Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (808) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (187) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (83) hot wheels (424) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (78) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (10) lego (188) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (467) mercedes (86) military (87) moszkvics (4) muscle (265) mustang (97) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (243) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (887) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (10) star wars (175) subaru (15) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (15) vatera (8) volkswagen (375) volvo (125) vw (366) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: qubit.hu/2025/05/11/kincs-ami-van-megerkezett-magyarorszagra-a-bud-spencer-fele-hagymas-bab (2025.05.12. 10:21) Fagioli
  • SomiTomi: A Toyota csak azért, mert sose hallottam még róla és ettől érdekesebb. (2025.03.30. 22:32) Carspotting 437
  • Sam. Joe: A sárga irigység, na az zabál meg éppen engem! (2025.03.23. 12:55) Saab 99
  • SomiTomi: @SomiTomi: rögtön javítom is magam, mert W111, de attól még király (2025.01.02. 13:20) Carspotting 434
  • SomiTomi: Basszus, Fecske kupé nagyon adja, még az amúgy "túl modern" felni is tök jól áll neki. (2025.01.02. 13:18) Carspotting 434
  • Utolsó 20

Haversrác

RÁJEN 2009.03.31. 13:04

A Chevrolet Camaro a GM 1966 óta gyártott pony car modellje, leginkább a Mustangra adott válaszának tekinthetjük (lásd még a Gerely-posztot). A válasz elég jól sikerült. A Camaro név egyébként a francia szlengből származik, jelentése: haver, pajtás.

1965-ben kezdték kidolgozni, Panther kódnéven. Egy évvel később, egészen pontosan 1966. június 21-én, 200 autós újságíró ezt a táviratot kapta: ”Tegye szabaddá magát 28-án délben, mert egy igen fontos találkozót tart a SEPAW. Reméljük, el tud jönni, hogy részt vegyen egy macska megvakargatásában. Részletek később. Aláírás: Joh L. Cutter, Chevrolet PR – SEPAW Titkárság.” WTF??? Másnap jött is a folytatás: „A Society for the Eradication of Panthers from the Automotive World (kb. A Párducok Eltávolításáért az Autós Világból Társaság) első és utolsó ülését június 28-án tartja. (...) Aláírás: ua.” Élő telefonos kapcsolat útján egyszerre 14 városban ('66-ban, hello!) tartották meg a sajtótájékoztatót, aminek a célja persze hogy egy új modell leleplezése volt. De akkor mi volt ez a hülyeség a SEPAW-val? Egyszerűen annyi, hogy a kódnév nem válhatott igazi névvé, ugyanis a Chevrolet akkoriban főleg C-betűs neveket használt (Chevelle, Corvette, Corvair). Egy újságíró megkérdezte: „Na jó, de mi az a Camaro?” A válasz karcolt: „Egy kis gonosz állat, ami Mustangokat reggelizik.” :DDD

(A sztorihoz még: a Főnök (Pete Estes, a GM-en belül a Chevrolet ügyvezetője) állítólag 2000 C-betűs névből választotta ki a Camarót, ráadásul pont egy szerencsétlen helyzet közepette: valahogy véletlenül magára zárta a WC ajtaját, és amikor kiszabadult, ezt a nevet kiáltotta. Állítólag a sajtótájékoztató végén még így szólt az újságírókhoz: „Ja igen, még valami, Uraim. Nagyra értékeljük, amit a Panther név népszerűsítésért tettek ezidáig, és azt szeretnénk kérni, vakargassák meg még egyszer, utoljára ezt a macskát! És ezért volt ez az első, de egyben az UTOLSÓ gyűlése is a SEPAW-nak." Állítólag csini csajok sétáltak fel ekkor a színpadra, Estes úr szépen sorba rendezte őket, és így íródott ki a Camaro név.)

1966. szeptember végén végül elindultak az eladások az első generációval, ami már '67-es modellévnek számított és '69-ig tartott – de a tervezett ötödik generáció is erre a modellre épít designban, szóval megegyezhetünk, hogy igen jól sikerült...



1970. februárban elérkezett a második generáció, amit aztán 11 évig gyártottak. Személy szerint ez nekem is jobban tetszik az elsőnél, és nem azért, mert nagyobb és szélesebb lett, hanem mert a formaterv szerintem sokkal ütősebbre sikerült.



A harmadik generáció tehát 1982-ben mutatkozott be és 1992-ig gyártották. A Matchbox ennek a generációnak a '85-ös Iroc-Z (gyári sportfutóművel ellátott) modell megformálásával állított emléket, ami szintén személyes kedvenc.


1993-ban debütált a negyedik generáció, természetesen az eredeti koncepció megőrzésével. 1998-tól a Corvette C5 motorjával szerelték. Ebből a modellből négy rendőrváltozatt gyűjtöttem össze, no persze ez nem az összes. Kettő alább:



Azáltal, hogy a negyedik generáció 2002-ig maradt gyártásban, a Camaro immár 35 éves múltra tekinthetett vissza, de ha minden jól megy, a 2006-ban bemutatott Camaro Concept alapján készülő új Camaro forgalmazása is hamarosan elindul, ugyanis a sorozatgyártásra 2006 augusztusában rábólintottak, reméljük, a válság ezt nem írja felül. Részletek az új autóról itt. Szerencsére a HW jóvoltából megvan két verzióban is:

És egy kisfilm a végére: 

 

Pár jelentősebb filmszerepe itt, fő helyen persze a Transformers ;)

