Az elmúlt hétvégén mentem, mentünk egy kicsit a Volvóval, de ez még csak petting. Ami már megvan, az a feeling, olyan, mint egy lomha busz, ezzel nem lehet, de nem is kell sietni sehova. A váltója klassz, a motornak van némi ereje, és ha épp nem fog be a rohadt fék, lehet vele közlekedni a forgalom tempóját nagyjából tartva. De sokszor befog a rohadék. Index jobbra-balra megy, a két tolatólámpa közül csak az egyik hajlandó világítani, illetve a hátsó lámpák közül is csak az egyik ég, ezt orvosolni talán nem lesz bonyolult. Előre világít rendesen. Láttam egyszer-egyszer felvillanni az olajnyomás visszajelzőjét, majd töltök bele valamit, remélem, megoldja. A lengéscsillapítók elég fáradtak, így viszont úgy ring a hajó, mint egy amerikai cirkáló, ami nyilván nem egészséges, de nekem tetszik. A futóműben azért szükség lesz némi kis javításra, kopog, zörög elég sok minden ott, idővel ez is eljön. Az ajtók zsanérjait meg majd be kell zsírozni, de ez is részletkérdés. Szóval alakulunk, de ez még hosszú út lesz...
Ismerkedős szakasz
2014.06.16. 10:00
Címkék: retro volvo
6 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr166304967
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tomato77 2014.06.16. 10:52:39
A fék ilyen régi autón piszok dolog. Ha sokáig nem használják, beáll. Amikor 12 éve megvettem az enyémet, volt benne visszagurulás gátló rendszer, no persze nem gyárilag, hanem annyira fogtak fékek, hogy nem gurult el lejtőn se az autó. Azóta megtanultam kipucolni, felújító készlettel felújítani, légteleníteni.
A hátsó lámpa is egy érdekes megoldás: egy vezető fólia van benne, amihez a foglalat lábai csatlakoznak. Ez a fólia szokik szétrepedni, és utána nem világít. Én kiszedtem belőle ezt a fóliát, és rendes vezetéket forrasztottam a foglalatok lábaira, azóta jól világít.
A hátsó lámpa is egy érdekes megoldás: egy vezető fólia van benne, amihez a foglalat lábai csatlakoznak. Ez a fólia szokik szétrepedni, és utána nem világít. Én kiszedtem belőle ezt a fóliát, és rendes vezetéket forrasztottam a foglalatok lábaira, azóta jól világít.
RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.06.16. 11:22:07
@Tomato77: Köszi a tanácsot, eszembe vésem! A féket majd rendes szervizre bízom, de a lámpával valszeg majd eljátszom.
Cobra. 2014.06.16. 12:20:27
Az autót nyáron nem fogod használni, hogy téli gumikat vettél rá?
Egyébként meg sok sikert hozzá, szükséged lesz rá :D
Egyébként meg sok sikert hozzá, szükséged lesz rá :D
RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.06.16. 12:23:45
@Cobra.: De, majd használom télivel, minimum átmenetileg. Köszi!
Cobra. 2014.06.16. 12:59:09
Azért azt ne felejtsd el, hogy 30 fokban lakott területen kívül kb 1mm/1000km a kopás. Plusz forró aszfalton még működő fékekkel se lesz könnyű megállni, ha gond van.
RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.06.16. 13:41:11
@Cobra.: Ezeket mérlegre tettem, amikor a téli mellett döntöttem, 1000 km-t szerintem több év alatt fogok beletenni.
Utolsó kommentek