Guglinak hála:
Le vagyok döbbenve... De a NORC még durvább, apám Suzukija is ott figyel!
Hihetetlen, hol tart ma már a tudomány...!
Guglinak hála:
Le vagyok döbbenve... De a NORC még durvább, apám Suzukija is ott figyel!
Hihetetlen, hol tart ma már a tudomány...!
Ha valaki nem látta volna a Totalcaron:Nem szarral gurít ez sem...
Nem mondhatnám, hogy túl sok Playart modellem van, mert kevés, de nem is célom a teljes lista kipipálása - bár van pár vágyott darab közöttük. Épp ezért mindig öröm, amikor a gyűjteményem e szerény szeglete bővül. Múlt vasárnap elnéztem a bolhára, és egyszer csak szembejött velem az alábbi kisautó, aminek az igen baráti 200 forintos villámárára nem tudtam nemet mondani:
Jó, közel sem mondható olyan ritkaságnak, mint a német katonai Volkswagenek, de mindenképp kedves egy darab, jópofa megformázása az igazi Merci kisbusznak - még ha nem is nagyon hasonlít rá, inkább játékosan elrajzoltak a vonalai, mint élethűek. Elöl még rugózik egy kicsit, hátul már inkább ül, így a gurulása sem mondható kifogástalannak, de valami miatt nekem ez így nagyon bejön...
Útmester:
A hasonlóság a Chevrolet Caprice-hoz nem véletlen. De a következő szebb...
Terepjárók a Rómairól:
A kissé megviselt kék-sárgák rendszám (és néhol ablak-) nélküli munkagépek a Csillag Yacht kötelékében, métereket közlekednek csak, ezekkel toligálják a böhöm hajókat...
Tavalyi keltezésű (az alján), de idei darab a most következő 69-es Shelby GT 500. A kisautó különlegességét (egyebek mellett) az adja, hogy ez végre régi és végre nyitott. (Mondom ezt a végrét úgy, azért az időnként fel-feltűnő ilyen-olyan újabb Mustang-változatokat is mindig begyűjtöm, még ha nem is vagyok túl naprakész belőlük.) Szóval most akkor ez jön:
Az igazi egy álom, nem is vitás, és összehasonlítva a Hot Wheels megoldásával egyből meg is könnyebbülhetünk, hogy nem a Ford bénázta el az orrát, hanem a Mattel. Kicsit olyan lett, mint valami csónaké...
A törekvés a részletek mind élethűbb reprodukciójára azonban abszolút tetten érhető, mind a festés, mint a kidolgozás tekintetében, itt be is írtam egy ötöst. Mondjuk, hogy mi az a 'szemölcs' a vezető ülésének háttámláján, nem jöttem rá, de nem is zavar annyira. A kerék nem a legjobb választás, valami régiesebb talán jobban passzolna, de ez sem tragédia. A karosszéria színében pompázó bukócső így egy pettyet bumfordi, gondolom, a nagynál sem véletlenül festették feketére, de én azt mondom, annyi baj legyen. Összességében - tehát a felsorolt kisebb hibákat azért picit bosszankodva tudomásul véve - nagyon tetszik, ha lesz kék is majd, megnézem, aztán eldöntöm, kell-e. (Szerintem nem fog, most legalábbis így gondolom...) Az igazi hátulról is szép:
Javaslom tehát, hogy aki hozzám hasonlóan oda van az amerikai izomverdákért, vagy csak mondjuk rá van kattanva a Mustang-okra, ne hagyja ki, szerezze be, mert most még van belőle sok...
Zene mára. Máris imádom:
További infók az új lemezről itt. Azta keservit!
(Nagy kár, hogy az MR2-nek hála egy hónap múlva tuti unni fogom...)
Ha nem volt elég Alfából (neeem!), akkor itt folytatom a jó múltkori posztom. Az történt ugyanis, hogy két olyan 1:43-as modellre sikerült múlt szombaton szert tennem, amelyekre már régóta hajtottam. Ezek ugyanolyan újságos mellékletként jelentek meg, mint a Retroautók, csak épp azzal a különbséggel, hogy nem itthon. Innentől kezdve az áruk is olyan 3000 forintnál kezdődik általában (de gyakran 4000-nél), így kiestek a pixisből, legalábbis nálam. És legalábbis eddig. Mert a börzén most darabját 500 forintért sikerült bezsákolni! Jó, az egyiknek az egyik ablaktörlője hiányzik, illetve nem járt hozzájuk csomagolás sem, de szerintem az év üzlete díjat nálam már megérdemlik - pedig még június sincs...
A linkelt korábbi posztban látható alany nagyobbik testvére mellet a szigorú Alfa Romeo 2000 GTAM az újdonság, amely egy 1971-es versenyautó replikája, élethűen komoly szegecselt szélesítésekkel, vagány ültetéssel, némi bukócsővel és csodálatos, viszonylag kicsi felnikkel. Mint az igazi:
Na minden jót, jók legyetek!
A pénteken mutatott kisautó mellett az alábbi Corgi is börzés találat, hasonló árban is volt. Állapotát tekintve a kis Aston Martin DBS már nincs a topon, de talán még érdemes kezdeni vele valamit, ugyanis (megítélésem szerint) nem egy túl gyakori darabról van szó. Igaziban sem.