Címkék: matchbox police muscle hot wheels

1 komment

Halálfutam

RÁJEN 2009.03.30. 13:39

Tegnap éjjel erőt vettem magamon, és megnéztem a Death Race című filmet. (Volt ennek egy 1975-ös változata is, de az - Sylvester Stallone konkrét, de annál feledhetőbb feltűnésével - inkább egy korai és brutális Ágyugolyó futam volt, emez inkább a Running Man-hez hasonlít tematikájában.) Az a helyzet, hogy a temérdek negatív kritika ellenére nekem bejött. Ehhez mondjuk az is kell, hogy a 3D-s PC-játékok korszakának hajnalán az egyik kedvenc játékom az Interstate '76 volt, amiben az volt a cél, hogy egy felfegyverzett autóval különböző küldetések közepette szét kellett lőni a többi, szintén felfegyverzett autót. Na, erről szól a film, de van benne személyes indíttatás, kis romi, tetovált nehézfiúk, gumiégetés és fogcsikorgatás is - tölteléknek. Nekem tegnap nem kellett több az élményhez, jól szórakoztam. Emitt a film előzetese, és mivel nem engedik beágyazni, bosszúból elárulom, hogy a tegnap megnézett szinkronost a netről szedtem le :) Cserébe egy klip az Interstate-ből: 

Egy érdekesség: a főszereplő filmbeli neve Jensen Ames, amit állítólag a Jensen Interceptorról kapott. Ez kedves, nem? :)

Megnéztem egyébként még a Doomsday című alkotást is, halálos vírus, vér, kijárási tilalom, jócsaj, Anglia, ilyesmi, nem is ez a lényeg, hanem hogy a végére egy meglepően jó - és a Mad Max 3-ra erősen hajazó stílusú - autós-üldözős leszámolást rittyentettek, ezért a film kiérdemelte az 'egyszernézős-ajánlott' cimkét...

Címkék: film muscle

2 komment

Hercegek

RÁJEN 2009.03.28. 13:38

A hazárd megye lordjai (duke =/= lord) gyermekkorom egyik kedvenc autós sorozata volt a T. J. Hooker és a Starsky és Hutch mellett. Egyszer már régebben betettem ezt a kisfilmet, de ismétlés a tudás anyja, így megnézhető újra: 

Az a nagy helyzet, hogy a várva várt hatos Johnny Lightning-pakkom megérkezett, és ezt nem tudom megállni szó nélkül. Kész vagyok teljesen... Hat autó, természetesen fő helyen Lee tábornokkal. Az eladó pakkjában a hatodik autó az öreg Jesse Ford pickupja volt, de azt kicseréltettem Daisy CJ-5-ös Jeepjére, mert az jobban tetszik.

(A sorozat autói más gyártóktól is elérhetők, még a HW is megmintázta Lee tábornokot...)

Na, gyorsan pár szót a fiatalabbak kedvéért, mi is volt ez a sorozat: Bo és Luke Duke a georgiai (és egyébként nem létező) Hazárd megye lakói, unokatesók, csempészésből élnek, és más dolguk sincs, mint hogy borsot törjenek a korrupt Hogg és Rosco seriff orra alá. Kábé akár ennyiben is összefoglalható a hét évadot megért, 1979-ben kezdődött és 1985-ben befejezett sorozat sztorija, persze feltűnik benne még egy csomó karakter, rokonok, barátok, bűnözők, béna rendőrök – és nem utolsó sorban intenzív nyálcsorgatásra okot adó járgányok.

Nézzük a hat meglévőt:

‘Lee tábornok’ egy 1969-es narancssárga Dodge Charger, konföderációs zászlóval a tetején – nevét Robert E. Lee tábornokról kapta. A sorozat a Moonrunners című film alapján készült, amelyben a főszereplő egy 1958-as Chryslerrel csempészte a szeszt (moonshine), de azt az autót Travelernek hívták, Lee tábornok nyilván méltán híres lova után. A producerek azért változtattak az autó nevén, mert feltehetően tisztában voltak nézőik műveltségi szintjével, így inkább nem bíztak az ilyen mélységű asszociációs képességükben.

A főszereplők autója egy versenyautó volt bukócsővel és fix, ablak nélküli ajtókkal, a forgatáshoz viszont felhasználtak több 1968-as verziót is egy kis facelifttel. Említésre méltó még a dallamkürtje a Dodge-nak, amely a Dixie című nóta első 9 hangját játszotta, illetve hát az orbitális ugratások, amelyek köré a hülye amerikaiak komplett fesztiválokat szervezgetnek mind a mai napig.

Még egy érdekesség: a sorozat harmadik része az egyetlen, ahol ez az autó egyszer sem tűnik fel. Egy 1975-ös Plymouth Fury ugrott be, kölcsönautóként. Majd a hatodik évad után, amikor a Chargerek ritkábbak, és így drágábbak lettek, a producerek átálltak a modellek használatára, azokat reptették és zúzták szanaszét.

Daisy Duke egy 1974-es Plymouth Roadrunner vigyázó tulajdonosa volt, de elég zavarosak az infók, Johnny Lightning-kivitel ezt Mollynak tulajdonítja. Bo és Luke valamikor a második évadban leamortizálták ezt a gépet, így Daisy kapott egy fehér Jeepet, amit Dixie-nek hívtak (hoppá, micsoda visszacsatolás a dallamkürthöz, figyelitek?).

A Jeep egyébként egy 1980-as CJ-7 volt a wikipedia szerint, a JL szerint CJ-5, de könnyű átsiklanunk ezen az apróságon, mert ez csak egy baki a sokszáz közül, például Dixie hol automata-, hol manuális váltóval szerepel, hol ajtóval, hol ajtó nélkül stb. Az AMC adta a kocsit a sorozathoz, cserébe a vége-feliratok között megjelenhettek. Tisztára Família Kft. :)

Jesse bácsi már említett Ford pickupját most kihagyom, Hogg Caddilacjét is, maradt tehát még két Dodge Monaco és a Double Zero Mustang. A Monacókat most hagyjuk, majd ha megjelenik végre a 2009-es MB-sorba tartozó rendőr (mármint nálam, fizikailag, mert odakint már kapható), akkor megemlékezem róla, illetve a Mustangról később egy bővebb anyaggal jelentkezem (hacsak valaki meg nem előz, hehe), ezért csak a fotóikat teszem be:

 

 

 

 

 

Be kell még szereznem két autót a sorozatból, egy fehér Ford Torinót és egy "Camo Cruisert", ami egy katonai ('camouflage') festésű Monaco...

