Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (796) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (184) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (82) hot wheels (423) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (78) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (184) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (464) mercedes (84) military (86) moszkvics (4) muscle (263) mustang (95) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (241) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (876) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (169) subaru (11) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (12) vatera (8) volkswagen (372) volvo (124) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Azóta megoldódott egy bontott lökhárító segítségével. (2024.10.29. 12:11) Lezúz 2
  • Sam. Joe: Ó, részvétem! Mi lett vele? (Végre beengedett ez a nyomorult kommentmotor, végre meg tudom kérdezni!) (2024.10.29. 12:05) Lezúz 2
  • RÁJEN: @Sam. Joe: A Volvót elvitte a covid meg a válság :) Nincs már hobbiautóm, már amennyiben a napi járóst nem tekintem annak is. (2024.10.29. 11:42) Carspotting 432
  • Sam. Joe: Hehe, ezzel én is így vagyok! "Elnézem-elnézem, otthonra nem kéne". (2024.10.29. 11:40) Carspotting 429
  • Sam. Joe: Nagyon szép, tényleg! Miki, volt neked egy 240-es Volvód évekkel ezelőtt. Azzal végül mi lett? Olyasmire emlékszem, hogy valami szerelőnél majdnem eltűnt. (2024.10.29. 11:33) Carspotting 432
  • Utolsó 20

Terepjáró

RÁJEN 2009.09.28. 09:41

Sam.Joe több mint eleget írt mind a Land Roverről, mind a Range Roverről, így az egyes modellek értékítéletét inkább nála olvasgassátok, mint itt. Csatlakoznék hozzá annyiban, hogy én is megmutatom az én járgányaimat, és szerencsére két olyan is van a gyűjteményemben, ami nála nem szerepelt még: egy Siku, két Hot Wheels és egy Corgi. (Sajnos ez pont nincs meg, de ott van a listámon, meg kell szereznem...)

A rover egyébként annyit jelent, hogy kóborló, világjáró, esetleg öregcserkész, hovatovább kalóz. A land roverre a szótár egyszerűen csak azt adja ki, hogy terepjáró. Tehát minden terepjáró valójában land rover...

A MB-féle Rolla-matics (több itt) új beszerzés. A legutóbbi börzén szemeztem (mit szemeztem, az már konkrétan petting volt) eggyel, de a költés-stop miatt visszaraktam, végül pedig megvettem Strenktől a vaterán – nagyjából olyan állapotban, amilyenre emlékszem régről, szóval jó közepesben. Made in England, az alján az én születési dátumommal. Az 1983-as Párizs-Dakar Rallye ihlette az autó dekorációját, valamiféle biztonsági autónak szánhatták. Tejüveg, forgó villogó, nulla típusjelzés – ahogy már Joe is írta.

Következik a Siku Range, metálzöldben. Végre típusjelzéssel, így már leírhatom, hogy tetszik ez az autó igaziban is, volt is már szerencsém utazni benne, sőt terepezni is, bár egyik alkalommal sem én vezettem. Az a darab egy benzines vényóc volt, belül minden földi jóval ellátva, a nyolcvanas évek végéről.

És ha már itt tartunk:

A wikipedia szerint eredetileg sem luxusautónak tervezték, eleinte hasonlóképp munkagépnek szánták, mint a Land Rovert, és a belsejét is úgy alakították ki, hogy – mint a megannyi terepjáró-tesztben idézték is – slaggal is ki lehessen takarítani. A luxus-felszereltség, mint a szervokormány, légkondi, bőrszerkó csak később kerültek bele, amikor a gyártó érzékelte, hogy erre van igény a piacon. Nagyobb, mint a Land Rover egy kényelmesebb munkagép-változatára. Versenytársait messze megelőzve kínált a Range tárcsafékeket és légrugózást, de az automata váltó terén az amerikaiak után kullogtak jócskán. 1970-től 1996-ig gyártották az első generációt, ami barátok közt is 26 év, szóval nem semmi. Kezdetben egy három és feles V8-cal, később (1990-től) 3.9, majd később (1992-től) 4.2-essel. Érdekesség, hogy 1982-ig csak egy-egy ajtaja volt oldalt. A második generáció az 1995-ös modellévben debütált, válaszként elsősorban a feljebb pozícionált G Mercire és a szemtelenül legyeskedő japán modellekre, és immár egy BMW-s V6-ossal is megvásárolható volt. 2002-ben jött a harmadik generáció, amely már a BMW 4X4-es zászlóshajója volt a wikipedia szerint. Minden tekintetben feljavították az elődöt, már valódi luxusuatót kreálva, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy ez már nem is volt kézi váltóval rendelhető.