Az új DBS-ről is már esett szó itt és itt a blogon, de ez valami miatt sokkal jobban tetszik - kisautóként. Pedig hányszor megfogadtam, [káromkodás], hogy kopott autót többet nem veszek... Nagyból egyébként az újat választanám. És talán mondanom sem kell, de ez az Aston is rendelkezik némi filmes vonatkozással, ugyanis a sármos angol ügynököt mindössze egyszer megformáló George Lazenby egy ilyennel hasított az 1969-es Őfelsége titkosszolgálatában című Bond-filmben. Ettől meg el kell állítólag élvezni...
Erősen ajánlott olvasmány, szintén kattintásra érdemes hivatkozásokkal.
Hosszú idő után újra kisautós poszt következik! A mai alany - annak ellenére, hogy nagyon nem vagyok oda általában az ennyire régi régiségekért - egy pompás 1937-es Rolls-Royce III, (Rolls-Royce Phantom III valójában) egyenesen Auric Goldfinger tulajdonából. Igen, a hasonló című 1964-es James Bond-film főgonoszáról van itt szó, kérem. Innen szedtem a leírást: Goldfinger birtokolja ezt a hibátlanul megőrzött fekete-sárga 1937 Rolls-Royce III-at, amely 7000 fontos súlya ellenére a 12 hengeres V-motornak köszönhetően 100 mérföld/órás sebességre képes. Auric Goldfinger úr rendszeresen használta az autót az angliai Kentből arany csempészésére Ausztriába, hogy a gonosz terveit megvalósítsa. Ebben hűséges sofőrje és testőre, Oddjob volt a segítségére.
Innen pedig az autóról pár adatot: a Rolls-Royce Phantom III volt az utolsó igazán nagy, háború előtti Rolls, amelyet 1936-ban mutattak be a Phantom II leváltására. Érdekesség, hogy az 1998-as Silver Seraph-ig ez volt az utolsó V12-es. 727 db V12-es Phantom III-as készült összesen a gyártás hivatalos 3 éve alatt, és szerencsére igen sok fennmaradt. Egy másik érdekesség, hogy az utolsó darab összerakását 1941-ben fejezték be, de az csak 1947-ben jutott el a tulajdonosához. Még egy kisfilm erejéig térjünk vissza a japán erőemberre, akit Goldfingerrel együtt a teljes 007-es széria egyik legjobb gonosz párosának tartanak világszerte:
No, nézzük akkor a kisautót: a Corgi készítette játék eredetileg egy Oddjob-figurával együtt volt megvásárolható, de a legutóbbi (múzeumos) börzén csak így magában tudtam megvenni. Miután rákérdeztem az eladónál, mennyi az annyi, gyorsan át is alakultam kvázi gyakorlott krupiévá, és besöpörtem a 'téteket', ugyanis az 500 forintos vételár nem csak nagyon rokonszenves volt, hanem e hiányosságért is bőven kárpótolt. A többi szerzeményről majd később. Egy kis portól eltekintve semmilyen hibája nincs a kis Rolls-nak, hacsak az nem, hogy a MB-oknál egy kicsit nagyobb, olyan újkori Siku-méretűnek mondanám - viszont ezeknél egy kicsit kisebb.
Annyiban viszont hasonlít hozzájuk, hogy ez sem rugózik, nem nyílik semmije, de egyébiránt teljesen rendben van. Az esőtől védtelen - és így kötelezően kalapos - sofőrje aztán, akit fent is láthattatok, a filmben így (csúnyán) végezte:
Minden jót, szép napot!
Egy kis zene, Andrew0807 jóvoltából, Nektek:
Ví-o-el-vio :)
Basszus, egy ilyet összehozok, ha addig élek is...
Szokásos száguldó riporterünktől ezúttal egy igazi csemege érkezett:
Van stílusa, azt meg kell hagyni... Ezen a vonalon nemsokára mutatok egy teljesen új (börzés) szerzeményt is, csak egyelőre nem nagyon tudom utolérni magam.
A hétvége termékeny volt szpotting tekintetében, ugyanis két autót is fotóztam, plusz egyet ma reggel:
Más közük nincs egymáshoz :) A BMW egyébként érdekes, ez a fajta optikai tuning emlékeim szerint a 90-es évek elején dívott, és a képek tanúsítják, hogy ha igényes a munka, a végeredmény is szemrevaló...
VIP-edition:
Bár ez nem pont az az autó, de a kíséret másik - e képen pont nem látható - része arra enged következtetni, hogy a Boscolóban fontos emberek találkoztak...
Már nem is kell mondanom, kitől ;)
Mind kéne, de a legjobban a Toyota tetszik, még ha korábban, amikor lehetőségem volt ilyet szerezni, nem is éltem vele.
Ja, ezt ugye nem felejtettük el:
MA BÖRZE
Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum
(1146 Budapest, Városligeti krt. 11.)
A Múzeum nagytermében 2011. május 14-én, szombaton 10 és 17 óra között. Belépő (csak a börzére): 300 Ft
Nem is tudom hirtelen, volt-e már itt egynél többször szó vonatkoról, de nem is baj, ígérem, nem alakulunk át kötött pályás bloggá. Viszont amit tegnap láttam (és ugye fotóztam a telefonnal) a Ferdinánd-hídról, azt mindenképp meg szeretném osztani veletek, mert szép:
Ugye? Miki1116 segítőkész infója alapján ezek a szépségek a tegnap érkezett VSOE (Venice Simplon-Orient-Express) kocsijai.
Nem mára, hanem holnapra:
BÖRZE
Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum
(1146 Budapest, Városligeti krt. 11.)
A Múzeum nagytermében 2011. május 14-én, szombaton 10 és 17 óra között.
Belépő (csak a börzére): 300 Ft
Utolsó kommentek