1972 elején a Renault bemutatta az 5-ös számmal jelzett szuperminijét. A tervezője, Michel Boue nem érhette meg a bemutatót, de annyit érdemes még megjegyezni, hogy a hátsó lámpákat a C-oszlopon egészen a tetővonalig tervezte, azonban ez az ötlet nem ment át, jó pár évvel később viszont többen is alkalmazták ezt a megoldást, mint pl. a Punto vagy a kombi 850-es Volvo. Az autó az R4-es technikáját örökölte meg, és elsőként gyártották műanyag lökhárítókkal, ami aztán iparági standard lett. Számos megoldás szolgálta a minél tágabb utastér kialakításának lehetőségét, ráadásul az autó igen impozáns, 0.37-es légellenállási együtthatóval rendelkezett. (A Turbóról írtam.)
Amerikában 1976-ban mutatkozott be az R5-ös Le Car néven, az AMC forgalmazta, elsősorban az egyes Golf és a Honda Civic ellenfeléül szánva a kis franciát. A tovább után megtalálhatjátok a korabeli sajtóhirdetéseit. Alább egy teheráni fotó, nem saját:
A Hot Wheels 1983-ban készítette el az 'Az Autót' kicsiben. Rendkívül egyszerű kivitelű kisautóról beszélünk, szinte sima műanyag alvázzal, pofás felnikkel és átlátszó tetőablakkal. Könnyű darab, de ez nem meglepő. Kevéssé élénk piros színt kapott, ami jól áll neki az alváz és a dekoráció feketéjével. Nem nyílik semmije. De nagyon tetszik.
Nem egy gyakori darab, NRFB állapotban akár 20 dolcsit is elkérnek érte. Az enyém nem ilyen, ráadásul itthoni szerzemény. Lapozzatok reklámokért!
Íme:
Szép napot, jó hétvégét! (Menjetek az Allee-ba, mától Lego-kiállítás van!)
Utolsó kommentek