Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Skoda RTO

RÁJEN 2014.05.28. 08:00

SKODA RTO s.jpgAz Editions Atlas által elindított Bus Collection (nálunk: Európai busz legendák) első darabját mutatom ma meg, amit a kedvező árának köszönhetően megvettem, majd miután megjött, le is mondtam a szériát. Wikidézek gyorsan az elején, hogy megtudjuk, mi is ez egyáltalán:

A Škoda 706 RTO a Karosa állami vállalat által az 1958 és az 1972 közötti években gyártott csehszlovák autóbusz. Alvázát a LIAZ vállalat gyártotta. A holýšovi gyárban az 1956-ban megtervezett prototípus alapján, 1958-ban kezdték meg a típus elődjének számító Škoda 706 RO alvázára épített, Otakar Diblík által tervezett karosszériával ellátott, 706 RTO típus gyártását. Az új karosszéria több hazai és külföldi díjat is elnyert. A Karosa vállalat monopolhelyzetének következtében Csehszlovákia valamennyi tömegközlekedési vállalata nagy számban alkalmazta. Az utolsó, tömegközlekedésre használt darabjait 1986-ban vonták ki a forgalomból. Műszaki jellemzői: a jármű hossza 10,72 m, szélessége 2,5 m, magassága 3,15 m, tömege 8570 – 8950 kg, a Škoda 706 motor teljesítménye 117,6 kW, a váltó kézi (5+1).

Az Atlas a Faros Ikarushoz hasonlóan 1:72-ben készítette el, az is megvan, de még nem mutattam (pont Joe részletes posztja miatt), majd a szintén beszerzett 311-essel együtt fogom. Ehhez a típushoz nemigen vannak személyes emlékeim, de rémlik a ködös múltból, hogy találkoztam ilyesmivel, inkább lelakott Karosák rémlenek, amelyek a bevásárlóturistákat szállították az első plázáinkhoz. Mindenesetre azért rendeltem meg, mert nagyon tetszik a formája, ráadásul a kivitelezés minősége is tök rendben van - ennyiért meg főleg:

skodabusz2.jpgskodabusz5.jpgskodabusz6.jpgskodabusz1.jpgskodabusz4.jpgskodabusz3.jpgAz Ikarus-soron még vacillálok, mert már a második modell is 3600 forint lesz, aztán a többi meg már 6500, szóval nagy valószínűséggel az első után nem fogok igényt tartani a többire, amúgy sem vagyok egy nagy busz-rajongó...

Címkék: retro

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr586161424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

castroll 2014.05.28. 08:53:49

Arról nem is beszélve, hogy a beígért Malév festésű 55-ös helyett, egy ugyanolyan 66-os jött, mint a fent említett sorozatban már megjelent, csak Volán matricával...
Csalódás. Magam részéről a 200-ast várom nagyon, az 556-ost és Csikós kedvencét (amilyet nagyapám is vezetett) a 620-ast.

kisörDög 2014.05.28. 16:52:13

Emlékszem rá. Jó hangos volt, de nem zavart. Utoljára 1992-ben ültem ilyenben, egy kisebb cég tulajdonában volt,és minket iskolásokat vittek dolgozni vele (kisegítés) Jó móka volt :)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.05.29. 19:47:12

@castroll: Cserébe lehet, hogy valamelyik későbbi darab extrább lesz.
@kisörDög: Magyarországon?

kisörDög 2014.05.29. 21:51:19

@RÁJEN: Szlovákiai Komáromban. Egy mezőgazdasági gépeket gyártó üzem tulajdona volt. Jó állapotban volt.
süti beállítások módosítása