Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Luxushajók az ötvenes évekből

RÁJEN 2018.08.22. 08:00

1957_lincoln_premiere.jpgPersze autókról lesz szó, nem hajókról, de az ekkora batárokra simán lehet mondani már, hogy hajók. Még a februári börzén szereztem be két igazi amerikai klasszikust, egy Lincoln Premieret és egy Cadillac Eldoradót. Előbbi egy 1957-es autót mintáz meg, amely 2001-ben jelent meg Matchboxként, az aktuális darab pedig a 2006-os Superfast-sorozatból lehet ismerős a markáns piros fényezésével és a fehér oldalfalú kerekeivel:

img_8186.JPG

img_8187.JPG

img_8188.JPG

img_8189.JPG

img_8190.JPG

img_8191.JPG

Egy évvel korábbra datálódik a Cadillac Eldorado Biarritz, mind az igazi autó gyártását, mind a Matchboxként történt megjelenését illetően. Előbbit le sem tagadhatná, ugyanazok a formai jegyek jellemzik a Caddyt, mint a Lincolnt: szerénytelenül elnyújtott hossz, függőleges szárnyak hátul, sok króm a fronton, és kényeztető luxus a beltérben. 

1956_cadillac_eldoradobiarritz.jpg

Ilyen régi Lincoln és Cadillac egyébként még nem szerepelt a blogon, de valószínűleg tudjátok is, miért, hiszen már többször leírtam: ezek az ötvenes évekbeli kocsik nekem valahogy túl régiek, nem az én világom. (Persze van kivétel, igazoltan.) Viszont szerintem a Caddy és ez is olyan, ami egy Matchbox-gyűjtő polcáról nem hiányozhat, hiszen - bár még nem túl régiek - fontos darabjai a MB kínálatának, és egy tényleg fontos (autós) korszaknak állítanak emléket. Újabb MB (és HW) Lincolnokat mutattam már itt és itt, Cadillac pedig volt már Matchboxként errefelé több is, sőt ilyen is, de Hot Wheels és Johnny Lightning formájában is járt már nálunk a márka. Na vissza a témához, mutatom a Biarritzot, amely egyébként a nyitott kivitel elnevezése volt, és egy francia üdülővárosról kapta a nevét:

img_8192.JPG

img_8193.JPG

img_8194.JPG

img_8195.JPG

img_8196.JPG

img_8197.JPG

A pontkopásoktól sajnos nem mentes kisautón a már említett gazdag krómozáson kívül elsősorban az oldalra kivezetett kipufogók és a hátul elhelyezett pótkerék fogja meg leginkább a tekintetet - no és a korhűnek nehezen titulálható felnik. (Érdemes megemlíteni ezen a ponton Sam. Joe ítéletét, ő ugyanis általában is jobban vágja a Matchbox-témát nálam, ennek a korszaknak meg az amerikai autóit különösen mélyen ismeri, szóval hitelesebb forrás, mint én.) Ebben a Lincoln erősebb. A belteret mindkét kisautó esetében normálisan megcsinálták, és úgy egyáltalán szerintem jó munkát végeztek velük, már amennyire én meg tudom ítélni. Márpedig csak ennyire tudom, szóval nekem ezek teljesen megfelelnek. Érdekességnek még (meg hát szeretem az ilyen képeket, lásd ezt vagy azt) itt egy kép Marilyn Monroe 1954-es (tehát a posztban szereplőhöz képest korábbi) Eldoradójáról:

1954-eldo-marilyn_monroe_cadillac.jpgVan egyébként még egy "korabeli" kisautó, amit a fent leírtak ellenére szeretek, ez pedig az '57-es T-Bird, ami megvolt gyerekkoromban, és mégsem szerepelt még itt a blogon soha. Ennek az az oka, hogy bár háromszorosan is megvan ma is, mindegyik példány egy-egy ötöspakkban pihen, így nem tudtam még egyiket sem körbefotózni, de jól van ez így, egyszer majd, ha esetleg olcsón befut egy jó állapotú bontott darab, természetesen majd posztolom. A pakkok közül az utoljára, a május eleji KMO-börzén szerencsésen beszerzett darabot azért megmutatom, egy szlovákiai magyar sráctól lőttem (két másik pakk társaságában), 2500 forintért:img-0792.JPGA fekete GTO-t tartalmazó bal oldali csomag nagyon régen nekem is megvolt, de kibontottam, és az említetten kívül mindegyiket eladogattam, ezt ma már nem tenném meg. Ahogy a mellékelt kép mutatja, be is szereztem újra. Itt jegyzem meg, hogy ha valakinél kallódik egy felesleges Ford Fairlane Sunliner, szívesen befogadnám a fentebb mutatott hajók mellé... Köszönöm a figyelmet!

Címkék: retro matchbox

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr4113660070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2018.08.28. 09:47:27

Ez a kettő bizony bitang jó pakk! A baloldalit hosszasan elemeztem nagyjából akkor, amikor kijött, hogy mindenki szerezze be, mert ritkítja a párját. Jobb oldalim meg talán van, de nem vagyok benne bizonyos.
süti beállítások módosítása