Amit hétfőn írtam arról, hogy nem nagyon követtem figyelemmel az új kisautó-megjelenéseket, az valójában az igazi autókra is igaz, a Porsche Boxster Spyder nekem teljesen új, senki nem szólt, hogy ilyen is létezik. Leragadtam még a réginél. Annyi baj legyen! És ennyit a modelltörténetről. A Hot Wheels jóvoltából azonban sikerült kisatírozni autós műveltségem e zavaróan fehér foltját, de aki hasonló hendikeppel küzd, annak összefoglalom a lényeget:
A 2009-es Los Angeles Motor Show-n mutatkozott be a kicsivel a Boxster S fölé pozicionált Spyder, amely 1,275 kilós súlyával a legkönnyebb volt a választékban. Az S-hez képesti mintegy 80 kilós megtakarítást legfőképp a bonyolult tetőmechanizmus eliminálásával érték el Stuttgartban, de kihajították a multimédiát és a légkondit is. Ez utóbbit nem teljesen értem, gyakorló kabriósként pontosan tudom, hogy egy lenyitható tetejű autóba is bizony jól tud jönni a plusz hűtés ("Apa, hidegíts...!"). A kidobált cuccok persze extraként kérhetők. A futóműn is szigorítottak egyet, illetve egy pettyet lejjebb is ültették a verdát, no és 10 lóerővel feljebb tornászták a hathengeres erejét. Két és fél éve forgalmazzák, de én még ilyet, bevallom férfiasan, sehol se nem láttam...
És most mutatom is kicsiben, fehérben:
Összességében tetszik. Ugyanakkor nagyon furcsállom, hogy ha előre jutott festék a lámpákra, akkor hátulra miért nem? Az összhatás egyébként valahogy tömzsibb a valóságnál, ezt a HW talán a plusz spoilerezéssel érte el, amit szerintem nem kellett volna, illetve a lehetőségekhez képest alul-kalkulált nyomtávval, de most már mindegy, ez van, ezt kell szeretni. A festés - leszámítva a fehér hátsó lámpákat - klassz, élethű, de egy kicsit hadd kukacoskodjak itt is, ugyanis érthetetlen, hogy a kopoltyúk miért maradtak kifestetlenül, ha már a kisautó oldalára úgyis ráment a tamponozógép... Hogy a szélvédő keretét nem fehérítették ki, azt nem bánom, fémből, gondolom, túl robusztus lett volna, az ilyen kifestések pedig előbb-utóbb lepattogzanak, szóval megértem a tervezőket... De a belseje oké, kellőképp részletes - ahogy azt a nyitott kisautóknál már megszokhattuk.
Örülök, hogy ezt is kihozták, jól esik néha európai modelleket látni a kínálatban... Gyorsan utánanéztem, de persze csak puszta kíváncsiságból, hogy mérik itthon a használt Boxstereket, és meglepve tapasztaltam, hogy már emberi áron is lehet kapni. (Ez amúgy a második meglepetés volt, mert egy ismerős kérésére Smartoknak is utána kellett néznem, na abból az alapverziókat már 6 kilóért utánavágják az embernek. Az se rossz.)
Utolsó kommentek