Vissza a Sikura: csillogó metálzöld, az arányai szerintem teljesen valósághűek (igen, többek között ez nagy erőssége a Sikunak úgy általában), és nyithatók az ajtók. Aránylag jó állapotban jutottam hozzá, bár van rajta egy-két kopás, de szerencsére a színe miatt ez nem látszik annyira. És pont kiválóan illik a Siku lakókocsi elé, a Jeep-en kívül eddig minden olyan kicsinek tűnt hozzá, erről a párosról azonban el tudom képzelni, hogy bejárják Ungot-Berket.

Aztán itt egy Corgi, aminek az érdekessége, hogy egyáltalán nincs teteje. Egy olyan pakk részeként került hozzám, amit egy Playart Jeep miatt vettem meg, de mivel olyan kis bumfordi, megtartottam. A festést itt-ott pótolnom kellett, de fénykorában valahogy úgy festhetett, mint a linkelt oldalon a 9. sorban a középső. Pofás darab, eredetileg egy lószállító utánfutóval is árulták ikercsomagban. Nem véletlenül.

A Majorette Range már szerepelt itt egy rövid poszt erejéig, ez nem az a kivitel, amiről Sam.Joe úgy levette a keresztvizet, ennek zárt a hátsó része. Filléres darabként szerváltam, és a kiegészítőket, mint az utánfutó és a létra, magam pótoltam. Ha el akarnám adni, nem ezen gazdagodnék meg.

A Hot Wheels a saját kisautóját nem saját kútfőből fejlesztette, hanem ez esetben is a Corgi már meglévő Range Roverjét hasznosította újra – ahogy arról már tettem említést korábban is, legutóbb egy kombi Merci kapcsán. Ha az alapvetően jó piros fényezést elrondító arany-lila lángoktól eltekintek, tetszetős darabnak mondanám. A durva mintázatú bigfoot-kerekek jól állnak neki, kidolgozott a beltér (oké, a kormány itt is pizza), kapott tükröket is, illetve a Corgi-utódoknál már többször megfigyelt HW-matrica is ott figyel hátul az egyébként teljesen átlátszó ablakon.

A Matchboxtól továbbá a Carmichael Commando van meg tűzoltó kivitelben, közepes állapotban. Ez is filléres darab volt, láttam már szebbet sok helyen, de mivel olyan nagyon nem is tetszik, nem tervezek belőle másikat/szebbet beszerezni. Maximum, ha szembejön velem egy fehér rendőr-változat olcsón, akkor. Szerencsére ez komplett, azaz megvan a tetején a létra is.

Az újkori Matchboxok közül nemrég megvettem a Range Rover Sportot (2005). Azért csak nemrég, mert az, amelyik mostanában a boltokban is megvásárolható, nem tetszetős, egy régebbit kerestem, aminek jobbak a kerekei. Szerencsére – a vatera és Lorn segítségével – végül meg is lett, igen baráti áron.

A valóságban 1989-ben bemutatott, a Range alapjaira épített, és kezdetben szintén csak kétajtósként árult Land Rover Discovery-ből is van Matchbox-verzióm, ráadásul egy rendőr, a Best of British sorozatból. Abszolút korrekt darab, bár a festésen kívül más megkülönböztető jelzéssel nem kényeztet minket a gyártó. NRFB. (Bocs, csak egy csoportkép van, külön nem fotóztam le...)

Land Roverem is van a Matchboxtól, két hosszú és egy rövid. Az egyik hosszú az a fekete, amit Joe korábban taglalt, a másik egy szürke, amit nemrég taglalt. Ezért (és azért) én sem fogom most nagyon részletezni, legyen elég, hogy ez egy amerikai Superfast-kivitel, rendkívül szemrevaló kerekekkel. A színe és a festése is tök rendben van, bár a ködlámpákat is kifesthették volna, így viszont, hogy nem festették ki, el sem ronthatták, innen is lehet nézni (hú, ezt már sokszor mondtam, ígérem, abbahagyom).

A rövid (90-es) Defender pedig a Stars of Cars sorozatból való, 2005-ös keltezéssel. Semmi extra, hacsak az nem, hogy a szerintem legmenőbb off-road kerekeket kapta ez is. Areh oldalán látható, hogy mennyi sok színvariációban gyártották, a sajátomnál jobban talán csak az a sárkányvadász tetszik jobban... És a krokodilvadász. Ez a példány Ikarus256 kolléga jóvoltából került hozzám. Joe legfrissebb posztja viszont a témában erősen ajánlott. És most látom, hogy a saját fotóimat erről az autóról elvitte a cica, ezért idegen tollakkal kell ékeskednem, természetesen Areh jóvoltából.

