Na, végre ez is megvan. Nemrég írtam, hogy úgy szeretném tudni, milyen autók vannak még a sorozatban. Hát például ez az Opel Manta 400. Sőt, létezik ugyanilyen 1:43-as 850-es BMW is a Turbos között. Az azért jobban hasonlít az igazihoz ennél:
Részletes és hosszú Manta-történelemmel most nem fárasztalak titeket, inkább pár mondat arról, mit látunk a képeken. A Mantát 1970-től 1988-ig gyártották, és a Corgi modelljének alapjául a 400-as típus szolgált. Ez az akkoriban új Ascona alapján épített második generációs Manta speciálisan versenycélokra tervezett változata volt (a formai ihletet az 1975-ös Chevrolet Monza adta, pl. itt kibogarászható, direkt nem csak a Monza képét tettem be, mert van egy-két érdekesség még), aminek a fejlesztésében az Opel mellett komoly részt vállalt mind az Irmscher, mind az angol Cosworth. Az Ascona 400 sikereit nem sikerült vele túlszárnyalni, de maradandót alkottak, ez vitathatatlan.
A legfelső képen az ún. Phase 1 látható, egy utcai változat Recaro sportülésekkel, Irmscher bőrkormánnyal, Arctic White színben és 7x15" fehér Ronal felnikkel. Illetve egy 144 lóerős motorral. A Phase 2 már egy kicsit más volt. Karbont and kevlárt alkalmaztak a súlycsökkentés érdekében, elölre 8x15", hátulra 10x15" Ronal kerekek kerültek, és 230 lóerőre nőtt a teljesítmény. Ezt adták alapul a versenyzőknek, akik utána Phase 3 címen akár 300 lóerőig tuningolták, de ez már nem nevezhető gyárinak.
És ilyen a Corgi Opele kicsiben:
Jól illik a sorba, masszív, elnagyolt kivitel, de játéknak minden bizonnyal nagyszerű. Minőségében kábé azt hozza, mint amit a nemrég mutatott Bburagók, de valahogy mégis sokkal jobban tetszik, mint az említett olasz márka. Jutalom-videó, amiben, Ari Vatanen tolja neki:
Illetve egy archív felvétel, ahol a Corgin is látható festésű Manta is feltűnik:
Szép pénteket!
Utolsó kommentek