UPDATE: A Camo Cruiser megjött, és ha már jött, magával hozott egy Dirty General Lee-t is. Kicsit utánanézegettem a JL sorozatainak, 6 volt belőlük, R1-R6-ig számozva, mindig ilyen-olyan különbségekkel. A fentiek többnyire a hármasból vannak. De pl. a Camo csak az ötösben volt, illetve fellelhető még egy zöld és egy szürke Camaro is, illetve General Lee az egyikben feketében is megjelenik... A rendőrök pedig kékben, zöldben, fehérben, a fene se tudja már követni, de ha érkezik valamelyikből új, szólok.

 

Update megint: megjött a Torino is, hipphipp!

A végére egy jó kis üldözés a 2005-ös moziverzióból

Szép munkaszombatot!

Címkék: film mustang muscle johnny lightning

Szólj hozzá!

Fenséges

RÁJEN 2009.03.27. 15:58

A skót származású David Dunban Buicknak köszönhető a márkanév, aki 1903-ban autógyárat alapított, és 1904-ben - két valóban szakértő úriember bevonásával - már meg is jelent az első eladásra szánt modelljük. A Regal a Kojak című méltán népszerű sorozatból lehet ismerős, a kolléga itt elolvasható posztjának hatására kezdtem el én is keresgélni a főszereplő autójának az 1:64-es körüli méretarányú mását. Konkrétan pont a Kojak-verzió (még) hiányzik, de három másik már megérkezett.

A részletekbe pont a linkelt szösszenet miatt most nem is megyek bele, ismételni ugyanis felesleges, legyen elég annyi, hogy a makulátlan állapotú zöld egy polgári verzió, még Angliából, a kopottabbas kék-fehér egy 79-es rendőrautó az egy évvel korábban bemutatott Superman film kapcsán, szintén Nagy-Britanniából, a koridegen fényhíddal ellátott rendőr pedig már egy ázsiai továbbgondolás. A kéken sajnos az első rugózás meghalt, ezt talán majd megreparálom, de mivel úgysem játékra használom, az is lehet, hogy így marad...

Vicces egyébként, hogy pont a legszebb, a zöld volt a legolcsóbb, kereken 400 forintot kértek érte a vaterán. Illetve hát hazudok, mert a kék-fehérért bár 500 forintot fizettem, adtak hozzá három másik autót: egy kopottas kék Corgi Mercedes vegyesboltot (zőcséges merci, hehe), egy szintén kopottas és szintén Corgi Fiat X1/9-est (nyitható motorháztetővel) és egy igazán kopott fekete HW Hot Birdöt a kötelező arany sassal a motorháztetőn. Ez utóbbit majd kipofozom, az első kettő pedig már el is kelt :)

Mára asszem ennyi.

Címkék: police corgi

1 komment

Gerely - kiegészítés

RÁJEN 2009.03.27. 11:55

Lemaradt egy AMC-m, ezt most pótolom, mielőtt baj lesz.

Ha minden igaz, ez egy '68-as Javelin a Hot Wheels-től, Lexmark promociós. Az alábbi Mustanggal együtt vettem, mindkettőnek nyílik a motorháza. A Lexmark-sorozatban egyébként még sok egyéb autó is megjelent, mind szép gumikerékkel.

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

Címkék: mustang muscle hot wheels

Szólj hozzá!

Gerely

RÁJEN 2009.03.26. 11:54

Az AMC Javelin egy 1968 és 1974 között gyártott amerikai pony car volt. Ez a kategória a Ford Mustang révén jött létre, és a megengedhető, kompakt, jól kinéző, sportos autókra volt használatos, de az arányokról is szól: hosszú motorház, kupé, rövid far a hátsó tengelyek mögött (kiegészítés by Sam. Joe, külön köszönet érte). AMC = American Motos Corporation, amely 1987-ig, a Chrysler által történt bekebelezésig működött, és többek között nekik köszönhető, hogy a Jeep is bekerült a Chrysler portfoliójába. Illetve a Humvee is tőlük eredeztethető, hiszen a még ma is működő AM General az ő szárnyaik alól bújt ki 1982-ben, igaz, azóta már csak a H2-t gyártja, azt is a General Motors szerződéses partnereként…

A lényeg, hogy azért nem egy feledhető szereplőről beszélünk az amerikai autópiacot tekintve, de térjünk vissza a jelen poszt főszereplőjéhez. Alapvetően két generációja volt a Javelinnek, az első 68-től 70-ig, a második 71-től 74-ig volt gyártásban – ez utóbbit formálta meg mind a Matchbox (1972-ben), mind a Hot Wheels, ez utóbbitől a narancs verzió idén év elején tűnt fel, a feketét pedig mostanában kezdenek szállingózni, hála a szorgos kis maláj gyerekek munkás kezeinek.

