Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (796) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (184) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (82) hot wheels (423) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (78) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (185) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (464) mercedes (84) military (86) moszkvics (4) muscle (263) mustang (95) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (241) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (876) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (170) subaru (11) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (12) vatera (8) volkswagen (372) volvo (124) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • Sam. Joe: NAGYON karaj!!! Mi a stratégia, hagyjátok nyerni a wookiet? (2024.11.24. 19:36) Ezeréves Sólyom
  • RÁJEN: @Sam. Joe: Azóta megoldódott egy bontott lökhárító segítségével. (2024.10.29. 12:11) Lezúz 2
  • Sam. Joe: Ó, részvétem! Mi lett vele? (Végre beengedett ez a nyomorult kommentmotor, végre meg tudom kérdezni!) (2024.10.29. 12:05) Lezúz 2
  • RÁJEN: @Sam. Joe: A Volvót elvitte a covid meg a válság :) Nincs már hobbiautóm, már amennyiben a napi járóst nem tekintem annak is. (2024.10.29. 11:42) Carspotting 432
  • Sam. Joe: Hehe, ezzel én is így vagyok! "Elnézem-elnézem, otthonra nem kéne". (2024.10.29. 11:40) Carspotting 429
  • Utolsó 20

Volvo státusz

RÁJEN 2014.07.08. 08:00

0706s.jpgÍgértem, hogy időnként elmondom, mi van, hogy haladunk. Az első és legfontosabb, hogy van fék, meg lehet állni! A tárcsák szerencsére mind teljesen jó állapotúak voltak, de a fékbetéteket mind a négy sarokban cserélni kellett. De ez sajnos nem volt elég a boldogsághoz, a rásegítés továbbra sem akart működni, a vákuumszivattyú bemondta az unalmast. Zsír új gyári kapható, kicsit többért, mint amennyi a kocsi teljes vételára volt, utángyártott van 30 körül, bontottat találni nehéz. De sikerült, a változatosság kedvéért a Bentonit utcai bontóban, 16-ért - de garanciával. És tényleg megoldotta a problémát! Ilyen beszerelve:

IMAG2169.jpgAmíg szivattyú után rohangáltam, a derék szerelőm egy kicsit gatyába rázta még az első futóművet, meg még orvosolt egy pár apró hibát. Már egész hétvégén ezzel mászkáltunk, nagyon élveztem - még az Ikeába is elvittem, hadd legyen meg a feeling!

IMAG2172.jpgElkezdtem felhajtani hozzá gyári emelőt, de végül egy másik megoldás mellett döntöttem - még megboldogult VW Bogaras koromból ugyanis nagyon jó tapasztalatokat szereztem a krokodilemelővel, és mivel a vaterán találtam egyet kb. ugyanannyiért, mint egy sima emelő, inkább ilyet vettem. Kérdezte is valamelyik szaktárs, hova fogom rakni, hát mutatom:

IMAG2170.jpgPont befér, a tartalék légszűrő meg támasztja... Az izzókat is megoldottam időközben. És ha már a lámpáknál tartunk, tervben volt, hogy majd egyszer szerválok a kocsihoz valami klassz retro ködlámpákat is, mert csak. Ez a majd egyszer a legutóbbi bontólátogatásommal esett egy időbe, rákérdeztem ugyanis az öregnél, és elém tett két szép kelet-német gyártású darabot, tulajdonképpen tök jó állapotban. Ezeket:

IMAG2171.jpgNem gondolkodtam sokat, nem alkudtam sokat, így lett az enyém a pár 2000-ért. (Mielőtt valaki szentségtörést kiáltana, hogy fel ne tegyek Wartburg-lámpákat a svéd szentélyre, szólok, hogy nincs tervben az OT-sítés, az autó olyan lesz, amilyennek én szeretném, pont. Nem cél sem a gyáriasság, sem a szépség, sem a funkció. Az én boldogságom a cél.) A következő lépés szerintem az lesz, hogy rendbe kéne tenni a szellőzést, mert nagyon gyatrán fúj csak be levegőt, illetve az olajlámpa fel-felvillan, pedig van benne lé, ennek ki kéne deríteni az okát és megoldani. De addig is igyekszem élvezni, mert komolyan mondom, jó érzés minden nap úgy felkelni, hogy de jó, van egy veterán Volvóm!

Pont emiatt nagyon rosszul esett (szó szerint) az egyik éjjel, amikor egy nagy puffanást, majd csattanást hallottam az utcáról. Kinéztem, és látom, hogy egy nem szomjas biciklis próbál visszamászni a bringájára, majd némi nehézség után el is indult. Meresztettem a szemem, hogy nekiment-e valamelyik autónknak, mert pont a Nissan és a túlsó oldalon parkoló Volvo között terült ki, de nem láttam semmit a sötétben. Reggel persze már igen: a pedáljával végighúzta a bal első ajtót alul, de szerencsére műanyag borítás lehetett rajta, mert nem sérült a fényezés, a kormányával pedig középtájt, ahol az oldalablak kezdődik, a vízlehúzó alatti matt fekete fémcsíkot csúnyán megkarcolta. Remélem, neki is nagyon fájt :(

Nem hiszem, hogy előző életében ennyi megbecsülést vagy szeretetet kapott volna, nyilván tette a dolgát, hordta a trágyát vagy a féldisznót, jóval előtte pedig a száztagú olasz családot, de most már nyugdíjas, eljött a rehabilitáció ideje, nincs rohanás, nincs erőlködés, csak a színtiszta fun.

2014-07-05-14-25-40.jpgÚgyhogy gyertek máskor is!

