Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (796) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (184) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (82) hot wheels (423) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (78) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (184) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (464) mercedes (84) military (86) moszkvics (4) muscle (263) mustang (95) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (241) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (876) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (169) subaru (11) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (12) vatera (8) volkswagen (372) volvo (124) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Azóta megoldódott egy bontott lökhárító segítségével. (2024.10.29. 12:11) Lezúz 2
  • Sam. Joe: Ó, részvétem! Mi lett vele? (Végre beengedett ez a nyomorult kommentmotor, végre meg tudom kérdezni!) (2024.10.29. 12:05) Lezúz 2
  • RÁJEN: @Sam. Joe: A Volvót elvitte a covid meg a válság :) Nincs már hobbiautóm, már amennyiben a napi járóst nem tekintem annak is. (2024.10.29. 11:42) Carspotting 432
  • Sam. Joe: Hehe, ezzel én is így vagyok! "Elnézem-elnézem, otthonra nem kéne". (2024.10.29. 11:40) Carspotting 429
  • Sam. Joe: Nagyon szép, tényleg! Miki, volt neked egy 240-es Volvód évekkel ezelőtt. Azzal végül mi lett? Olyasmire emlékszem, hogy valami szerelőnél majdnem eltűnt. (2024.10.29. 11:33) Carspotting 432
  • Utolsó 20

Csökkenő tendencia

RÁJEN 2010.01.25. 11:11

Csere útján jutottam az alábbi három gépállathoz, három olyan kisautót adtam értük cserébe, amelyek másodpéldányok voltak, így igazi win-win üzlet volt. Utoljára mondom, hogy igyekszem visszafogni az 1:43-as szekciót, de ezeknek sehogy sem sikerült ellenállni. Mármint elsősorban a Toyotának. A Celicás posztban mutattam két CM’s gyártmányú kis versenygépet, és bár azok 1:64-esek, ugyanaz a világ: sok kis részlet, élethű mintázat, autentikus kiegészítők (felnik, ülések, bukócső, miegymás).

Tovább a tovább után!

Mivel az aljukra semmi nincs írva, amiből ki lehetne találni, ki gyártotta őket, ezért két dologra következtethetünk: 1) valami nevesebb gyártót koppintotta valaki, 2) ez a valaki az Altaya. Tény, hogy nem egy Ixo-minőségről beszélünk, de például a Retroautók újság mellékleteként megjelenő DeAgostinik (avagy IST-k) szintjét simán hozzák, sőt. SŐT. Nem mintha azzal bajom lenne, és itt egy harmadik sőt jön, ugyanis nemsokára (mondjuk, holnap) meg is mutatom a legújabbat a sorból, de ezek a kis aszfaltbetyárok teljesen elvarázsoltak.

A Toyotán Rallye Monte-Carlo címke látható, a hátsó ablakon pedig két név: C. Sainz és L. Moya. Ugye nem kell őket bemutatni? 12 évig alkottak egy párost! Ez konkrétan az 1998-as autójuk, de a korábbi Toyotájukkal (ami egy Celica volt) elért sikereket nem tudták vele megismételni. A három közül ez az egyetlen, amelynek a beltere is kapott festést, ugyanis a két ülésen is ugyanezek a nevek találhatók, persze ott már külön-külön – ezért az utolsó fotó.

Ugyancsak a Károly-hegyi verseny címkéjét kapta a Lancia Delta HF Integrale. Ez az első Lanciám, és mint ilyen, ennek egyértelműen Deltának kellett lennie! A jobb első és a bal hátsó kerekeken található festékmálláson kívül ez is abszolút makulátlan. Itt már Didier Auriol a sofőr (érdekes, hogy a linken pont egy előbbi Corollához hasonló autó látható), hiszen olasz autóba franciák kellenek! Olasz rendszámmal... 1989-ben ült át egyébként egy Sierra Cosworthből a Lanciába, és 1992-ig ki sem szállt belőle (a Corollás korszaka 1997-ben kezdődött, de az sem tartott túl sokáig). 1993-ban egyébként az előbbi Sainz is Lanciás volt – egy évig.

