Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Oroszlánkirály

RÁJEN 2012.11.06. 08:00

1967-ford-f-250-s.jpgNem volt olyan régen, amikor egy csodásan szép Ford kisteherautót mutattam, amit azóta egyébként már eladtam egy gyenge pillanatomban. De már akkor is tudtam, hogy ebcsont beforr, főleg ha sikerül a vákuumot egy másikkal kitölteni, amelyhez ráadásul gyerekkori szálak is fűznek - bizony, a klasszikus sárga Wild Life Truck a mai delikvens, aminek egy kopottabb testvérét gyerekkoromban igen sokat tologattam. A modellről egyébként a szomszédban már olvashattatok egy részletes bemutatót, ezért én ezt most el tudom linkelni, sőt ugyanott egy kicsit későbbről egy könnyfakasztóan szép átalakítással is találkozhattatok, azt is érdemes átismételni. Ugyanennek a - vélhetően 1967 és 1973 közötti, azaz  5. generációs F-100/150/250-es típusú (ugye emlékszünk, az 1. és a 2. generáció már járt errefelé) - Fordnak a kutyás változata is tetszik, egyszer majd talán olyanom is lesz, de a (számomra) legfontosabb darab már megvan a sorból, innentől minden más már csak hab lesz a tortán. Mutiból készültek tehát a következő fotók:

IMG_2030s.jpgIMG_2032s.jpgIMG_2038s.jpgIMG_2033s.jpgIMG_2037s.jpgIMG_2039s.jpgIMG_2040s.jpgSzerintem egyébként zavaróan kicsi a platóra helyezett forgószínpadon az oroszlán. Nézzétek csak meg ezen a kis képen, hogy egy Landy mellett hogy mutatnak a nagymacskák! Ugye? No nem tragédia, a Matchbox gyakran hiányzó arányérzékén már régen nem kesergek, de határozottan emlékszem rá a gyerekkoromból, hogy ez már akkor is bántotta a szemem... lion2.jpgA kisautó az állapotát tekintve nem mondható makulátlannak, de ezért a hiányosságért elégtételt jelentett a mindössze 5 egész angol fontos ára - szerintem bőven megérte. Mesélek még egy érdekességet: kicsiként nyilván fogalmam sem volt, hogy mit és mennyire számít, hogy egy Matchbox mikori gyártású, mi fán terem a Superfast-kerék, mi a transitional, kis túlzással egyedül az érdekelt, hogy jól guruljon és jól rugózzon a kisautó, és kész. (Oké, azt tudtam, hogy az angol az jobb, mint a Made in Macau). Ez a darab ezen szempontok miatt sosem volt a kedvencem, mert valószínűleg egy szerencsétlen rálépés következtében elgörbült valamelyik tengelye, így a rollamatika sokkal kevesebb örömet okozott, mint kellett volna, és lényegében akkoriban az ilyen kerekű medzsókat el is könyveltem szarnak. Vékony Superfast-kerékkel szerelt autóm nem volt nagyon, a kék Cortinára emlékszem egyedül, de azzal nem volt ilyen gondom, sőt. Most, ahogy írom, felrémlett az is, hogy a szintén forgó villogóval rendelkező Range Rovert sem szerettem annyira... Szóval kellett hozzá jó néhány év, hogy felismerjem, nem a konstrukcióval volt a baj, hanem velem :) Bár a színe ma sem a kedvencem, ennek ellenére e darab nélkül sosem lehetett volna teljes a gyűjteményem.

lion.jpgEzzel kívánok mindenkinek kellemes hetet, és kitartást is egyben, nemsokára ugyanis vége az évnek! (És végül platós témában - akár szorgalmi feladatnak - még ajánlom ezt az építményt!)

Címkék: retro matchbox

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr504882784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.11.06. 12:03:54

Abszolút fején találtad a szöget a méreten aluli oroszlánnal! Nekem eddig fel sem tűnt! A Kennel Truckhoz hasonlítva az oroszlán akkora mint egy kutya.

Viszont nekem meg tudod mi tűnt fel? Hogy a "búra" a Te példányodon is meg van ereszkedve! Nem emlékszem már, hogy ezek eredetileg is ilyenek voltak, vagy az idő teszi, de az én példányaim is ilyenek.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2012.11.06. 12:07:50

@Sam. Joe: Kutyámajom! www.youtube.com/watch?v=-pVrOUyuiTA :DDD Szerintem ez a megereszkedés az idő folyománya, talán a napsütéstől, melegtől, mittomén...

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2012.11.07. 19:38:00

Na ja, igazad van, az oroszlán tényleg aprónak hat, de egy (méret)arányos már nem fért volna el a platón.

Nagyon szép darab amúgy, az egyik kedvenc darabom, ebből eddig mindhiába ácsingózom egy zebracsíkosra :(

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2012.11.08. 16:07:11

@pittlaren: Az nekem is bejön. Majd egyszer biztos összejön.
süti beállítások módosítása