Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

128

RÁJEN 2014.02.05. 08:00

Fiat-128-rally-s.jpgA most következő kisautóhoz sztori is jár. Kicsi gyerekként (kb. végzős ovisként) párszor megfordultam fateromék egyik ismerősééknél (de sokat gondolkodtam, míg ezt le tudtam így írni), illetve hát az ő fiúgyermeküknél, Sanyinál, aki nálam egy olyan 5-6-8 évvel idősebb volt. Tátott szájjal bámultam a játékait, közülük is leginkább egy súlyos és nagy fémautót, egy sáros Fiat 128-as rallyautót. El voltam varázsolva, amikor a kezembe vehettem, nagyon tetszett! Újkori kisautózásom során végig bennem volt, hogy ilyen nekem márpedig kell, mert csak. Igen ám, de valahogy pont ez a típus a Polistil kínálatából egy igen felkapott darab, az ebayen nemigen lehet hozzáférni 60-80-100 dolcsi alatt. Többször is licitáltam ilyen-olyan példányokra, de végül mindig alulmaradtam, még akkor is, amikor a racionálisan rá szánt összegnél magasabb ajánlatokat tettem - mondom, mindig lenyomtak. Épp ezért nagyon megörültem, amikor a vaterán feltűnt egy nagyjából vállalható állapotú darab. Rátettem 5000 forintot, és bíztam benne, hogy nem lesz más (olyan hülye), aki ennyi pénzt akarna ezért a cseppet már megviselt Fityóért adni. Nem nagyon volt, így végül 2800-ért lett az enyém, íme:

DSCF9848.JPGDSCF9850.JPGDSCF9854.JPGDSCF9858.JPGDSCF9852.JPGDSCF9855.JPGDSCF9859.JPGKlassz, ugye? Nyílik elöl (majdnem letört két körmöm, mire rájöttem, hogy rossz irányból feszegetem), nyílik hátul (ez már ment elsőre), mindkét oldalon is, remek a festése és menő a versenycsomag a tetején. Sajnos az első lökhárító a bal sarka némileg hiányos, de nem annyira zavaró, hogy elrontsa az örömöm. Egyébként drasztikusan leépítettem nem csak a Polistil-, de a teljes 1:24-es soromat, szinte egy kezemen meg tudom számolni, hány ekkora kisautóm maradt, de nem volt kérdés, hogy ez kell. A típusról egyébként ezt érdemes tudni (innen puskáztam):

A Fiat 1969-ben mutatta be modern és előremutató autóját, a 128-ast. A 128 a Fiat második modellje, mely elnyeri az Év Autója címet. Az elsőkerékhajtású 128 a kritikusok egybehangzó véleménye szerint megelőzte korát. A Fiat ebben a modellben használta először az újonnan kifejlesztett SOHC motort. A keresztben beépített erőforrás alumínium hengerfejet kapott, a felül elhelyezett vezérműtengelyt bordázott szíj hajtotta. Ez a fajta motorfelépítés a hatvanas évek végén még igen szokatlan volt, de az idő a Fiat mérnökeit igazolta, hisz a többi autógyártó csak a nyolcvanas években kezdte el az ilyen felépítésű motorok széleskörű használatát. A Fiat egy jó évtizeddel előzte meg versenytársait, ezt nemcsak az új típusú motorjának köszönheti, hanem a kisautókban ekkor még szokatlan motor-váltó elrendezésnek is. fiat-128-rally-1971–72-s.jpgA 128-as volt az első a kisautó között, melyben különböző hosszúságú féltengelyeket hasz-náltak, így lehetőség nyílt arra, hogy a motort és a váltót egymás mellé építsék be. Az akkoriban készült összehasonlítási teszteken kiemelik még az autó kiváló fékrendszerét és a nagyszerű kezelhetőséget is. A 128-as kez-detben kettő-, illetve négyajtós szedán és kombi karosszériával volt kapható. Eleinte csak az 1116 cm3-es motorral szerelték, nagyobb motort az 1971-ben bemutatkozó 128 Rally kapott nagyobb, egy 1290 cm3-es erőforrást. Ugyanebben az évben mutatkozik be a Sport Coupe, a 128 alapjaira épült sportmodellt a Torinói Autókiállításon leplezték le. Ez a típus mindkét forgalomban lévő motorral rendelhető volt. 1972-ben a 128-asok kisebb átalakításon estek át, mely elsősorban az új hűtőrács megjelenését jelentette. 1974-ben jön a 128 Special, mely a Rallyban megismert motort kapta és kizárólag négyajtós szedán kivitelben volt kapható. 1975-ben a Sport Coupe-t a 128 3P váltja fel. A 128-as modellek gyártása 1978-ban, a Fiat Ritmo/Strada modell bemutatásával befejeződött, kivételt képez az 1100 cm3-es motorral gyártott alapmodell, melyet továbbra is gyártottak. A 128-as licencét a jugoszláv Zastava gyár vette meg és háromféle karosszériával gyártotta elsősorban a kelet-európai piacra.

