Ez a hét jórészt a Volkswagenek jegyében telik, legalábbis itt a blogon. Az a komment érte múltkor a HW-féle kis Karmannt, hogy az arányai nem az igaziak. Nem nagyon tudok ezzel vitatkozni, inkább mutatok egy olyat, ami ebből a szempontból (is) teljesen rendben van. Nem mintha a Matchbox-szal vagy a Sikuval gond lenne, de ez a darab talán még azoknál is szebb lett. A Johnny Lightning modelljéről van szó:
A színválasztás érdekes, de szerintem jól áll ennek a kis sportkocsinak. Ahogy ettől a gyártótól megszoktuk, a kidolgozás igen részletes és nagyon jó minőségű. Az ún. jubileum felnikhez hasonló mintázatú gumis kerekeket kapott, ami nagyban elősegíti a kisautó autentikusságát, továbbá szépen kipingálták a lámpákat, az első rácsokat és az oldalára is jutott némi dekoráció.
Nem mutat hát rosszul a JL Karmannja, de talán párban még szebbek a szintén JL VW T1-essel, amely viszont Coca-Colás karácsonyi festéssel büszkélkedhet. Ennek is példás a részletessége és a kidolgozási minősége, külön tetszenek a fehér peremes gumik, ettől még erősebb a retro feeling.
(Belül mintha elszúrták volna a műszerfalat, kicsit mintha kilógna felfelé, de az is lehet, hogy csak az én darabomban csúszott el valami - nem fogom megbontani, hogy megnézzem.)
A végére pedig újra egy Karmann, amely viszont egy egészen más világ: kompromisszum nélküli versenyautó a Hot Wheels Classic sorozatból. Ebből van egy kékem is, bliszterben, de persze létezik belőle több színverzió. Ez a bordómetál nekem nagyon bejön, van hozzá egy passzentos Baja Bug-om is, de azt most hagyjuk
A modell érdekessége (a redline kerekeken és a bukócsőn kívül) az, hogy a hátsó traktus egyben lepattintható, és így már-már felismerhető a Karmann eredeti formája - illetve láthatóvá válik a motor is.
Súlyos darab, ami jórészt annak köszönhető, hogy az alváz is fém, ráadásul a szélesítések miatt jóval nagyobb is a megszokottnál. Összességében azt kell mondjam, értékes darabja a VW-gyűjteményemnek. Itt-ott még fellelhető, szerintem ne hagyjátok ki Ti sem!
Utolsó kommentek