A lilák drukkereitől elnézést kérek, nem az Újpestről lesz ma szó, hanem egy Holden UTE típusú autóról, ennek a reinkarnációjáról. Vagy ennek:
A GM koalás leányvállalata a Holden, amiről ugye itt már írtam, és ők csinálgatnak a fejjel lefelé élők kontinensére olyan autókat, amik ott működnek. Néha egész jókat. Az UTE név egyébként "jútí" (tehát innentől módosul a névelő), ami a utility-t jelenti, azaz haszongépjárművet, a Holden Commodore VE platós változatát. Bemutatásakor a UTE 3.8-as V6-ossal volt csak rendelhető, de aztán lett belőle 5.7-es vényóc is, majd 6.0 is később. Amerikában is árulták a típust egy kis ideig Pontiac G8 ST néven, de a válság miatt később már nem. Dél-Afrikában ugyanez már Chevrolet Lumina SS. A Matchbox egy viszonylag top, VE SS V verziót készített el kicsiben, és ehhez színt is jól választott szerintem, ez a világos metál-almazöld kimondottan kellemes a szemnek:
Ezeket az új felniket már ugye láttuk egy Jaguaron, és ahogy már akkor írtam, most is nagyon tetszenek ez alatt, ha innentől minden új Matchbox-típus (leszámítva persze a régebbi autókat) ezzel jönne ki, nekem akár az is megfelelne. No persze a sokküllős sportfelniket is kedvelem, szerencsére azzal szerelt újabb kiadású MB-okat is tudok mutatni nemsokára. A kis Holdenről a fenti (és alábbi) képek mindent elmondanak, csak annyit írnék kiegészítésnek, hogy nem rugózik, nem nyílik semmije, cserébe szép lett a platóborítás, illetve aránylag becsületesen kifestették a részleteket. És elöl az oroszlános embléma felismerhetőségéért külön csók a tervezők hasára! (Vajh' csak én gondolom úgy, hogy ez a szín ezen az orron olyan ismerős...?)
Boldog Nőnapot!
Utolsó kommentek