Barátnőmnél a gép. Elsőre nem igazán sikerült:
"Bocs, egy picit belelóg a tükör, nem baj?"
"B+, DE HOL AZ AUTÓ ELEJE???"
Egyébként meg:
Állat!!!
Barátnőmnél a gép. Elsőre nem igazán sikerült:
"Bocs, egy picit belelóg a tükör, nem baj?"
"B+, DE HOL AZ AUTÓ ELEJE???"
Egyébként meg:
Állat!!!
Ezt is mi csináltuk, talán már láttátok tévében:
Szerintem jó lett...
Kicsit rendhagyó ez a poszt, mert bár egy Matchboxról lesz szó, a főszereplő mégsem autó. Hanem egy hajó. Vagy csónak. Vagy mi. A MB 1998-as keltezéső White Water Raft Boat-ja a téma, ez. Igaziban valahogy így néz ki:
Életemben nem voltam még raftingon, de kipróbálnám. Majd egyszer. Most nézzük akkor a kicsit: egy célirányos kialakítású utánfutón fekszik az Action Canyon feliratú csónak, fixen, szépen. Könnyű azért levenni róla, nem szorul. Az utánfutó elején a vonóhorogra csatlakozó gyűrűs rész nem a legszerencsésebb kialakítású, az alsó kis pöcök nem kéne, így a vastagabb vonóhorgokra nehezen akasztható fel. Az utánfutó kialakítása erősen stilizált, de nem rossz, nekem tetszik.
Maga a csónak is jól néz ki, de azért azt nem mondhatnám, hogy túl életszerű lenne. Kicsi és keskeny az igazihoz képest. Cserébe viszont kialakították benne a vezető helyét, és az összhatás egy gyereknek szerintem tökéletes - játék lévén ennél nem is kell többet tudnia:
A méretarányára nincs tippem, de szemmel láthatóan kicsi egy Bogárhoz képest:
Tudom, unalmas már a téma, hiszen Nissan Z-ről már volt itt szó, de akkor, tavaly augusztusban még nem volt meg a Siku verziója. Amit egyébként nyilván ismertek Tommi bemutatójából. Így túl sokat én sem tudok hozzátenni a témához, legfeljebb annyit, hogy megpróbáltam a nekem nagyon tetsző kétszínű belső térről is egy olyan fotót készíteni, amin látszik, miért is tetszik annyira.
Egyébiránt ez is remek példája a korabeli Siku-k jó minőségének, viszonlyagos élethűségének, és nem utolsósorban igényességének, hiszen fém az alja (is), nyithatók az ajtók, jól gurul, jó kézbe fogni. Szakbarbároknak egy (Datsun-) specifikációs kép:
És akkor ennyi volt a Z-sztori, illetve nem teljesen, mert bónuszként megmutatom a Hot Wheels által legújabban kihozott Z-t, a 370-est, amely egyébként szerepelt már itt egy Carspotting posztban - kicsiben pedig nagyon sárga lett:
Egy szép öreg VW T2a, amelyből Lipton zöldteát osztogattak, reklámilag:
Emlékszik még valaki a fiatal Kevin Costner hasonló című filmjére? Na, nem arról lesz szó. Hanem a Chevrolet Silverado nevű pickup egy talán érdekesebb változatáról, ami nem is az újabb típus, amit láthattunk nemrég a szomszédban, hanem egy picit korábbi. Nevezetesen a CUCV-II-t szeretném megmutatni nektek a Johnny Lightning feldolgozásában. Előbb egy pár szó arról, hogy mit is takar a CUCV megnevezés: a név a Commercial Utility Cargo Vehicle rövidítése, magyarul mondjuk így hangzik, Kereskedelmi- és Vegyes Felhasználású Szállító Jármű, amely rövidítve - hasonlóan az angolhoz - igen hülyén hangzana, nevezzük inkább Cuccolónak, rövidebben Cucinak. A Cuci programot azért hívták életre, hogy a hadsereg a lehető legolcsóbban hozzájusson egyszerű szállítójárművekhez, ne kelljen az ilyen feladatokra (akár csak belföldi katonai reptereken) drága Humvee-kat használni, feleslegesen. Leginkább a Dodge D-szériából (a hetvenes évek végétől a nyolcvanasok elejéig), illetve a Chevrolet C/K teherautói közül kerültek ki a Cucik, persze kis módosításokkal. A General Motors Cucijait legnagyobb számban 1984 és 86 között gyártották, főként a jól bevált 6.2L Detroit Diesel V8 motorral. 1996-ban a Chevrolet úgy döntött, ideje lecserélni az első generációt, és nem mellesleg megerősíteni a pozícióját ebben a szegmensben. Így született meg a CUCV-II, amely egyébként a sima fehér civil változat úgymond átkatonásításával készült. (És egyébként hazánkba is jutott a korábbi változatból.)
