Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

De mi a f@sz van már a Volvóval...?

RÁJEN 2016.11.22. 08:00

1893643e0d5edd3714fc680f2d03c394.pngEz a kérdés mostanában egyre gyakrabban megtalált, és már egyre jobban zavart, hogy nem tudtam mást válaszolni, mint hogy egyrészt semmi, másrészt nem tudom. Másfél évig volt a "szerelőnél", aki gyakorlatilag pont másfél éve húzta az időt, mellébeszélt, és többnyire nem volt elérhető, sőt nem is hívott vagy írt vissza. Mivel a Volvo a prioritáslistámon meglehetősen hátul szerepelt, ez jó darabig nem is zavart nagyon, volt közben gyerekszületés, fürdőszobafelújítás, nyaralás, munkahelyváltás, faterom is lehúzott egy pár hónapot kórházban, szóval egy nagy csomó minden közbejött, de miután ezek a dolgok úgy-ahogy rendeződtek, egy kicsit kezdett felbaszni, hogy közben ugyan miért nem készült már (el) a kocsi? Más már nyilván odament volna pár nagyobb darab haverjával, és "rendezte" volna az ügyet, de ez nekem nem a stílusom, másrészt a munka, a család és minden egyéb ezen a tengelyen adott bőven annyi elfoglaltságot, hogy ne induljak el akármelyik szombaton (mert hát mikor máskor?) potyára Tatára az ember műhelyébe, mert ha nincs ott (emlékeztek, nem elérhető, nem is hív vissza), akkor az orromat lógatva indulhatok is vissza, némi plusz költséget is hozzáírva az idegességlistához... Persze neki is nyilván megvolt, megvan rá az oka, hogy miért linkült el, hallottam tőle is, mástól is ezt-azt, ami most nem tartozik a nyilvánosságra, de a lényegen ez nem változtatott: duma van, Volvo nincs. Illetve hát van, valahol, valahogy... Valahogy így:

14885877_2108010939425900_120456154_n.jpg14885722_2108011636092497_1026713916_n.jpg14872443_2108011296092531_1540879947_n.jpg14875160_1227226234000498_592102891_n.jpgOktóber végén a Veterán Volvo Klub vezetője sietett a segítségemre, és mozgósította egy tatai ismerősét, aki  teljesen önzetlenül, szívességből fogta magát, és elment a műhely címére. Tőle tudtam meg, hogy hát ott egy ideje biztosan nem dolgozik senki, mert még a lakat is rárohadt az ajtókra, viszont kaptam pár fotót a gépről, amiken első blikkre nem tűnik nagyon úgy, mintha közben széthordták volna - ezeket látjátok itt fent. El is határoztam, hogy a legközelebbi szabad szombatomra szervezek egy jó kis túrát, és egy autószállító társaságában lelátogatok a kocsiért, és elhozom, ha kell, a kerítésen át. Ebben a tervben komoly hiányosság volt, hogy ugye a kulcs és a forgalmi az embernél van, de ha mással nem, a törzskönyvvel biztosan tudom igazolni, hogy a kocsi az enyém, ha valaki, mondjuk a portás kérdezné. Aztán minden mást valahogy visszaszerzek később. De nem lett szükség ilyesmire, mert a kiválasztott héten a legnagyobb meglepetésemre pont visszaírt az ember, el is mondtam neki, mint Marcellus Wallace, hogy mi hogy lesz, ebben meg is egyeztünk, és egy napos kora novemberi délelőttön elindultunk. A többeszszám annak szól, hogy erősítésnek elvittem magammal Milánt. Az autóba elvileg be volt készítve a kulcs és a forgalmi, a csomagtartóba a régi motor, meg is lepődtem egy kicsit, hogy minden tényleg úgy történt, ahogy megbeszéltük, így felpakoltuk gyorsan a trélerre, aztán indultunk is. (A gyorsan felpakolás persze barokkos túlzás, először is a Hondával kihúztam a kocsit a dzsindzsából, majd a pont e célból magammal vitt kis kompresszorral fújtam a kerekekbe annyi levegőt, hogy legalább lehessen gurítani, és csak azt követően manőverezhettük fel az utánfutóra.) Ugyanez immár a saját képeimen így festett:

