogy:
"A tető külön leszedhető,
rendszáma:
29-49-32."
Imádom a Matchboxokat.

Andrew0807 · http://matchboxmemories.hu 2014.01.02. 18:24:20

Szeretem ezeket az öreg RW-ket. A Studa pedig ezzel a tetőmegoldással nagyot üt.

(nem tudom, hogy mennyire lehet úgy lefesteni a mozdítható tetőt, hogy az a birizgálás után sokáig rajta maradjon)

andraszuzu 2014.01.02. 18:31:55

Az enyémhez csak egy müanyag vadászkutyus van és egy vadász. Kiadták két kutyával is?@RÁJEN: Szerintem járt hozzá én igy vettem az üttörö áruházban, bár azt hiszem ma ez már lényegtelen.

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2014.01.02. 18:34:39

Bizonyos kor felett - mint amilyen ez a Studebaker is - ez már nem kopottasnak számít hanem patinásnak :)

Kopások ide-vagy oda, ez biza' szép darab. Az, hogy a tető csúszka működik (sőt, hogy egyáltalán megvan) már-már csodaszámba megy, lévén vagy hibátlan, gyűjteményi darabok vagy az élettől sokat kapott megviselt hadastyánok kerülnek elő manapság a típusból. A Tied pont a kettő között van :)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.01.02. 18:42:44

@Szalacsi_Dezső: :)
@andraszuzu: Már úgy értettem, hogy ott, ahol én szereztem be (a bolhán), ott nem járt hozzá ;)
@pittlaren: Kapott ez azért rendesen...
@Andrew0807: Ha szeretnél, simán tehetsz majd egy próbát ;)

fdoki 2014.01.02. 22:22:48

@RÁJEN:
Bezony,igazad van:"az 1ik kutya valójában vadász" :-))
2 okból rossz hír ez nekem:öregszem és ritkán veszem elő az MB-ket,illetve a vadászomat nem is lelem-bakker!
süti beállítások módosítása