Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Homokozó

RÁJEN 2010.09.23. 09:23

Tavaly nyáron említettem, hogy kisgyerekként büszke tulajdonosa voltam többek között egy nagyszerű Wartburgnak, amolyan homokozóba való fajtának. Na most az van, hogy újra sikerült beszerezni, tehát itt a folytatása a hasonló témában született korábbi posztnak. Ráadásul nem is egy járgányról lesz szó. De nézzük sorjában!

Az említett Wartyogó olyan 1:16 méretarányú, akkori szemmel óriási, ma már inkább csak helyfogó. Anyagát tekintve leginkább a kerti locsolókannához tudnám hasonlítani, rugalmas és puha műanyag, de a kannához képest szép részletes kidolgozású. Plusz pillekönnyű.

A barátnőm valamelyik nap mondta, hogy fáj a keze, mivel a nyúl csúnyán összekarmolta. Mondtam, azonnal el kéne menni patikába, és ha már arra jársz, hozz már nekem egy üveg sebbenzint is, hogy leszedhessem a Wareszról az odarohadt matricafoszlányokat. Azt mondta, önző dög vagyok :) (Ez mondjuk már a fotózás után volt.)

Emlékszem, az említett gyerekkori példányomat valami kis zsebpénzből vettem Széplakon a ma már nem létező ajándékboltból az állomásnál, és a bringámmal szállítottam haza, szakszerűen a csomagtartómra rögzítve, azaz a csomagtartó rugós része alá téve. Mire hazaértem (kb. 300 méter volt a táv), jól összelapult, de aztán szépen kirúgta magát. Már akkor is úgy gondoltam, hogy a kerekek mérete erősen túlzó, de ha azt nézzük, hogy ez a nemrég szóba került Ezertó Rally-n is elindult versenyváltozat leegyszerűsített megvalósulása, mindjárt nem olyan zavaró. Az akkori darabomat különböző menő versenymatricák dobták fel, erről ezek ma már természetesen hiányoznak. Fém egyébként nem sok van benne, csak a két tengely. Nem úgy, mint az alábbi darabnál, amiben viszont a fém van erős túlsúlyban, ugyanis a szélvédőn és az öt gumin kívül minden már lemezből van:

Hozzávetőleg 1:24-es ITES lemezjáték, a megboldogult Csehszlovákiából. Jó súlyos darab, de nem vészes. Eredetileg a motorháztetőn lévő nyílásba dugott apró kulccsal lehetett működtetni, de kulcs híján ezt nem tudtam kipróbálni - később azonban (vagy párhuzamosan is?) készült belőle mezei lendkerekes változat is. Nagyjából 35-40 éves lehet, amit onnan gondolok, hogy nálam idősebbek is emlékeznek rá, hogy nekik is volt ilyenjük kicsiként. Az enyém világosbarna volt, és elég sokat tologattam az udvari kis homokozónkban, sőt időnként kint is felejtettem, amit a kis Jeep némi rozsdásodással bosszult meg. Ez a példány sem makulátlan, itt-ott látszik rajta némi oxidáció, de innentől jó sorsa lesz, ígérem. Az Autómániából hoztam el egy nagy zacskó feleslegessé vált MB és HW modellért cserébe. Az eladó hozzáállása abszolút pozitív csalódást jelentett, amiért külön köszönet jár - ajánlom tehát neki is az alábbi ajándékképet:

Minden jót!

Címkék: retro noname ites

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr172286304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.09.23. 11:39:39

Tisztelt Szerkesztőség!

Nemtetszésemet szeretném kifejezni a fenti képek miatt! Homokozóba való verdát homokozóban fotózunk, szőnyegszál kihúzós-felhúzósat szőnyegen! Nahát!

Üdvözlettel:
SJ
gondolati negativitista

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.09.23. 11:50:26

@Sam. Joe: Nincs homokozóm, a legközelebbi játszótéren pedig épp esett az eső :P
Úgy egyébként merem remélni, hogy sárgulsz az irigységtől :D

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.09.23. 18:46:18

Ilyen sárga műanyag Waresz volt gyerekként a kezemben, de már nem emlékszem, hogy kinél tologattam. Az sem kizárt, hogy még az oviban.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.09.23. 18:52:07

@pman: A távos Anker mellé téve kísérteties a hasonlóság - mindenben! Majd mutatom.

Caphir 2010.11.29. 17:54:34

Hello!

Csak érdeklődni szeretnék, hogy a postban szereplő wartyogótól megválnál-e némi ellenértékért? :)

Fontos lenne, karácsonyi ajándéknak szánom!

Írj ha érdekel a dolog.

Üdv
Ákos

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.11.29. 18:04:36

@Caphir: Szia! Sajnálom, de nem, a posztból nem derül ki, mennyire vágytam rá, és milyen sokáig kerestem, szóval túl erős az érzelmi faktor... Remélem, találsz más megoldást, drukkolok!

Caphir 2010.11.29. 18:41:13

@RÁJEN: köszi szépen azért! Én is bizakodok! :D
Ja, és frankó a blogod!
süti beállítások módosítása