Pakolgattam a hétvégén a kisautóimat ide-oda (mert az ínséges idők folyamán mostanában ez gyakori foglalatosságommá vált), és a kezembe akadt a Matchbox Land Rover Ninety. Ez idáig nem túl izgalmas, de rájöttem, hogy még nem is posztoltam. Az ok valószínűleg az, hogy a kollégák már ezt régen megtették helyettem, de a mundér becsületét védendő megmutatom a saját példányom - ameddig még megvan, ugyanis annyi mindent adogatok el mostanában, hogy nagyon kevés kisautónak van fix helye a gyűjteményemben... Szóval hasonló témában Joe már megnyilvánult itt, porsche pedig itt, de hogy a francia kapcsolat se maradjon ki, nézzétek meg ezt is itt! Egyébként hazudok, mert volt már egy hosszú Landys posztom, de a mai delikvens csak egy árva fotó és egy mondat erejéig jelent meg benne, szóval igenis van létjogosultsága a mai írásnak. Na, ennyit gondoltam bevezetőnek, mutatom a 90-est:
Ahogy egyébként az említett saját posztban is írtam, nagyon szeretem ezeket az offroad-kerekeket. No nem mintha a Majorette kerekével gondom lenne, az érzelmi okokból áll közel hozzám. Egy kis vizuális összehasonlítás, avagy ikertornyok:
Hát a Matchbox szélesebb, de szinte milliméterre azonos magasságúak. Hosszban nem jellemző az eltérés, de összességében egyértelmű, hogy a kis francia egy másik kor "gyermeke": fém az alja, rugózik, nyitható a hátsó ajtó, meg úgy általában is robusztusabb konstrukció. A MB ezt a markáns vadráccsal próbálja ellensúlyozni, illetve a kreatívabb dekorációval. Az ilyen kisautóbuziknak, mint aminek magam is tartom, kis süti a MB alján feltűnő - és az első képen épphogy látható - DINKY felirat, amely márkanévről már értekeztem korábban. Valamelyest különleges darab hát a Matchbox is, még ha első blikkre nem is tűnik annak. A teteje meg műanyag, de kitekintő nélkül. Még egy jó kép a végére:
Utolsó kommentek