Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (783) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (79) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (181) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (84) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (239) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (166) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Inbox hét 1. - Matchbox

RÁJEN 2010.11.29. 09:00

Újabb tematikus hetet nyitok, a heti téma ezúttal a bliszteres daraboké, aka NRFB, azaz a bontatlan csomagolású kisautóké. Kezdem pár Matchbox-szal, de később lesz még más is természetesen.

Vitaindítónak: én többnyire azokat nem nyitom ki, amelyeket valami miatt ritkábbnak, értékesebbnek, vagy csak szimplán érdekesebbnek tartok a csomagolás nélkül porosodó társaiknál, sőt még olyan is akad közöttük, amelyeket egyszer később talán majd jó áron el tudok adni. Sam. Joe például tudtommal ha teheti, megveszi a Matchboxokat kétszeresen, így egy automatikusan megmarad az eredeti csomagolásában. És Ti...? Az angol nyelvet valamelyest bíróknak itt van egy kis olvasmány a gyűjtés pár egyéb aspektusáról, gyűjtő-típusokról, igazán élvezetes poszt.

Az alábbi darabokat azért nem is vágyom kinyitni, mert a mezei testvéreik megvannak bontottan, így kvázi duplikátumként nagyon is jó helyük van így, nem mellesleg jobban védettek is a környezet behatásaitól. Először tehát két Lesney Edition:

Mint azt nyilván tudjátok, a papírdobozon és a szép festésen kívül az adja e modellek különlegességét, hogy a régi hagyományokhoz hűen az alváz is fémből készült. Szinte az összes tetszik a sorozatból, de 2000-2500 forint alatt nagyon nehezen lehet őket megúszni, így egyelőre csak ez a kettő van meg - a kék T2-es VW busz azonban mindenképp a beszerzendők közé tartozik! (A Karmann így sárgában is tetszik, de ez a finomabb árnyalat sokkal jobban néz ki, mint az harsányabb sárga, amit az egyik kurrens ötöspakkban láthatunk.) Na, ugorgyunk! Van jó pár bontatlan kékdobozosom is, ezek közül az egyik kedvenc következik, amely modell eleddig nem szerepelt nálam, de tőlem nem messze már igen. A kék színűt gyerekkoromban is birtokoltam, de egy szerencsétlen taknyolás során a motorháztetejét elég csúnyán lehorzsoltam (két ujjammal egyetemben, de azok gyorsan begyógyultak, a Merci viszont nem), így mindenképp be kellett szereznem újra. A rendőrautó nem volt meg, de akkoriban nagyon vágytam rá, úgyhogy íme:

Ezen a fronton maradva jöjjön még egy német rendőrségi Mercedes:

A kockás doboz egy kicsit megviselt, de még így sem volt szívem kinyitni. Szerencsére ez is megvan már bontottan, igaz, az civil. Az alábbi kis Mini kinyitására sem szántam rá magam, bár nem egy ritka darab, de egy időben elszaporodtak a téves felirattal rendelkező bliszterek valamelyik teszkóban, így nem volt kérdés, be kellett szereznem egyet:

Az erroros modellek valami miatt értékesebbek a hibátlanoknál, bár nem hiszem, hogy ezért valaha is sok pénzt ajánlana valaki, inkább az érdekesség miatt tartottam ezt meg bontatlanul. És hogy meglegyen a keretes szerkezet, mutatok még három Volkswagent a végére. Az itthoni beszerzésű lila valamikor régen Sam. Joe-nál már szerepelt, ráadásul ott is bontatlanul, aztán egy szülinapost, de a kis fekete a kedvencem, amit valami miatt taxinak kereszteltek, amúgy pedig németországi kiadás:

A rendszáma kedves figyelmesség, a vonóhorog felesleges, de így is nagyon tetszik. Pirosban és narancssárgában is megvannak a bontatlan testvérei, bontottan pedig vagy egy tucat, de most mára ennyi, holnap is van nap, további Volkswagenek következnek,  illetve később mások is, készüljetek!

Címkék: mercedes volkswagen matchbox bogár police vw military

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr442455341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jewdi76 2010.11.29. 09:11:06

Nem tudok szavazni.
Én semmit nem bontok ki ami dobozában van, de veszek doboz nélküli kisautókat is, így van olyan is a gyűjteményemben amit nem én bontottam ki. Ritka kivételek vannak, akkor 2-őt veszek egy-egy autóból, és az egyiket kibontom.

Dancergee · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2010.11.29. 09:30:15

Hát én a kibontós kategóriába sorolom magam...
Tény hogy bontatlanul talán többért és gyorsabban is gazdát cserélhet az áru, de ha már ennyi pénzt beleöltem, nem szándékozom megválni tőle.
Bontottan pedig sokkal jobban mutat a szekrény polcán, mint NRFB-ként.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.11.29. 10:03:31

Én is mindent kibontok. Többször megszívtam már, hogy régi, bontatlan csomagolású kisautót vettem, de az idők alatti ide-oda csúszkálásban csúnyán lehorzsolódott. Ebből kifolyólag jobban szeretek doboz nélkülieket venni, sokszor jobb állapotban vannak, mint dobozos testvéreik. Mondjuk ez főként az ablakos dobozokra és blisterekre igaz. Legalábbis tapasztalatom alapján.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.11.29. 11:38:55

Ha tehetem, akkor tényleg mindenből kettőt veszek - nyilvánvalóan ez ugye leginkább az újkori kisautókat jelenti. Régiekből az a legjobb, amikor visszazárható a doboz, amúgy egyáltalán nem vagyok dobozfetisiszta, nem szoktam utazni a dobozos példányokra. A kisautó a lényeg, nem a csomagolás. Viszont az újakból meg azért "kell" kettő, mert a bontatlant el lehet tenni az utókor számára, hogy az unokáim majd több pénzt kapjanak érte amikor elkótyavetyélik a hagyatékot.

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2010.11.29. 19:16:29

Két helyre szavaztam:-) Részemről vegyes a kép: van amit kibontok, van amit nem, és van amivel egy idő után jutok el arra a szintre, hogy ki KELL bontanom. A Lesney Edition kiadásokat én sem bontom ki, a doboz + bliszter kombó szerintem nagyon látványos csomagolás, a tipográfia is szép, szerintem sokat tesz hozzá a - kedvező- összképhez.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.11.30. 10:17:06

@jewdi76: Igen, én is vagyok ezzel így, mármint hogy veszek bontatlant és bontottat is, de még sosem dupláztam.
@Dancergee: Akkor szoktam eladogatni ezt-azt, ha egy kicsit megszorulok anyagilag, de a szándék többnyire nálam sem az, hogy megváljak a megvett modellektől.
@pman: Én is jártam már így, iszonyú idegesítő - és egyben kiábrándító érzés is.
@Sam. Joe: A bölcs, előrelátó kolléga :)
@pittlaren: Nekem is volt már olyan, hogy nem szándékoztam kibontani, de végül től erős volt a kísértés ;)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.02.10. 16:31:53

@jewdi76: @Dancergee: @pman: @Sam. Joe: @pittlaren: Eredményt hirdetek! 6-6 szavazattal az utolsó két opcióé a dobogó harmadik helye, mindent kibont a szavazók 30%-a, azaz 10 ember, és a vegyes válasz nyert 11 szavazóval, azaz 33%-kal! Én is a vegyesbe tartozom egyébként... Köszi a válaszokat, szavazatokat!
süti beállítások módosítása