A technikai paraméterek részletes ismertetésének átugrásával el is érkeztünk 1971-be. Ez négy évvel a születésem ezelőtt volt, csak úgy megjegyzem. A Javelin hosszabb lett, alacsonyabb, szélesebb és nehezebb. Nem mellesleg sokkal egyedibb designt kapott, mint az elődje, amelyet akár egy arctalan amerikai izomautónak is nevezhetnénk…

Amellett, hogy rendőrváltozat is készült belőle, az AMX komoly versenysikerekkel is büszkélkedhet, nem véletlen tehát, hogy a Matchbox kínálatában is megjelent az autó versenyváltozata, több festéssel, amelyek közül én csak az első, szürke verzióval rendelkezem.

 

 

 

 

 

 

Az 1972-es év nem csak azért volt jelentős, mert ekkor jött ki a MB Javelin (zöld és kék színben, ez utóbbi nem nyitható ajtókkal), hanem mert ebben az évben adtak el a legtöbbet az igaziból, jórészt az elsőként bevezetett teljes körű garancia-ajánlatnak, amely egy éves vagy 12.000 mérföldre vonatkozott. A Matchbox egyébként - szerény véleményem szerint - elég nagyvonalúan dolgozta fel a már tárgyalt, elég jellegzetes designt. Elnagyolta, mondjuk ki. Nem így a Hot Wheels. Részletesebb, kecsesebb, szebb lett a két legújabb feldolgozás (egyelőre csak a naranccsal szolgálhatok):

1974-re azonban megváltozott az autópiac. Az én születésemig még egy év hátra volt, de ez az arabokat nemigen hatotta meg, szóval az olaj-embargó rányomta a bélyegét a nagymotoros, erős, de igen szomjas kocsik eladásaira, amelyet más gyártók jóval takarékosabb modellekkel próbáltak túlélni, de az AMX-nek kicsengettek. Az AMC még előjött a Pacer nevű kisautóval, amely a 70-es évek egyik autóikonjává vált, és ha nem tévedek nagyot, ez volt az, amiben Wayne és Garth erősen headbangelt a Queen Bohém rapszódiájára :)

Egy érdekesség a végére: a hetvenes évek közepe táján a Pilen nevű spanyol kisautó-gyártó cég gondolt egyet, hogy kiad egy Starsky és Hutch modellt. Igen ám, de nem volt a portfolióban Ford Torinójuk. Hát mit tehet ilyenkor a rátermett hispán kufár? Egy ahhoz leginkább hasonló autójukat használták, pirosra festették, felcsíkozák fehér matricával, hozzápakoltak egy szőke és egy fekete bábut és kész is lett az action pack :DDD (A kép nem saját.)

 

 

 

 

 

 

 

Embedding disabled by request. Anyád. Na mindegy, tessék kattintani!

Címkék: matchbox muscle hot wheels

4 komment

Kiegészülések

RÁJEN 2009.03.25. 11:39

Igyekszem nagyjából mindenből (legalább) kettőt szerezni. Nemtom, miért. Vannak kivételek erre is, arra is, Bogárból és Mustangból, sőt Corvette-ből is jóval több verzióm van, számos modellből pedig csak egy és nem is lesz több. De a kettő olyan szimpatikus szám. És lehetőséget ad olyan párosításokra is, ahol mondjuk nem a típus azonos, hanem mondjuk a tematika, vagy a méretarány, vagy a festés, vagy akármi...

Szóval szerencsére kiegészült például a Majorette Jeep-kollekció:

És a japán sportrendőrök is, Mazda RX-8 és Nissan 350Z:

Nem beszélve a japán nem-sportrendőrökről (Toyota Crown és Nissan Cedric):

Néha persze kiszúrnak velem és három lesz a kettőből :P

(Chevy Pro Stocker + Pontiac Firebird + Mercury)

 De üsse kő.

Címkék: matchbox police majorette tomica

Szólj hozzá!

Igazi játék

RÁJEN 2009.03.24. 13:32

Az előző posztban teaseltem, de most akkor élesben: nemrégiben egy magasröptű beszélgetés során megegyeztünk, hogy a Realtoy ár-érték arányban verhetetlen. Aránylag vállalható kidolgozású autókat gyárt, így a Tescóban „own label” csomagolásban 200 forintért beszerezhetjük a hőn áhított Q7-est vagy a csillogó RS4-est, ami két nappal korábban majdnem elcsapott az Aréna Plaza parkolójában. Bezony, én is elcsábultam, beszereztem párat a meglévők mellé. A meglévők alatt azt kell érteni, hogy volt (azaz van) négy darab Realtoy kisautóm, három Bogár és egy már két T1-es busz. Naná. De eddig nem jutott eszembe, hogy más is kellene tőlük. Hát pedig de. Mindenek előtt a meglévő Subi-soromból (MB, Tomica, HW) erősen hiányzott az ő piros verziójuk, de sikerült kipipálni. (A Majorette-féle WRC-k egyszer majd csak meglesznek.) A másik légy, amit a RT Subaru Impreza beszerzésével leütöttem, az az, hogy a zsandárok mellé végre csatlakozott egy polgári verzió is. A békaszemű és az azután következő lámpaverzió után ez - csakúgy, mint a MB-féléknél - a „csíkszemű”, amely talán a legrövidebb ideig túlélő hűtőmaszk-lámpa kombó volt a maga idejében, pedig a Subaru sosem a gyakori ráncfelvarrásairól volt híres. Hanem inkább arról, hogy talán a világ legjobb autóit gyártja. Boxer power. Hosszabb távú terveim között szerepel egy 1:1-es Impreza (vagy Forester) beszerzése is, de egyelőre maradok az 1:64-es körüli méretaránynál... Itt a sor (kivéve az itt látható MOL-verziót, amit még nem fényképeztem be, de Ikarus256 kolléga ezt kiválóan megoldotta helyettem), RT-verzió a másodikon, a kakukktojás mellett. Az első képen egy HW-páros látható, a fehér és a kék Subi pedig Tomica.

