Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Nysa 522

RÁJEN 2015.02.14. 08:00

nysa1s.jpgIdejét sem tudom már, mikor került hozzám új Retroautó (visszakerestem, tavaly áprilisban, azt hittem, régebben), viszont most megint ilyen történt. Egy kedves kollégám hozott nekem pár régi zászlót, olyan kicsi, asztalra tehetőt, még az előző rendszerből. És volt közöttük egy Nysa feliratos. Eszembe jutott, hogy a most már közel öt éve mutatott átalakított Barkas alkotója nagy rajongója a típusnak, felkerestem hát, hogy nem érdekelné-e? Hát már hogy a büdös életbe ne érdekelte volna, meg is beszéltünk egy jó kis cserét, én küldtem neki Nysás zászlót, ő meg nekem egy zászló nélküli 1:43-as Nysát. Mert az épp hiányzott a csapatból. Mutatom:

img_5625.JPGimg_5626.JPGimg_5627.JPGimg_5628.JPGimg_5629.JPGimg_5630.JPGA típusról annyit érdemes tudni, legalábbis a wikipedia szerint, hogy a lengyel Nysa városában található ZSD gyár elsősorban a lengyel rendőrség (milícia) és munkásőrség számára készített kisbuszokat, illetve a magánszemélyek számára kisteherautókat, melyek legtöbbjét a kék egy jellegzetes árnyalatára festették. A rendszerváltás után fokozatosan kivonták őket a forgalomból, az 1990-es évek közepére szinte mindet leselejtezték. A Nysa 522 kisteherautó az 1970-es facelift eredménye, ezt követően gyakorlatilag a cég bezárásáig semmilyen további változtatás vagy fejlesztés nem történt. A gyár 1994. február 3-án zárt be. A Nysa, akárcsak a Zuk, szinte teljesen a régebbi Chevrolet kisbuszok mintájára lett megtervezve. A lengyel milícián kívül főleg farmerek vásárolták (platós teszt via TC itt), de a keleti blokk országaiban kézbesítőkocsinak (kiváltképp Bulgáriában) vagy mentőautónak is használták, mivel roppant könnyen és gyorsan lehetett ki- és beszállni belőle. Magyarországon az 1980-as években az Országos Mentőszolgálat rendszeresített járműve a Nysa 521S volt – a legtöbb, 777 darab, 1987-ben futott belőlük az utakon. Szerintem a legtöbbünknek is ez a formája a leginkább ismerős:

nysa2s.jpgHa valakinek kellene a sziréna hangja, innen letöltheti :) De lehet róla tesztet is olvasni pl. itt, tele jópofa kis sztorikkal... Kicsiben tök rendben van, ahogy egyébként a sorozat majdnem minden többi tagja is, alapvetően fém, sok kis műanyag kiegészítővel. Ha engem megkérdeztek volna, valószínűleg más felnit javasoltam volna alá, de ez sem zavar nagyon, csak kicsit túl szép hozzá, más bajom nincs. E modell megérkeztét követően felmentem a Retroautók oldalára, hogy megnézzem, mikről maradtam le az elmúlt években, és hát azt láttam, hogy a Skoda 1000MB bizony kéne, és hogy pont e hónap végén jön ki a 2105-ös Lada, szerintem majd azt is beszerzem...

Címkék: retro

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr506974679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomato77 2015.02.14. 22:45:46

Engem még vittek ilyen mentőautóval. :-) Kiskoromban nem tetszett, de most nagyon, elfogadnék egyet igaziban.

PMGabi 2015.02.15. 20:14:25

S vannak Volvok is a retróautók között...
Egy mentőszolgálatos beszerzése nálam is tervben van erre a pénzügyi évre. :)
süti beállítások módosítása