És végül egy nagy öreg: Stig Blomqvist és az 1979 óta vele versenyző Björn Cederberg (ha egyszer lesz egy jávorszarvasom, biztos Björn lesz a neve, csak mondom) 1984-es Audi Quattrója. Nem sikerült megismételni a 82-es diadalt, ugyanis a sanremói versenyt (hála Vatanennek) nem, de az 1984-es évet megnyerték, viszont két évvel később szétváltak. Blomqist egyébként még hillclimb versenyeket is indult (és jeleskedett), de ahhoz egy S1-es Audit használt, nem ezt a Sport Quattrót. Ezen német rendszámot láthatunk, plusz az összes kötelező szponzor-matricát. Az autó mai szemmel igen magasnak tűnik - innen a poszt címe, hiszen az idő előrehaladtával egyre csökken e versenyautók hasmagassága), ma már inkább csak terep-ralikon láthatunk ilyen beállítást. Ez a gép is tök rendben van, igényes, súlyos darab, a már említett részletekkel, minden a helyén.

Ezek a régi batárok valahogy jobban tetszenek, mint a mai kis méregzsákok, így rá is éheztem pár korábbi versenyautóra, olyanokra, mint amilyenek a valahol már korábban említett videóban szerepelnek: régi Celica, Ascona, Escort, stb...

Nyálcsorgatós videó a végére, hogy jól kezdődjön a hét:

Szép napot!

Címkék: noname

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr51700118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.01.25. 12:35:32

Említettem már a mantrámat? "Nem gyűjtünk 1:43/1:18-at!" 8-)

Zsolt_T3 · http://modelautoworld.blog.hu/ 2010.01.25. 12:45:15

Igen pofás darabok...valahonnan olyan ismerősek??? :-))))Egyébként én ebben a témában az első Subarut,a Delta-t és a Celica-t "ismerem el" rally autónak!De ha kicsit visszább nézünk akkor még jöhet a Fiat 131 is! :-)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.01.25. 13:03:09

@Sam. Joe: Az 1:43-as rallye-gépek gyűjtése a pénztemetés egy újabb metaforája. Tehát megértelek :)
@Zsolt_T3: Ó, van még ott pár, elfér bőven az Evo is, az R5-ös, szóval szép hosszú a sor nálam...

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.25. 13:22:10

Ez így szokott kezdődni. Csak matchboxot gyűjt. Néha becsúszik egy két 1:43, mert az milyen szép, részletesebb, de persze nem gyűjtök 1:43-at... De azért érzi, hogy az már közelít a modellhez :-) Aztán észre sem veszi, de egyre több 1:43-asa lesz, ugyanos ebből a méretarányból sok van, sok cég nyomja. De ő még mindig nem gyűjt 1:43-at, közben már van neki 20 db :-D Aztán becsúszik pár 1:24, de az elég tré osztály, olyan semmilyen, és mivel kacsintgat, megveszi élete első 1:18-asát, ami már tényleg tökre és rohadtul de baróra olyan mint az igazi, és jól fotózva meg sem tudja már különböztetni az ember az igazitól. És akkor rájön, hogy az 1:18 impozáns, lenyűgöz, súlyos, van benne anyag, részletes, jól esik a szemnek, stb... És a pali végleg el van veszve, és egyre több az 1:18-asa, és csak gyűlik és gyűlik és... :-DDDD

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.25. 13:24:53

Egyébként nem olyan drágák az 1:43-asok sem, csak tudni kell kitől kell venni :-)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.01.25. 13:25:50

@PeterBlau: Van benne valami. Erő kérdése az egész. Az egy db 1:18-asom (naná, hogy egy Bogár) ajándékként jött, de ha egyszer nyerek a lottón, elszabadul a pokol, ahogy a Gladiátorban is mondta Rusty, "On my signal unleash hell!" :)

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.25. 13:39:29

Nem kerül ám sokkal többe mint matchboxot gyűjteni. Az 1:18-ból vehetsz havi kettőt, ugyanazért 1:24 ből havi négyet, 1:43-ból havi tizet, matchbox méretből meg havi huszat-harmincat. Ha rászánsz havi 10-15-20 ezer forintot, anyagi helyzettől függően, akkor csak annak a kérdése, hogy hogyan osztod el az elköltendő pénzt a méretek között :-) Én az 1:24-et totálisan kihagynám, az egy semmilyen osztály, semmi extra nem készül benne, az tényleg kisgyerekeknek való játszani valahogy. Az 1:18, 1:43 és a matchbox méret, ezek a jók.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.01.25. 13:45:03