Realtoyból tehát most a VW-k és az egy szem Subaru mellett büszkén sorakozik a polcon egy RS4-s és egy Q7-es Audi, egy 5-ös, egy 6-os és egy 7-es Bimmer, továbbá már egy piros X3-as is, plusz, hogy közelítsek az egyensúlyhoz, egy típusidegen (Matchbox) R8-as. Sajnos az RS4-es és az R8-as közös képét sikerült elbénáznom, teljesen életlen lett, majd pótolom, ha nem felejtem el.

BMW-ből egyébként, főleg hogy ez is téma most, van két 8-as és két 3-as is, mind a négy a MB jóvoltából, illetve egy aránylag ritkának mondható Majorette 3-as rendőr a szokásos zöld-fehér festéssel. Ja, és persze a két X5-ös, rendőr- és mentő-festéssel.

Audiból nem állok ilyen szépen, ha valahol találkozom az R8-ashoz hasonló színű (antracit-metál, vagy csak simán sötétszürke?) RS6-os Matchbox-szal, valszeg meg fogom venni, sőt esetleg a TT-ket is, de ez nem égetően sürgős... A Realtoy TT-kre nem vitt rá a lélek, túl nagyok voltak, és a Z8-feldolgozásuk is elég béna lett a diszkókerekekkel.

A végére még a Realtoy két Crown Victoriája:


És a legvégére egy update: sikerült beújítani a fentebb tárgyalt RS6 Avantot, igaz, nem sötétszürke, hanem kék festéssel, de nem bánom, mert nagyon tetszik, főleg a felnik miatt. A rendszám: 2 FAST 4 YOU :)

 

Címkék: matchbox realtoy tomica

5 komment

Rendet teremtettem...

RÁJEN 2009.03.24. 13:10

Szóval ez úgy volt, hogy az indexes Matchbox-fórumba valaki belinkelt egy vaterás aukciót, ahol Realtoy járgányokat hirdettek nagyon olcsón. Mondok, megnézem. Be is zsákoltam egy-egy BMW-s és Audis sorozatot, tényleg arcpirítóan olcsón (majd még vettem hozzájuk egy párat a Tescóban 200 per stück árban, incl. Subaru Impreza, ha már ott volt az is). Megnéztem az eladó egyéb cuccait, és megakadt a szemem egy általam eleddig szinte ismeretlen gyártó termékén: Grell Modell Wartburg 311-es rendőrautó. Hm. 1000 pénz. Kell. Kicsit körbenéztem még, és találtam egyéb nyalánkságokat is. Így történt, hogy ma már 4 ilyen modellel rendelkezem, a fentin kívül egy 353-as rendőr és egy kombi katonai kivitel is meglett ebből a típusból, illetve egy rendőrségi, utánfutós Trabant. Hofinak volt sok éve jó poénja a katonai..., terepjáró..., nyitott..., katonai-terepjáró... TRABANT, amivel támadni még csak-csak, no de menekülni!!! :D

Grell Modell: a kollégánál jobban én sem tudtam volna utánajárni a gyártónak, így meg sem próbáltam. Mindenesetre ez a honlapjuk, de tényleg érdemes körbenézni a Vaterán, elő-előfordulnak azért...

Már csak a Barkas rendőr kéne, és akkor ötnél meg is állok. Viszont innen eszembe jutott, hogy gyerekkoromban volt egy csodás Wartburg távirányítós rendőrautóm. Akkoriban a távirányítós nem R/C volt, hanem madzagos, de ez részletkérdés. Ha valaki találkozik egy eladó példánnyal ebből, jelentkezzen:

Remélem, a fentiek fényében mindenki számára értelmet nyer a poszt címe ;)

Címkék: police grell

4 komment

Matt

RÁJEN 2009.03.20. 09:17

Ha valakit érdekel a Bluesmobile-omhoz hasonló (gyak. ugyanolyan) Corgi Dodge Monaco, van egy 3 ropiért a vaterán. Az aljáról készült fotó alapján úgy tippelem, volt már szétszedve, így talán a festése sem biztosan eredeti, de végülis jó üzlet lehet...

Közszolgálati közleményünket olvasták.

Címkék: vatera

Szólj hozzá!

Made in France

RÁJEN 2009.03.19. 09:34

Tegnap megnéztük a Taken-t. Elrabolva, ez lett a címe a magyar keresztségben, de nem kell sajnálkozni, hogy lelövi a poént, mert igazán úgyis csak az elrablás után indul be a film. A főszereplő lánya elrablása után, mármint. Szegény Liam Neeson egyik percről a másikra úgy változik át bociszemű apuciből vérengző vadállattá, hogy Bruce Banner (aka Hulk) csak zöldülhet az irigységtől. Igyekszem nem spoilerezni, de a film nem a mesteri fordulatoktól lesz jó, hanem a stílustól. Ami miatt a Ronin vagy a Bourne-trilógia jó. Van benne egy jó adag - leginkább talán az európai, azon belül is főleg a francia filmekre jellemző - realizmus, persze tele logikai botlásokkal, túlzásokkal és nagyvonalúsággal, de szemmel láthatóan mindent alárendeltek a szórakoztatásnak. Bár nem emelkedik a már említett Ronin vagy esetleg a Leon magasságába, de nem egy Transporterről beszélünk azért. A bunyók látványosak, és relatíve hitelesnek tűnnek, az autós üldözések is rendben vannak, nincs túl sok duma, nincsenek erőltetett beszólások, sőt szinte semmilyen sincs, csak hideg, pragmatikus leszámolás. A Luc Besson atyáskodása alatt készült film jó szórakozás tehát az egész családnak! :) Tessék megnézni, tényleg megéri! Azért a lányos apukák (mint én) azért óvatosan...

Címkék: film

Szólj hozzá!

