Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (79) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (181) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (166) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Oda/basz

RÁJEN 2010.05.12. 15:00

Mondtam már, hogy szeretem a szuperhősös filmeket? Szeretem emellett az agyatlan akció- és katasztrófafilmeket is, a sírva röhögős vígjátékokat, de a komolyabb drámákat, thrillereket, horrorokat is, és mindezek mindenféle kombinációit is. A tinifilmeket mondjuk már nem. Ehhez képest hova is tegyük a Kick-Ass-t? Több fórumon nyavalyogtak már a magyar fordítás miatt, ami majd Ha/ver lesz, de szerencsére ezzel nem kell foglalkoznom, mert felirattal láttam, mindenesetre szvsz e poszt címe talán jobb választás lenne a moziba is. Öszvér ez a film, mert jórészt tini, de jórészt vígjáték is, de legfőképp akciódús ölős, némi Zombieland-es kikacsintással, mérsékelt stílusparódiával.

A sztoriról most csak annyit írnék, hogy hogy van egy tipikus amerikai átlagsrác, aki az átlagnál valamennyivel talán lúzerebb, de talán pont ettől lesz átlagos, mindegy, szóval van ő, aki elhatározza, hogy kéne valamit kezdeni az élettel, így álruhás szuperhős lesz. Szuperképességek nélküli szuperhős. Ami azért nem olyan egyszerű, ezt igen hamar a saját kárán meg is tanulja. Aztán persze találkozik egyéb hősökkel is, rosszfiúkkal is bőven, illetve elindul a csajozás útján is.

De nem is ez a lényeg, hanem a megvalósítás: a filmnek egyszerűen olyan lebilincselő hangulata van, hogy az ember csak úgy néz. Hogy ez most komoly? Nem, nem minden komoly benne, de ami komolytalan, az is nagyon ott van. Csodálatosan koreografált beltéri akciójelenetek, bunyók, szaltók, ahogy kell, de a külső, utcán forgatott akciók során legtöbbször hiper-reális verekedéseket látunk, szinte érzünk minden ütést.

És akkor még nem beszéltem a párbeszédekről: egyszerűen annyira hitelesen mai és természetes, hogy csak na. Mintha meg sem lenne írva. Nem annyira, mint mondjuk a Clerks, de ahhoz hasonlóan például jókor és kellő mennyiségben utalgatnak egyéb szuperhősös filmekre is. És gyakran igen trágár a film, ami nem azért tetszett, mert trágár, hanem azért, mert realistán trágár, ezt halljuk magunk körül mindenhol a való világban is. A zenétől pedig ledobtam a hajam...

Meg kell említenem a filmben gyakorlatilag mellékszereplő Nicolas Cage-et is, aki jól megöregedett, de itt pont ezt kellett hoznia. És amikor akcióra kerül a sor, látjuk, hogy van még az öregben spiritusz.

Nolan Batman-je is tetszett, hogy brutális volt és profin verekedett, de Big Daddy egyszerűen lenyűgöző, a kislánya (Hit-Girl) pedig olyan kis édi-bédi, hogy legszívesebben megölelgetném. Ezt kéretik nem úgy érteni!

Jó szívvel ajánlom hát a film megtekintését, persze kizárólag nagykorú felügyelete mellett, mert folyik a vér rendesen, és mint írtam, a beszólások sem iskolába valók, de biztos vagyok benne, hogy nagyon kevés olyan lesz, aki úgy áll fel utána, hogy ez szar volt. A lehetséges folytatás érdekében a filmet nyitva hagyták a végén, így van okom remélni, hogy nem ez az utolsó Kick-Ass film.

És innentől a többi szuperhősös filmnek is fel van adva a lecke.

Címkék: film

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr411997173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andeee 2010.05.12. 15:47:48

Nincs "like" gomb. :)

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2010.05.17. 20:00:52

Váááá...ez mekkora nagy film volt! Most néztem meg - magamtól nem tettem volna - hát marha jó volt! Az első infók alapján valami tinivígjátéknak gondoltam, nagyobbat nem is tévedhettem volna. Őriási meglepetés számomra ez a film, simán többször nézős. A zene meg, - főleg az Armageddonból, illetve a Jó, a Rossz és a Csúf-ból vett motívumok - letaglóztak rendesen.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.05.17. 20:49:58

@pittlaren: Na, örülök, lám, megéri néha itt koptatnom a billentyűket filmes témákban is...

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2010.05.17. 21:30:28

@RÁJEN: Feltétlenül! A legjobb filmélmények - szvsz- az ilyen "gerilla marketing" szerű csatornán propagált filmekhez kapcsolódnak. Nekem, személy szerint - szerencsére- az utóbbi időben sikerült pár ilyen fű alatt prolongált - szuper-filmélményhez jutnom: ilyen volt a Szauna, az 1612 (nem 2012) a 9. század, vagy épp a Kick/Ass. Egyiknek sincs hivatalos forgalmazója, pedig - szerintem - jó filmek, de a forgalmazók úgy tűnik azt hiszik, mindenki bugyuta blockbusterekre, stúdiófilmekre vágyik.....

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.05.18. 08:06:23

@pittlaren: Van benne valami. Ez a 9. század engem is érdekel, privátba küldhetnél egy kis segítséget, hol lehet megnézni ;) A Kick-Ass-t itthon az Intercom mutatja be moziban június 17-én. És nekem többnyire bejönnek a blockbusterek, mint a 2012 ;)

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2010.05.18. 18:06:54

@RÁJEN: Ööö...félreérthetően fogalmaztam. Szeretem én is a blockbustereket, csak azt nehezményezem, hogy a forgalmazók úgy gondolják kizárólag erre van igény. Pedig az általam felsoroltak - 9. század, 1612, Az Admirális, Alexandr Nyevszkij, vagy épp a Szauna - azért közel sem rétegfilmek. Lesz Kick/Ass mozibemutató? Utoljára az Xpress-en azt olvastam, hogy stornó. Na, ennek örülök. Ha már blockbuster: a Robin Hood-ot imádtam, 2x lenyomtam moziban:-)
Küldök mail-t a 9. századdal kapcsolatban.
süti beállítások módosítása