img_6340.JPG

img_6341.JPG

img_6342.JPG

img_6343.JPG

img_6344.JPG

img_6345.JPG

img_6348.JPG

img_6349.JPG

img_6350.JPG

img_6352.JPGIgen, az utolsó képen látható, hogy hazaértünk, megkönnyebbülten betetriszeztük a beállóra az autót, most már minden oké. A hátulja azért ül annyira, mert mint írtam, ott pihen az eredeti motorja, de nekem nagyon tetszik, a majdan beépítésre kerülő ültetőrugó reményeim szerint majdnem ennyire lejjebb viszi majd a kocsit, szóval jó lesz az. Mire olvassátok a posztot, már valószínűleg egy másik szerelőnél van, vagy inkább úgy mondom, most már végre egy szerelőnél van. Egy hét pihenés után ugyanis újra trélerre került az autó, és elkezdődött a következő felvonás:

15073421_670798916428118_5706427379019979270_n.jpgFolyt. köv.

Címkék: retro volvo

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr5911924165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2016.11.22. 17:32:25

"Tőle tudtam meg, hogy hát ott egy ideje biztosan nem dolgozik senki, mert még a lakat is rárohadt az ajtókra, viszont kaptam pár fotót a gépről, amiken első blikkre nem tűnik nagyon úgy, mintha közben széthordták volna (...) Ebben a tervben komoly hiányosság volt, hogy ugye a kulcs és a forgalmi az embernél van..."

Annyira magyar történet. De sohasem értettem azt, hogy autószerelők hogy tudnak ilyesmit csinálni üzemszerűen. Bármivel is foglalkoztam életem során eddig, ilyen viselkedéssel nem értem volna meg a mai napot.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2016.11.23. 13:06:59

@Sam. Joe: Én sem értem. Illetve a fent nem részletezett háttérsztoriból azért ez-az lejött, de összességében ennek nagyon nem így kellett volna történnie. Ráadásul hogy (majdnem) az egész idő alatt szerencsétlen lúzernek éreztem magam, kimondottan fáj. Mindegy, most már talán tényleg lesz valami, és arra is jó volt ez az eltelt jó pár hónap, hogy sikerült közben egy olyan tartalékot képezni, aminek most majd örömmel verek a seggére ;)

amenta 2016.12.16. 11:44:33

@RÁJEN: Az ebben az igazán izgalmas, hogy pár hónap ilyen gazban állás után, olyan szépen meg tud indulni az alja, hogy az valami hihetetlen.

Komolyan összeteszem a két kezem, hogy eddig nem sikerült belefussak ilyen kontárokba. Mondjuk tény, hogy kevés dolgot nem magam csinálok, főleg a kasznizást, de ahhoz is egy évig kerestem embert, mire végülis egy restaurátornál lyukadtam ki. Nagyon nem akarták vállalni, mert az autóm túl fiatal a profiljukhoz, meg nem is volt olcsó, de legalább minőségi munka, és a sorban várakozást leszámítva pikk pakk elkészült az autó, a beígért határidőre. (pedig rozsdánál nem egyszerű előre megmondani mi lesz)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2016.12.16. 12:13:30

@amenta: Ettől én is tartottam, de nézegettük azóta az alját, úgy tűnik, viszonylag jól átvészelte. Majd persze kiderül. Amúgy én erre a kocsira igazán sok pénzt nem tervezek költeni, már eleve nem ezt kellett volna megvennem, ha egyszer egy szépen felújított, vagy akár restaurált darabra vágynék. Persze, nyilván azért megy bele a pénz, de egy olyan szintre akarom csak felhozni, ami a) alkalmas a kocsikázásra, b) nekem tetszik küllemre. Most az elsőn dolgozunk, aztán ha lesz rajta műszaki, jöhet a második. Amit garantálok, hogy ez a darab sosem lesz úgy szép, mint egy valóban rendesen megőrzött vagy megcsinált Kettes.
süti beállítások módosítása