Made in Italy

RÁJEN 2009.03.17. 17:41

Meglett az első Dinkym. Véletlenül pont egy Volvo, 13.5 centis hosszal és nyitható (üveges!) csomagtartó-ajtóval. Azt írja az alján: Volvo 265 DL Estate Car. Kombi autó :D No és persze rendőr ;) Most már tényleg nemsokára lesz egy normális Volvós poszt. Addig is szemezgetés céljára itt van 204 filmes szereplése a 245-ösnek.

Szép napot!

Címkék: volvo police dinky

5 komment

Dilemma

RÁJEN 2009.03.16. 15:37

Inkább trilemma. Megjött ma egy (újabb) Superkings Plymouth Fury, és az van, amire nem számítottam: büdös. Dohos pinceszagú. Már-már homeless. Mit lehet ezzel ilyenkor tenni?

1) Beáztatom valami szappanos vízbe. Akkor szerintem a matricák lejönnek róla, és bár szagtalan lesz, de csupasz. Mondjuk talán szép lesz az matrica nélkül is. De a festetlen elemek nem fognak berozsdálni?

2) Szétszedem, alkohollal nekimegyek, kitisztítom, újrafestem. De az már nem lesz ugyanaz... (Valami almazöld-metál jól állna neki, vagy akár a "szokásos" military look.)

3) Eladom, mert nem akarok barbár lenni.

Mit tegyek???

 

 

 

 

 

 

Címkék: matchbox superkings

3 komment

Bolha

RÁJEN 2009.03.16. 11:29

Vasárnap - 15-e lévén részben kalandvágyból - kilátogattam a Pecsa bolhára. Az eredeti szándék az volt, hogy lőjek valami vontató-roncsot egy százas körül, amiből pótolhatnám a Majorette (Dodge?) vontatóm hiányzó kampóját. De azért vittem pár cserealapot, hátha látok valamit. Cserére beáldoztam egy felesleges fehér Chevy Pro Stockert (a kopottabbat, de a sárga dobozával együtt), egy sárga Ford LTD reptéri taxit (kiábrándultam belőle, mert letört az egyik bak az első lökösről; sárga dobozban szintén) és egy fekete Crown Victoria rendőrt (a kevésbé igényes fajtából, kettő így is maradt otthon). Hát kampót sajnos nem, egyebeket azért sikerült találnom, alább láthatók is.

1) Corgi 1:43 Dodge Monaco "Bluesmobile", súlyos darab, de sajnos a króm visszapillantók nélkül. Egyből beleszerettem. Az ára a Pro Stocker volt és 1500 Ft ráfizetés. Így összesen 3700 Ft volt, ami nem kevés, de talán a viszonylagos ritkasága ellensúlyozza az anyagi megterhelést. Néztem az ebayen, ott 40 dollár környékén mozog - ha van egyáltalán.

2) Realtoy Ford Explorer és Crown Victoria rendőrök. Ezért a kettőért és a legalsó képen látható Toyotáért adtam a maradék cserealapokat. A két Realtoy meglepően igényes, a lámpák festettek, mindkét autó igen részletgazdag, szóval lehet, hogy a jövőben jobban figyelek erre a gyártóra. A budaörsi Auchanban igen szépeket láttam kurrens modellekből, nekem eddig csak két Bogár és egy T1-es busz volt tőlük - no, majd meglátjuk. A Majorette Toyota terepjáróról nem tudok túl sokat mondani, tetszett az egyszerűsége és robusztussága, ezért csaptam le rá. Meg hát Toyota, a szívem csücske ;)

Címkék: majorette corgi realtoy

2 komment

Lehet kártyával...?

RÁJEN 2009.03.12. 09:37

Bizony, megjött. Majd teszek fel normális képeket is, sőt szerintem egyenként is elérhetővé teszem a kártyalapok képeit, de előzetesként álljon itt most a legújabb szerzeményem:

A két korábbi paklim pedig így néz ki, majd ezek fotóit is aktualizálom:

A három pakliért összesen adtam 5000 forintot, nekem megérte...

Címkék: kártya vatera

1 komment

Reklamáció

RÁJEN 2009.03.11. 19:22

Á, nem, csak némiképp figyelemfelkeltő címet akartam. Reklámokról lesz szó. Illetve inkább kép. Az első az Ogilvy & Mather budapesti irodájának alkotása (egy évig én is dolgoztam ott, csak megemlítem), amire azt mondom, majdnem kurvajó:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De nem mondhatom, mert az ötlet eredetije ezúttal sem itthon született (lásd ezt és ezt, arcpirító, na mindegy):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na, alább pedig egy pár másik hirdetés a HW háza tájáról, ezek is ötletesek:

Pár érdekesség még, illetve egy bónusz-link.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mozgóképesek: 

Nem erősségem a héber betűk olvasása, de nem lepődnék meg, ha ez is valamilyen formában azt mondaná, hogy lányoknak is jó játék - lásd a HW sajtóhirdetést kicsit feljebb. Hiába, nincs új a nap alatt...

Ha, haladjunk át az igazán igényes-zenés reklámok területére :P 

A vége felé pedig egy kis tévéshop-feeling: 

A legvégére pedig egy abszolút retró, a HW bemutatásának évéből: 

Ajóestét!

Címkék: reklám matchbox hot wheels

2 komment

Lopósblog

RÁJEN 2009.03.10. 18:19

Mert néha ilyet is csinálok: tessék nézzétek meg ezt jól.

http://belsoseg.blog.hu/2009/02/17/kicsit_mas_hippibusz

Milyen hülye emberek vannak?! Sőt olyanokról is hallottam, akik tenyérnyi kis négykerekűeket gyűjtenek. Megáll az ész.

