Ha olvassátok ezt a blogot, tudhatjátok, hogy nem nagyon kedvelem a fantázia szülte modelleket, de azt talán nem, hogy ide sorolom a koncepcióautókat is. A kisautók gyártói számos okból mégis időnként megmintáznak még el nem készült autókat, és bizony van úgy, hogy bele is nyúlnak, azaz később valóban megvalósuló autót hoznak ki. Aztán persze van olyan is, amikor nem. Ilyen például a Ford GT90. Most innen lopok, nem véletlenül:
A Ford GT90 sokaknak ismerős lehet: a Need for Speed 2-ben kipróbálhattuk a Ford 1995-ben bemutatott koncepcióautóját, ami végül nem került sorozatgyártásba. Pedig minden benne volt, ami benne lehetett! Kezdve a 6 literes, V12-es ikerturbós motorral. Azt hiszem, valahol itt kezdődik a „szuperautó" kategória, és amennyiben a gép sorozatgyártásba került volna, akkor 10 évvel a Bugatti Veyron előtt állíthatta volna fel a sorozatgyártott autók sebességrekordját 402 km/h-val. Az autó minden tekintetben csúcstermék volt. Teljesítményével már tisztában vagyunk, de a felépítése is egészen rendhagyó volt. A kipufogógázok olyan hatalmas hőmérsékletűek voltak, hogy az autó egyes elemeit extra hőálló kerámiákkal kellett befedni - ugyanazt az anyagot használták, mint amilyennel az űrsiklók külsejét teszik hőállóvá. Az autó több szempontból is mérföldkő a gyártó életében, egyrészt eleinte ezt szánták a GT40 (a régi, 1966-ban bemutatott Ford GT) utódjának, ám később kiderült, hogy a GT90-esen mutatta be a Ford először az új, ún. „New Edge" formatervét is. Az autó vegyesen műanyagból és szénszálas anyagokból épült, és mivel a megépítésére mindössze 6 hónapot hagyott a Ford, sok elemet más, testvér-autókból kellett átemelni (így pl. a váltó és a felfüggesztés is a Jaguar XJ220-ból származik, a motor pedig egyéb Fordokban is megtalálható volt). A GT90 V12-es 6 literesében
48 szelep dolgozik, így egy szelephézag állításra igen komoly munkadíjjal lehetett VOLNA számolni - amennyiben az autó valaha sorozatgyártásba kerül volna. Az autó komoly listát tudhat magáénak számítógépes szereplések terén: az NFS 2 mellett a Gran Turismo 2-ben is szerepelt, meg még egy rakat egyéb játékban: Sega GT 2002, Ford Racing 2, Ford Racing 3, Ford Street Racing, Project Gotham Racing 3, Rush 2: Extreme Racing USA, TOCA Race Driver 2, Ford vs. Chevy a teljes lista. A Ford egyik előjárósága, Jacques Nasser annyira büszke volt az autóra, hogy egy modelljét mindig az asztalán tartotta. Érdekesség, hogy az egyetlen elkészült példány eltűnt, egyesek szerint maga Nasser vitte magával, miután elhagyta a Fordot, de olyan pletykák is terjednek, mely szerint a brunei szultán birtokába jutott.
Ezt a gépet- hasonlóan a nemrég említett Jaguar XJ220-hoz - bizony én is a Need for Speed 2-ből ismerem, jaaaj, de sokat játszottam azzal! Kicsiben nekem a Hot Wheels jutott, fillérekért ráadásul, ezúttal is egy másik rendelésem költségét igyekeztem vele plasztikázni. Így néz ki:
Hát, nem is tudom. Persze, emlékszem, amikor még az akkor új Ford Focus kapcsán is a Total Recall jutott az eszembe először, de ez a forma valahogy nem fog meg. Túl izé. Ettől függetlenül a HW szerintem jó munkát végzett, átjön a futurisztikus feeling, és a jellemző részek kiemelése is jól sikerült. Megjegyzem, az alja fém, pedig erre nem gondoltam volna. A 'penge' felnik is jól állnak a kisautónak, pedig az nem szokott semmi alá illeni. Kár, hogy a belsőt nem sikerült olyan szépre megcsinálni, mint az igaziban, de legalább kék:
Na, péntek lett, végre, jó hétvégét, ha egyszer oda jutunk...!
Utolsó kommentek