Ugyanez a típus a Majorette-től több példányban képviselteti magát a gyűjteményemben, és már mutattam is őket korábban. Bumfordi mind, de kedvelem őket, a civil változatokról lepattintható a csomagtartó, és mindnek nyitható a hátsó ajtaja. Mint a Majorette-ek általában, rendkívül jól rugóznak, a gurulás már nem az erősségük, de off-road járgányokként ezt botorság is lenne elvárni tőlük. Alul a Cherokee melletti rendőr talán a legkopottabb, de még a tűréshatáron innen, szóval nem kell hozzányúlnom...

És a Hot Wheels-féle Defender, megint csak Corgi-remake - jól eltalált festéssel:

A végére hagytam a Bburagót, ettől a gyártótól mindössze kér darabom van, az egyik egy rendőrségi Porsche, a másik ez a landy - egyszerű, mint a bot, de valami miatt megtetszett, megvettem hát:

Végezetül egy aránylag friss hír a Totalcarról emitt, vezetési tanácsok a múltból amott, részlet LoneWolfTransgloban remek videónaplójából alább:

Szép hétfőt!

Címkék: matchbox majorette corgi siku hot wheels

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr361412191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.09.28. 12:34:10

Haladjunk visszafelé!
A bBurago egy vicc.
A HotWheels Defender állat.
A Majorette Landyk nagyon pofásak, de a Range inkább néz ki Jeep Cherokee-nak. (Már ha az egy Range és nem Cherooke.)
A 90-es nem tőlem van, de kéne. 8-)
Carmichael Commando isten, minden festésben! Hiánytalan, nem szétvert darabok nem olcsók sajnos, de egy ritkább festésű, elfogadható állapotút már bezsákoltam. Valódi jármű után van amúgy, tervezek róla - egyszer majd - egy hosszabb, elbeszélő jellegű költeményt.
Senki nem fogja elhinni, hogy nem vagyok HotWheelsfób, de a HW Range egy optikai környezetszennyezés.
A kabrió Corgi Range olyan valószínűtlen, hogy az más szép. Tökre tetszik.
Siku Range annyira kellett neked ez elé a lakókocsi elé, mint egy falat sör. Erről már majdnem elhiszem, hogy egy meredek úton nem járna úgy, mint ez az R5 ezen az "oldie but goldie" vidijón:
www.youtube.com/watch?v=jsjw1yc6q4w
Szerintem ejtettél egy írási hibát, szerintem "Rola-matics".

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.09.28. 12:43:41

@Sam. Joe: A hiba tényleg hiba volt, javítottam, kiegészítettem, köszi.
A Majorette Range az Range, tuti.
A 90-es akkor talán Ikarustól jött? Nem emlékszem...
Carmichaelnél én is linkeltem az eredeti egy fotóját :)
Köszi a sommás véleményeket, pár helyen eltérnek az enyémtől, de a Bburago nem is volt komoly :) A HW Range-nek egyszerűen meg kellett lennie, de az tény, hogy nem ez a verzió legszerencsésebb. Itt vannak azért elfogadhatók is: www.southtexasdiecast.com/hwguide/rangerover.html

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.09.28. 12:45:39

@RÁJEN: Ja, közben rájöttem: a két Majorette rendőr közül az egyik valóban egy Cherokee, de csak ez a közös kép van, azt nem Range-nek szántam, az jóval felette van, tűzoltóban... Na.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.09.28. 13:08:01

@RÁJEN: A hiba nem a Te készülékedben van, annak a Jeepnek tök olyan az orra, mintha Range lenne! Szerintem nem volt körlámpás Cherokee.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.09.28. 13:13:18

@Sam. Joe: Szerintem csak a képen látszik rosszul, nem körlámpás az, de itt talán jobb egy fokkal: m.blog.hu/sz/szirszarjaim/image/majo%20cherokee%20military%202.jpg

Ikarus256 2009.09.28. 15:22:44

A 90-es lehet, hogy tőlem van, mert volt ilyenből egy fölös bontatlan darabom.
Nekem a SIKU tetszik ezek közül a legjobban. Jól megy a lakókocsihoz!
Egy elírást én is jeleznék: A Range Rover típusismertetőben írtad, hogy "3.9, majd később (1192-től) 4.2-essel." Nem 1992?

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.09.28. 16:20:56

@Ikarus256: Na, akkor összeállt a kép. Köszi, javítottam.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.09.28. 18:21:45

@RÁJEN: Lehet, hogy megint el kell mennem szemészetre, mert én ezt a terepmintást is körlámpásnak látom! Úgy éljen a Gy. Ferenc!

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2009.09.28. 19:16:27

@Sam. Joe: Biztos túl jó a szemed, és kiszúrtad benne a foncsort. Az izzót nem látod véletlenül? XD

Az a HW egész jó lenne egy értelmes kerékkel, de egyértelműen a Siku viszi a prímet, főleg így lakó autóstúl.

Tommi 2009.09.29. 16:29:50

Nekem is kell egy Siku!
süti beállítások módosítása