@PeterBlau: 1:24-ből van három szép darabom, amik bár nagyobb méretben is léteznek, de kisebben nem nagyon. Mármint azon a szinten. Írtam is róluk korábban, VW Typ3-asok és egy rendőrségi Camaro. De nagyjából osztom, 1:64, 1:43 és 1:18 tetszik nekem is. A matek is stimmel, de a terv az, hogy pénzt csak 1:64-ért adok, egy-két kivétellel. Aztán majd meglátjuk, be tudom-e tartani...

Tommi 2010.01.25. 13:52:14

Ezek a modellek is újságmellékletek voltak. "Versenyautók" vagy "Versenyautók a régi időkből" vagy valami hasonlóan frappáns címe volt az újságnak, de elég hamar kifuttatták. Nekem két számot sikerült vennem, az egyikhez egy régi szivarforma F1-es meg egy rövidseggű (németeseknek kurzheck) Porsche 917 járt, a másikhoz meg egy Lancia Fulvia HF és egy Fiat 124 Spider Abarth. De a 80-as évek raliautóiról lemaradtam. Az első melléklet volt az itt is szereplő SQ, aztán azt hiszem a Lancia 037, Delta, Sierra, R5 Maxi, aztán jöttek a 90-es évek raliautói.
Nem tudom, hogy volt pontosan, mert tényleg rövid ideig futott az újság. Azt hiszem kéthetente jelent meg és az audis kivételével mindegyikhez két mellékletet adtak 1190 HUF-ért. 2008-ban volt.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.01.25. 13:57:41

@Tommi: Köszi, ez újdonság! Kár, hogy akkoriban lemaradtam róla, majd keresgélek.

Tommi 2010.01.25. 14:01:10

Ja, elfelejtettem. Egy korrekció: Blomqvist és nem Blomqist.

Sainz egyébként kétszeres világbajnok, 1990 és '92, '93-ban Lanciázott, '94-95-ben a Subarunál versenyzett, aztán két év fordozás, két év Toyotázás, aztán megint két évet fordozott, majd 2005 végén a Citroën-től ment "nyugdíjba". Azóta Dakarozik, idén meg is nyerte.
Lehetett volna háromszoros világbajnok is. Az emlékezetes '98-as brit ralira gondolok. Annyi a lényeg, hogy ha 4. helyen beérnek, akkor már bajnokok, de az utolsó(!) szakaszon, 500 m-re a céltól megállt a Toyota motorja. Akkor törte be a hátsó ablakot Luis Moya bácsi a bukósisakjával.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.01.25. 14:09:16

@Tommi: Köszi, elírtam. A videó jópofa!!! :)

Tommi 2010.01.25. 14:24:18

@RÁJEN: Igen, főleg az a rész, amikor a másik Corollával Auriol ott hagyja őket a fenébe.
Egyébként nem is igazán emlékszem másik olyan raliidényre, amikor az utolsó futamra maradt a harc a VB-címért.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.01.25. 14:29:45

@Tommi: Én ennyire nem vagyok otthon a raliban, épp ezért mégegyszer köszönöm az értékes kiegészítéseket!

Tommi 2010.01.25. 21:05:41

@RÁJEN: Nincs mit. Egyébként az angol wikipédián elég sok infó fent van. A youtube meg tele van videókkal.

Egyébként én is csak a régi raliért vagyok oda. nagyjából '99-ig bezárólag.

Tomica 2010.01.26. 03:21:39

Csak így tovább!
itt lehet utána nézni a komplett rally szeriának, valamint az extra Sainz kollekciónak is:

www.altaya.es/

Ezen kivül érdemes meglesni a korábbi taxi valamint Seat cuccokat is... de lehet kisérletezni az .fr végü variációval is...

Különben Hofi megmondta korábban: "Uraim a hordó nem áll meg..."

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.01.26. 09:04:07

@Tomica: Igyekszem azért visszafogni magam :)
süti beállítások módosítása