4 komment

Fotósarok

RÁJEN 2009.03.10. 10:04

Folyamatosan fejlesztem fotós tudásomat, az eredmény alább megtekinthető. Most már sikerült eljutnom arra a szintre, hogy a vaku nélkül készült fotók között is találni pár vállalhatót... Tematika nincs, csak úgy érzésre válogattam:

Na, pár szót azért: a HW Fordok az elején csak a tegnapi MB Fordok miatt vannak itt, a négy japán HW csak úgy, Shelby Cobrák szintén, a két kombi Volvó csak szerény kedvcsinálóként a lassan már tényleg bekövetkező Volvós poszthoz, pár izomautó kékben-zöldben just for fun, a sorba akár még az IMSA Mazda is beleilleszthető, de ha már verseny, akkor két Chevy Pro Stocker.

A négy Tomica rendőr a szívem csücske, bár nemrég az ebayen láttam Citroen H Truckot is rendőrségi kivitelben - de nem vettem meg, nem licitáltam.

Szép páros szerintem a Plymouth Gran Fury rendőr és a Chevy Ambulance is, de egy másik képen két Maisto (Tonka?) Chevy Caprice-t párosítottam hozzá, úgy sem rossz az összhatás. Tényleg, Caprice-t miért nem hoztak ki MB-ban? Aztán a meglévő Notarzt-os X5-höz ugye (fdokinak hála) megjött a rendőrpajti is, így szépek, együtt. Csakúgy, mint a két vintage Tomica, amiből sikerült az élességet a hátsóra tennem, de ugye ha koncepció, akkor nem hiba, szóval legyen az, hogy pont így akartam. Na szép napot!

Címkék: volvo matchbox police muscle ambulance hot wheels tomica superkings

10 komment

Newcomers

RÁJEN 2009.03.09. 12:58

A börze azért nagyon tetszett, gazdagabb lettem pár kisautóval. Először is a kettővel alábbi posztban linkelt Corvette-tel, amibe már az eredeti bejegyzést olvasva beleszerettem, két dobozos SuperKings Oldsot pedig két óra cipelés után beáldoztam egy regular wheels VW TL-ért (ez az első gomkerekűm!) és egy oridzsi blisteres (és azóta kibontódott) ezüst Rolls-Royce-ért...

Végülis 3600-ot költöttem, ha már ott voltam, de ebből 2600 előre le volt zsírozva ;) A maradék ezres két Majorette-et foglal magába, egy (talán Dodge típusú) tűzoltót (erről nem teszek be képet, mert nagyon le van pattanva, helyette itt a vontatós verziója) és egy Renault Alpine rendőrautót:

 

Hát igen, mindkettő kopott, pedig ilyeneket nem szoktam venni. De landolt még nálam egy piros MB Ford GT, egy bordómetál MB VW T1 busz és egy Jada V-Dubs '59-es Karmann Ghia kis szördeszkával a tetején... Végezetül egy szép Ford-trió:

 Viszlát.

Címkék: volkswagen matchbox police vw majorette

1 komment

Picasso - Ruff Trekz

RÁJEN 2009.03.09. 12:46

Kipingáltam azt a két romos Holden off-road Ruff Trek autómat, amelyek egy kupacban érkeztek a vállalható állapotúakkal, és így feleslegessé váltak. Az volt az eredeti terv, hogy beajánlom őket cserealapnak a börzén, de valahogy senki nem kapott az ajánlaton. Annyi baj legyen, ki is találtam, hogy a feleslegessé váló és eladhatatlan/elcserélhetetlen autóimnak ezentúl ez lesz a sorsa: military-ruhát kapnak. Vagy mást, majd meglátom, egyelőre csak két festékem van, zöld és fekete, mindkettő matt :D Íme az eredmény:

Ezek meg a "normálisak", még egy sárga hiányzik, egyszer majd talán meglesz:

 

Na?

Címkék: matchbox picasso

5 komment

Corvette

RÁJEN 2009.03.09. 12:25

Már régóta akartam egy ilyen posztot. El is kezdtem írni, összeszedegetni az infókat, wikipédiáról fordítgatni, el is juotottam egy darabig, de aztán rájöttem, hogy a dupla munka felesleges. Mert. Eddig jutottam amúgy:

A korvett eredetileg egy könnyű, jól manőverezhető, alacsonyan felfegyverzett hadihajó, a fregattnál kisebb, de egy parti őrségi járőrnél nagyobb. Vagy egy űrhajó a Star Warsból. De minket nem ez érdekel. Hanem az autó. Illetve AZ AUTÓ. A GM 1953-ban gondolt egyet, és a Harley Earl által tervezett új sportkocsiját a fenti hadihajóról nevezte el. Formájában is felfedezhető némi utalás a hajózásra, legalábbis ha a könnyed hullámokat utalásnak vesszük. Michiganben kezdték gyártani, kézzel. A projekt létrejöttét az Európában látott kétüléses, főleg angol és olasz kétüléses sportkocsik ihlették, ugyanis amerikaiak azelőtt ritkán ruccantak át ekkora tömegben, és 'Opel' kódnév alatt el is indult a fejlesztés. A forradalmi üvegszálas gyártási technika bevezetését nem a súlycsökkentés motiválta, hanem a háború utáni acélhiány, illetve -kvóta. Kezdetben még így sem igazán tudta felvenni a versenyt a jóval kifinomultabb európéer versenytársakkal, például komoly gondjai voltak a megállással, miután a hathengeres teherautómotor végre felgyorsította, így egy időben komolyan úgy nézett ki, hogy nem is erőltetik tovább azt, ami nem megy. De történt két dolog: 1955-ben bemutatták a Chevy első "újkori" V8-asát (egy), amit egy orosz emigráns összerakott egy háromsebességes váltóval és beletolta a Corvette-be (kettő). Hoppá: állat sportgép született. Zora Arkus-Duntov lett így a Corvette Apja. És volt még egy tényező, ami miatt a Corvette a palettán maradt: a Ford bemutatta '55-ben a Thunderbirdöt, amit kétszemélyes luxusautónak pozícionáltak, így a GM nem tehette meg, hogy a Fordnak egyedüli komoly rivális jelentő modelljét csak úgy kivonja a piacról. Nem is tette, szerencsére. '58-ban a T-Bird meg is hátrált, amennyiben a négyülésessé válást ennek betudhatjuk.

