Bár a fenti kép még Budapesten, a Dohány utcában készült, ahol megvolt az első tolatós párhuzamos parkolás (és nem látszik, de előtte is állt egy autó), 12-én vasárnap megtörtént a busz első éles utazós tesztje is, letekertünk ugyanis Szegedre, és szinte rögtön vissza, ez barátok közt is 350 km. Jól bírta a batár az autópályát, stabil 90-95-tel végig, egy-egy előzés esetén beleharaptunk a 100-ba is.
Egy héttel korábban vittem le a kis családom egy hétre délre, akkor a Hondával mentünk, amibe a feleségem által összepakolt nem kevés csomagot alig tudtam betetriszezni, volt ott utazóágy, babakocsi, etetőszék, táskák, miegyebek, szóval ki voltunk tömve rendesen. A Merci csomagtartója a 9 ülés mögött viszont úgy nyelte el ugyanezt a csomagmennyiséget, hogy még csak az ablakig sem telt meg... Tapasztalat: az ilyen tempó ilyen távon fárasztó, mert elég nagy a kormány holtjátéka, így a pici kis korrigálások, amik szükségesek, folyamatosan viszonylag nagy mozdulatokkal járnak, szóval ez a része nem tetszett. Továbbá a ki tudja, milyen típusú vezetőülés sem annyira jó, kicsit rövid az ülőlapja, de a hátamnak sem volt túl kellemes a támla, szóval ezt a két dolgot mielőbb orvosolni szeretném. Van valami gebasz az üzemanyag betöltőcsövénél is, tankolás során, ha normálisan megy be a cucc, másodpercenként lekattan, így vissza kell venni az intenzitásból, és szép lassan csurgatni bele a lötyit, így viszont 40 liter kb. negyed óra alatt megy bele, ami szívás. Ezt is meg kell majd csináltatnom. Az üzemanyag szintjelzője a műszarfalon továbbra sem működik, így nullázgatom a számlálót, és úgy tankolok, hogy 10 liter / 100 km-rel számolok remélem, átmenetileg kitart ez a módszer, majd meglátjuk... Azt viszont, amire alapvetően ezt a kocsit vettem, elég jól teljesíti, a fenti nehézségek ellenére is élvezem minden pillanatát a buszozásnak. Ha pedig tényleg úgy beválik, ahogy szeretném, lehet, hogy a következő autócserénél már valami hasonló kategóriában fogok gondolkodni, csak valami újabb típusban.
Utolsó kommentek