Hogy hogyan lett ilyen Chevrolet SS kisautóm, elmondom iziben. A leánykori nevén Chevrolet Opala egy 74 darabos bontott HW-pakk része volt, amelyet két okból vettem meg: először is volt benne vagy 10 db olyan kocsi, amelyek hiányoztak a gyűjteményemből, ez is pont egy olyan, másodsorban pedig a maradékot terveim szerint haszonnal lehetett értékesíteni. Végül inkább olyan 15-20 darabot tartottam meg, de ezek között volt olyan is, amely a színe miatt került be újonnan a gyűjteményembe, a meglévő, immár feleslegessé vált "eredeti" darabom pedig ment vissza a pakkba. Kiegészítve pár régebbi duplikátumommal így végül kialakult egy kb. 60 darabos szortiment, amelyet meghirdettem a megfelelő helyen, és a novemberi börzén nyélbe is ütöttük a vevővel a pár kisebb cserével is vegyített üzletet. Azért megmutatom a kontingenst, mert szép látványt nyújt ennyi kisautó egymás mellett:
Így jutottam egyébként többek között a szilveszterkor mutatott Cool Classsics Datsunhoz, de ez most mindegy. Vissza az eredeti pakkra: az alábbi SS volt tehát az egyik új érkező, ezt, amikor az üzletekben kapni lehetett, valami miatt nem vettem meg, már nem emlékszem, miért, talán valami olyasmi volt, hogy csak elcsúszott festésű darabokba sikerült anno belefutnom, aztán elfelejtődött a téma. De már megvan:
Ez a zöld volt az első szín, amiben megjelent, és azt kell mondjam, teljesen jól áll neki. Érdekes egyébként, hogy a kisautó mennyire nem adja vissza azt, hogy ez a kocsi a valóságban mennyire nem nagy. Mármint az amerikai izomautók jelentős többségéhez képest - bár Dél-Amerika azért nem teljesen Amerika, ugyanis az autót a brazil GM gyártotta. Nem téved egyébként nagyot, aki a kocsi hátsó traktusa alapján rámondja, hogy ez egy Opel Commodore, a General Motors ugyanis már abban az időben is képes volt efféle huncutságokra, hogy bizonyos típusokat újrahasznosított itt-ott, ami valaféle előfutára lehetett a mai, teljesen globalizált autóiparnak. Annak egyébként, hogy kicsiben nagyobbnak tűnik, mint amilyen kicsi nagyban, a nagy hátsó kerék lehet az oka, ez tehát még egy ok arra, hogy erről jó lenne már végérvényesen leszokni odaát. Más bajom egyébként egyáltalán nincs ezzel a kisautóval, és örülök, hogy végül befutott.
Utolsó kommentek