Mindenesetre ezt még beteszem ide, mert előre kigondoltam, hogy filmes linkekkel is megörvendeztetlek benneteket, tehát. Elég jelentős szerepe volt az autónak a Két tűz között című Schwarzi-filmben, egy kisebb a Tango és Cash-ben, Tom Hanks is vezetett ilyet az Apollo 13-ban, de számomra ez a legkedvesebb filmes feltűnése ;)

Na, ugorjunk a C3-ra, egészen 1968-ig. Amíg itt csehszlovák barátainkkal igyekeztünk közelebbről is megismerkedni, addig ők ott bemutatták a harmadik generációt. Nem mellesleg a Mattel bemutatta a Hot Wheelst, ezt csak úgy megjegyzem (ja, nem is én, hanem a wiki). Nekem a C3 a kedvencem, ebből a típusból van is egy szép hármas HW-pakkom, de a MB is kedvelte ezt a szériát. És én is ugyanezt a MB-tól.

1983-ban elkezdték gyártani a C4-et, 96-ig folytatták is, és ehhez már személyes élményem is fűződik, ugyanis ilyenekben már ültem, egyszer a főiskola alatt egy haveromnak hála, aki a nem létező ösztöndíjat némileg gázos autók vizsgáztatásával egészítette ki, másodszor pedig már a második munkahelyemen, ahol egy amerikai autó-buzi kollégámmal hozott össze a sors, és egyszer rábírtam, hogy az ő kocsijával menjünk el a Porsche Hungáriához tárgyalni. Látni kellett volna, ahogy a Fáy utcai szalonból hogyan jöttek ki az eladók megbámulni a gyönygyházfehér járgányt, otthagyva csapot-papot-Porschékat ;) Na, ebből a fajtából akad egy speckó, és két egyszerűbb kivitelem:

Talán ezért, talán másért a C5 és az utána következők már nem tetszenek, ilyeneket sem Matchbox- sem HW-verzióban nem vásárolok, egyszerűen nem jön be a forma. Így csak címszavakban: C5 1994-2004, C6 2005-től, aztán majd meglátjuk, állítólag 2012 előtt nem lesz C7, viszont fontos megjegyezni, hogy a Corvette 2005-től önálló márka, gondolom odakint is rájöttek, hogy nagyon hülyén néz ki a Chevrolet Corvette mellett a Chevrolet Matiz felirat egy céges brosúrában...

Érdemes lenne egy kicsit több szót ejteni a konkurensekről is, de most ezt nem teszem. Talán majd máskor. Úgyhogy video. De nem valami friss ipari hulladékról, hanem valami sokkal szebbről. (Ja, előbb egy kis hangjáték...)

Na minden jót!

Címkék: matchbox muscle hot wheels

Szólj hozzá!

Re: Ezmiez?

RÁJEN 2009.03.05. 11:44

A beígért Volvós poszt még mindig nem ez, csak egy újabb szereplője érkezett meg. Most már elvileg semmi akadálya annak, hogy végre elkészüljön. Ja, de: elba sok melóm van, lehet, h jövő hét lesz belőle. Nem mellesleg hiányzik még egy Majorette Volvo 245-ös is a listáról, de olyanom belátható időn belül nem lesz. Hogy a posztig fennmaradó időt kibírjátok, alább egy telefonos irodai fotó a Corgi általam párosított twinpackjéről ;)

 

Címkék: volvo corgi

Szólj hozzá!

Re: Villám Jancsi

RÁJEN 2009.03.03. 15:45

A Johnny Lightning 'Street Freaks' sorozatból (lásd: Villám Jancsi) megérkezett a második versenyző, ezúttal nem egy felújítás alatt álló darab (aka Project in Progress), hanem egy Black with Flames alcímet viselő Charger. Hihetetlenül részletes és igényes darab, mondanom sem kell:

Az utcai furcsaságokon belül kiadtak még egy The Spoilers sorozatot is, de azok valahogy nem jönnek be, így valszeg marad ez a kettő, ez a lista belátható időn belül nem fog bővülni...

Címkék: muscle johnny lightning

1 komment

Ezmiez?

RÁJEN 2009.03.02. 18:09

Mármint azon kívül, hogy egy 245-ös Volvo Fire Chief...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 fontért vettem, a kép bordós árnyalata megtévesztő, mert a színe élénk piros, és a MB-nál némileg nagyobb, olyan 1:50 - 1:48 méretarányú (9.5 cm hosszú), full fém, az ötödik ajtó nyitható, de semmilyen utalás nincs rajta, h ki gyártotta és mikor. Csak egy Volvo 245 felirat árválkodik az alján. A matricákat és egy sarki leverődést leszámítva szinte makulátlan állapotú amúgy.

Címkék: ebay volvo

2 komment

Pót

RÁJEN 2009.03.02. 10:02

Szó érte a ház elejét, hogy nem tartom magam a blog címéhez, azon belül is a filmek kitételhez. Kritika most sem lesz, ellenben trailer igen. Gyerünk a moziba be!!! 

Must see.

Címkék: film

2 komment

süti beállítások módosítása
Mobil