Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (796) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (184) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (82) hot wheels (423) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (78) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (185) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (464) mercedes (84) military (86) moszkvics (4) muscle (263) mustang (95) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (241) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (876) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (170) subaru (11) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (12) vatera (8) volkswagen (372) volvo (124) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • Sam. Joe: NAGYON karaj!!! Mi a stratégia, hagyjátok nyerni a wookiet? (2024.11.24. 19:36) Ezeréves Sólyom
  • RÁJEN: @Sam. Joe: Azóta megoldódott egy bontott lökhárító segítségével. (2024.10.29. 12:11) Lezúz 2
  • Sam. Joe: Ó, részvétem! Mi lett vele? (Végre beengedett ez a nyomorult kommentmotor, végre meg tudom kérdezni!) (2024.10.29. 12:05) Lezúz 2
  • RÁJEN: @Sam. Joe: A Volvót elvitte a covid meg a válság :) Nincs már hobbiautóm, már amennyiben a napi járóst nem tekintem annak is. (2024.10.29. 11:42) Carspotting 432
  • Sam. Joe: Hehe, ezzel én is így vagyok! "Elnézem-elnézem, otthonra nem kéne". (2024.10.29. 11:40) Carspotting 429
  • Utolsó 20

Olasz meló

RÁJEN 2010.08.24. 08:24

A Lancia Stratos HF (HF = high fidelity) egy legenda, a világ egyik legsikeresebb rallyautója. 1970-ben mutatkozott be, és majdnem a nyolcvanas évek elejéig uralta a versenyeket. Ami nem is csoda, hiszen a versenytársaival ellentétben kimondottan erre tervezték. A koncepció mögött három ember állt, a Lancia csapat feje, Cesare Fiorio, az angol mérnök Mike Parkes, és a Sandro Munari, gyári pilóta.

A karosszériát Marcello Gandini, a Bertone egyik vezető tervezője álmodta meg, meglepően rövidre és szélesre, a minél jobb tapadás érdekében.

Régebben már mutattam, de itt az ideje újra felidézni, hogy az autó feltűnt az 1977-es A Kicsi kocsi Monte Carlóba megy című filmben:

Herbie lealázta.

Jellemző vonása az autónak a fentiek mellett, hogy előre és oldalra rendkívül jó kilátást biztosít az egyedi formájú szélvédő, míg hátra szinte semmit. A koncepciót háromféle motorral mutatták be, először a Lancia Fulvia motorjával, majd a Lancia Beta-éval, végül pedig a Ferrari Dino 2418 köbcentis, 190 lóerős V6-osával, amely a 60 mph sebességet kevesebb, mint 5 mp alatt el tudta érni.

A homologizációhoz szükséges 400 civil darabot 1973-ban gyártották le, így 1974-ben elindulhatott a világbajnokságon. A versenyautó motorját 280 lóerőre húzták fel egy turbó segítségével, de ezzel csak a Group 5-ben versenyezhetett, és nem is bizonyult olyan megbízhatónak, mint a turbó nélküli verziók. Sandro Muranival a volán mögött (és Björn Waldegarddal az anyósülésen) ennek ellenére simán megnyerte a 74-es, a 75-ös és a 76-os bajnokságot, 76-ban és 77-ben a Monte Carlo Rally-t is, de a Fiaton belüli érdekellentétek (ugye tolni kellett a Fiat 131 Abarthot) miatt a sikersorozatnak vége szakadt. Később Munari saját csapattal indult, ez volt a Chardonnet Team. A Fiat erős gyári háttere nélkül is ütős autó maradt a Stratos, feltéve, ha jól vezették, de 1981 után nagyjából leáldozott a kis Lanciának.

Mindösszesen 492 darab készült a sztratoszférát idéző nevű autóból, ebből 11-et egy bizonyos Chris Hrabalek birtokol, köztük a piros gyári prototípussal és az 1977-es Safari Rally autóval. Na ilyenem sem lesz soha. Igaziban. Mert kicsiben van kettő is, egy Hot Wheels és egy noname, íme:

A 2002-ben debütált Hot Wheels friss szerzemény, filléres darabként egy másik beszerzés szállítási költségét kozmetikázandó vettem, a ki tudja mikor született kis noname-et pedig még valamikor áprilisban szerváltam, talán az egyik börzén, már nem emlékszem. De az is olcsó volt. Egyértelműen az előbbi a szebb (a képeken ez ugye az utóbbi), a HW jóval igényesebb kivitelű, szebb a színe, szebbek a kerekei, még ha nem is túl autentikusak - de szerencsére arany színűek! Nem rugózik, nem nyílik semmije - valójában nem is értem, az igazira minek tettek ajtót egyáltalán. A két kisautó méretét és arányait is jól eltalálták, még a névtelen is rendben van, pedig szemmel láthatóan önálló tervezésű, nem koppincs...

Még jó lenne 1:43-ban is beszerezni, bővítendő a szép kis soromat, de ott egyéb komoly hiányosságok is vannak, amelyek magasabb prioritásúak, mint pl. az Escort, vagy az Ascona. Na jók legyetek!

Címkék: retro noname hot wheels

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr802232834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bog Zoo (törölt) 2010.08.24. 17:08:58

Pöpec darabok! Majd egyet be kéne szerezni...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.08.15. 15:43:33

@Bog Zoo: Annyira, hogy most lőttem egy turbót is, majd mutatom.
süti beállítások módosítása