Egy ilyen autót ma is elfogadnék igaziban, de Rally-m nem lesz egyhamar, az biztos, mert igen drágán mérik. Marad tehát kicsiben. Illetve ez kérdés: egészen furcsa, hogy abban a pillanatban, hogy a kezembe foghattam a saját 128-asom, valahogy a korábban meglévő birtoklási vágy egyszer csak elillant. Más kisautók tekintetében még nem tapasztaltam ilyet, de most ez történt. Veletek volt már ilyen? Két dolog lehet az oka szerintem, az egyik, hogy gyerekként nem volt meg, csak vágytam rá, ami azért nem ugyanaz, mint sok másik kisautóm esetében, amelyek megvoltak, eltűntek, vagy eltörtek, és ezért kellett újra megszereznem. A másik talán az, hogy mostanában sok egyéb másra kell koncentrálnom, mint a kisautók, ilyen pl. a kiscsávónak készülő (készül a fenét, csak fejben) pedálos Moszkvics, a Vento, a meló, a lakás, a lányom iskolai dolgai, a párom munkahelyváltása, és még sorolhatnám, ezek jó része mind viszi a pénzt, és bevallom, hajlamos vagyok vérszemet kapni, amikor meglátok az ebayen egy ilyet. Na mindegy, majd meglátjuk, valahogy biztosan lesz...

ad_fiat_128_bw_smaller_1974.jpgEgyébként Nektek tetszik valamennyire? Vagy teljesen elfogult vagyok? ;)

Címkék: retro polistil

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr495791136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amenta 2014.02.05. 09:19:32

Nagyon betyár!

Ez még simán menthető darab, (már ha valakinek ez a vágya) de az apró sérülések, szerintem még inkább hozzátesznek a patinájához, illik az autó stílusába. (mert milyen hülyén néz már ki egy rallyautó tök steril törés és kosz mentesen. :D )

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.02.05. 10:06:30

Na, akkor az elején megnácizlak egy kicsit:

"(kb. végzős ovisként)"
Ezen nagyon jót röhögtem.

"ismerősééknél"
Meg nem mondom, hogy ez helyes vagy sem, de az ösztönöm az "ismerősénél" megfejtést sugallja.

Bizonyos részletei szerintem komikusan eltúlzottak - a kipufogók, a tetőcsomagtartón lévő rengeteg cucc, amitől az első kanyarban fejre állna, mint a jancsiszög -, de valahogy az összhatás teljesen rendben van. Ez a járgány a kisautók Julia Robertse, külön-külön a részletei nem a legszebbek, de az összhatás üt.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.02.05. 10:13:04

@amenta: Köszi, örülök, hogy tetszik.
@Sam. Joe: Ismerőség, de az övék. És többen vannak, legalább ketten, házaspár ugyanis. Ismerősénél nyelvtanilag biztosan jó, de tartalmilag nem. Szerintem jól írtam, mert ismerőseiknél voltunk, de olyan szerkezetben akartam, mint a Béláéknél. Hm? ;) És akkor megint csak örülök, hogy tetszik.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.02.05. 10:28:58

@RÁJEN: Nem tudom, tényleg, ezért írtam, hogy fogalmam sincs, hogy helyes-e. Tény hogy valahogy fura. Ööö... Ismerőseinél?

amenta 2014.02.05. 10:33:26

@RÁJEN: Amúgy küldtem mailt a késsel kapcsolatban.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.02.05. 11:14:57

@Sam. Joe: Fura, de amit írsz, az megint nem ugyanaz.
@amenta: Thx, válaszoltam.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.02.05. 11:47:15

@RÁJEN: Gondol-gondol... Szerintem meg igen. A többen lévő ismerőse helyében. Tökmindegy, Nyelvtannácik Must Die! 8-)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.02.05. 12:01:34

@Sam. Joe: Ismerőséknél. De ezt kéne még birtokosba tenni.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2014.02.05. 20:17:30

Joe-val értek egyet, de persze nem a nyelvhelyességi vitába belepofátlankodásra értendő, abba nem ugork bele ;-))
Összességében nagyon jól fest a verda, még így kicsit nyúzottan is, egyedül a kipufogó szúrja csak a szemem.

Ati73 2014.02.05. 21:15:14

Az autó szuper! Grat!
Úgy gondolom, hogy az "ilyet" link alatt az ebay-es képet akartad mutatni. Ha jól gondolom, javítsd a linket, mert most a teljes mappát nyitja meg!

PMGabi 2014.02.16. 20:43:13

Nem kérdés, h. kell!
De inkább 3"-ban.
Azt nem sajnáltad volna Te sem, ha meghozza a postás.
Azért ezzel ma is lehet aratni, mint régen a "kollégák" között. :)
Grat!
süti beállítások módosítása