A jó múltkor mutattam egy Hot Wheels Audi TT-t, azóta a becsület (és hát a magam) kedvéért beszereztem a Matchbox megoldását is, illetve nemrég a teszkógazdaságos Realtoyt is bezsákoltam, már csak a Majorette maradt ki, illetve hát sok más is persze, de most már ez így marad.
A Győrben gyártott Audi TT típustörténetét nagy vonalakban mindenki ismeri, aki pedig nem, az itt elolvashatja, én most ezzel nem fárasztalak titeket - és persze magamat sem. Annyit azonban elmondanék (újra), hogy volt szerencsém járni a győri gyárban és igazán nagy élmény volt. Ha jól tévedek, ez 2000-ben történt, akkoriban ugyanis reklámügynökségileg ügyfelem volt az Audi, így kerülhetett sor a gyárlátogatásra. Miután végigvezettek minket belül, következett a hab a tortán, mégpedig az, hogy beültettek a gyári tesztpilóták mellé, akiknek az volt a feladata, hogy a gyár területén lévő mini tesztpályán menjenek egy kört kövér gázzal, és megbizonyosodjanak arról, hogy jól rakták össze bent a kollégák az autót. A kis pályán a gyorsasági teszt igen rövid, mert nem állt a rendelkezésükre túl sok hely (bár azóta ez talán változott), viszont annál intenzívebb, ugyanis a rövid egyenest egy kurva éles balos követte, ami jól be is volt döntve, így amikor az autó és én már régen Sopron irányába haladtunk, a gyomrom még erősen Helsinki felé tartott - nem semmi érzés volt... Elmesélték, hogy ha a pilóta hall ilyenkor valami furcsát, lekanyarodik a kapu irányába, int az őrnek, és máris az M1-en folytatja a tesztet, persze rendszám és minden más nélkül, ott azt is megnézi, mit bír, aztán szépen vissza - és a rend éber őrei nem bántják őket :) Azóta nyilván ez is változott.
A Matchbox az első generációt készítette el kicsiben (ez a második Audijuk), mégpedig 1999-es keltezéssel, ráadásul zárt és nyitott verzióban is, a Realtoy Audija azonban már a kurrens modellt mintázza, hasonlóan a szpídmasinához. Nyitott TT-m nincs, de a zártak ilyenek:
A Matchbox megoldása jól sikerült, élethű, de egyszerű kisautó lett a végeredmény. Ez az ezüst egyébként a premiermodell, a szín persze adja magát, igaz, később több más színben is kihozták, de én maradtam ennél. Különösen jól állnak neki a számomra is kedves csillagfelnik, több részletet azonban el tudtam volna viselni rajta. Szerencsére a hátsó lámpákra jutott egy kis piros festék, illetve elöl a négy karikát is kiemelték, az már az én bajom, hogy az én példányomon ez sajnos itt-ott kopik. A Realtoy már egy modernebb kor gyermeke, ez az aktuális TT, és ők sem végeztek rossz munkát. Sőt:
Méret tekintetében egy picit nagyobb, mint a MB (ami pedig egy picit nagyobb, mint a HW), de jóval részletesebb annál. Most nem sorolom el, mely részletek kaptak plusz festést, látható a képeken, ahogy az is, hogy ez nagyon feldobja a kisautót. Ami egyébként sokkal könnyebb a tesójánál. Kapott még tükröket is, de a ballonos kerekek helyett választhattak volna peresebbet - igaz, ez a megoldás még mindig sokkal jobb, mint ha ez alá is a Realtoy diszkókerekeit pakolták volna. Ez az új amúgy nekem a valóságban is jobban bejön a réginél, valahogy kevésbé bumfordi, elegánsabb, dinamikusabb az új forma, mégis olyan "tétés" maradt. Együtt ilyenek:
Hogy az Audi jelenti-e a haladás technikáját, vagy más, mindenki döntse el maga, de nekem mindkettő bejön. A robotjukat azért még elfogadnám. Végezetül egy kép a Realtoy mintájául szolgáló igaziról is, csak a béke kedvéért:
Utolsó kommentek