Címkék: retro volvo

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr686478925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2014.07.08. 08:18:09

Alakul ez szépen ;-)
A trabimon is pont ilyen ködlámpák voltak.

Tomato77 2014.07.08. 09:51:03

Ikeába, Volvóval, és Abbát hallgatva, úgy az igazi! :-) Örülök, hogy alakul a verda. Az enyém is fejlődik,ha blogolnék, lenne mit írni róla.

Ezt felismeritek, hogy micsoda (volt)?
2.bp.blogspot.com/-jvQbbRTyCW4/T6Wfn953LpI/AAAAAAAAPoY/hoY9Ej6nRTQ/s1600/1978-volvo-240-station-wagon-245-estate-b21-soch-engine-designed-by-Jan-Wilsgaard-rambler-custom-packard-tail-lights-1.jpg

Tomato77 2014.07.08. 10:20:46

Olajlámpa: sok évvel ezelőtt nekem is volt vele gond, bár nekem folyamatosan világított. Olcsón sikerült megúszni, az olajnyomás kapcsolót kellett kicserélni. Inkább a "diagnosztika" került sokba, mert ellenőrzésképpen kilazítottam járó motornál a kapcsolót, hogy van-e olajnyomás. Volt, szépen folyt rá a kipufogó leömlőre, meg bele a generátorba, ami nem sokkal utána meg is adta magát.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.07.08. 14:29:03

@mbx porsche: Ez a menő, mondom én...
@Tomato77: Sok sikert és türelmet Neked is! Rusnya az a linkelt kocsi, nem tudom, miért kell ilyet csinálni egy klasszikusból. És köszi a kapcsolós tippet, ránézünk majd.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2014.07.08. 15:01:59

Most nézem csak, hogy fauvé motoros ez is? Akkor nem is esett az az alma olyan messze a fájától ;-)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.07.08. 17:45:45

@mbx porsche: Bezony, ezt szerelték az LT-kbe és talán egyes T4-esekbe is. Öregbácsiknak való, mint amilyen én vagyok ;)

petiww 2014.07.08. 19:31:19

Rozsdával mi a helyzet rajt? Láttad már rendesen alulról?

Amúgy a villogó olajlámpa nem sejtet sok jót sajnos, bár függ az olajtól is. Kezdetben ellenőrizni lehetne a saruk állapotát a gombánál hogy kizárd a kontakthibát. Kompressziót mértetek már benne?

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.07.09. 00:07:56

@petiww: A gumicsere alkalmával valamennyire megnézegettem, olasz autó volt sok évig, úgyhogy ennek megfelelően elég jó egészségnek örvend alul. Persze nem makulátlan ott sem. Köszi a tippeket, kompressziómérés nem volt, de talán jobb is, ha nemtom.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.07.09. 14:48:02

@Sam. Joe: Felmerült, de itt még messze nem tartunk. Már így is a nyaralásra szánt pénzt dézsmálgatom, nem akarom túlfeszíteni a húrt...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.07.09. 14:56:28

@RÁJEN: Neeeee... Itt, tanuk előtt jelentem ki, hogy ha megcsinálod, akkor szőke parókában és svéd rendőregyenruhában megyek veled Volvo találkozóra hülyét csinálni magamból!!!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.07.09. 17:12:11

@RÁJEN: A terepszín az gagyi egy szedánnak - már bocs. Akkor inkább khaki, a la Matchbox Merci staff car - tudom, hogy tudod, de a többiek nem biztos, szóval:

matchboxmemories.blogspot.hu/2006/09/in-army-now-part-i.html

Kamu katonai kiegészítőkkel, mint pl. csúnya, fekete lemezfelni, kulikov antenna - azt tőlem megkapod ajiba! -, kiegészítő keresőfény a b-oszlop elé, "az sem érti aki felfestette" típusú, sablonnal készült, titokzatos számok fehérrel felkenve a fényezésre, ilyenek. Ahogy ismerlek, még pálmafás, africa corps táblát is szerkesztenél a lökhárítókra! 8-]

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.07.09. 17:40:39

@Sam. Joe: Persze, igazad van, a sima military look is játszik még, semmi sincs eldöntve. Africa corps amúgy ez esetben nem annyira autentikus, már amennyire ez egyáltalán releváns lehet a témában, valami svéd vonatkozást azért szeretnék meghagyni, a fentebb linkelt Laplander legalább a svéd hadsereg hivatalos terepszínében pompázik, szerintem nekik sivatagi festésük nem volt - de valami téli álca még bejátszhat. Ilyen pl.: fourtitude.com/news/Audi_News_1/jon-olsson-designing-audi-new-swedish-market-audi-a4-avant-camo-edition/

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.07.09. 20:31:24

@RÁJEN: "Africa corps amúgy ez esetben nem annyira autentikus"
Nem tetszett észlelni a szmájlit! 8-) Nem, ez a téli álcázó izé nem jön be.

románc cuvée 2014.07.12. 09:57:28

Ami - sztem - perspektívikus lehet:
- ukrán Szu-27, 3. kép
iho.hu/hir/fairford-egy-firr-es-egy-oreg-nagy-madar
- svéd Jas-39 (hogy nato kompatibilis legyen a volvo)
www.ipmsstockholm.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=2209
...és ahogy Szekeres Imi mondta könyékig beviszkizve : "Szááálljanak a Grippenek!"
www.youtube.com/watch?v=8ubC6_XM5UI&feature=kp

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.07.12. 12:14:39

@románc cuvée: Ú, igen, az a második, az király! Talán még a svéd felségjelzéseket is fel lehetne tenni kicsiben!
süti beállítások módosítása