A JL a Lightning Brigade sorozatban hozta ki ezt az autót, amely híres amerikai katonai járműveket tartalmaz, egyebek mellett mint pl. a parancsnoki Chevy Tahoe, az M-16 Half Track vagy a már korábban említett Dodge. A sorozat egyedüli képviselője a gyűjteményemben, nem is véletlenül, ugyanis a Dodge (vagy legalábbis majdnem ugyanaz) megvan Matchboxként, a half track túl kicsi, a felderítő Willys Jeep megvan másként, a Tahoe szintén, szóval ezt választottam:
Természetesen nagyon rendben van. Az eleje ráadásil nyitható, alatta szép a motor is. A matt festés nagyon jól áll a kisautónak, élőben sokkal jobb, mint képeken. Szépek a részletek, és nagyon súlyos a kicsike, köszönhetően a sok fémnek. Nem spóroltak ám.
Végül pedig egy ide (cseppet sem) illő filmecske Cuciról:
Szép napot!
Emitt következik még egy darab a legújabb Hot Wheels beszerzések közül, egy 1992-es Ford Mustang, amely igen jól eltalált darab. (Sam. Joe-nál is említve vagyon.) Az igazi sem rossz (mert ha az lenne, valszeg nem ezt írták volna Starling ügynök autójának), ráadásul sikerült egy a kicsihez hasonló színűt találnom:
A Hot Wheels kínálatában aránylag frissen jelent meg ez a típus, ez a konkrét példány pedig NITTO-s dekorációt kapott, aminek utána is néztem, mert biztos voltam benne, hogy nem elírás történt. És tényleg nem, egy gumimárkáról van szó, amelynek van egy kimondottan Mustangokra fejlesztett (heh, marketing) sorozata is. Íme:
A nagy hátsó kerekek most nem zavarnak, dragversenyeken ez teljesen megszokott, hozzátartoznak az összképhez. A kisautó a HW Performance sorozatból származik, szóval rendben vagyunk. Lámpafestést, rugózást vagy nyitható akármit nem kapunk, de a kocsi egyben van, masszív, jól gurul - magyarán egy nagyon korrekt játékról van szó, amely az élethúség terén sem panaszkodhat. Egyedül a tükrök hiánya fájó, de ha ez tényleg drag, akkor ez is megbocsátható. Ahhoz viszont belül nem elég sportos :P
Olvasnivaló a végére. Na minden jót!
Nem volt olyan régen, amikor leborultam a Hot Wheels ezüst Delorean-je előtt, de most az arany bűvöletébe kerültem. Íme az új változat, meglett ez is:
Ennek már a hátulját is ki tudtam nyitni. Viszont a hátsó lámpák színezése nemigen jött össze. Annyi baj legyen, így is tetszik. A beszerzés nem az én érdemem, külső segítséget kellett igénybe vennem, de ezt a melót csakis egy profira bízhattam:
Egy újabb hosszúkás Merci az Unilever melletti parkolóból:
Ezek a dísztárcsák szerintem igen jól állnak neki. És péntek van, emberek!
Képes fesztiválbeszámoló:
Irie Maffia
Magashegyi Underground
Brains & KRSA (póttelefonnal, szarabb is lett - nem úgy a koncert)
Hát így volt, öregesen...
Az van, hogy a Hot Wheels megint kihozott egy kis szépséget, a Volkswagen SP2-t. Amit tudni érdemes az autóról, az itt olvasható, de lementeni sajnos nem tudtam. Kicsiben nekem nagyon bejön, amikor az ebayen megláttam, nagyon vissza kellett fognom magam, hogy meg ne vegyem, hiszen úgyis lesz itthon is. Hát lett is, és porsche kollégának hála tegnap hozzá is jutottam (3 másik szépséggel együtt). Így fest:
Nagyon örülök a négy egyforma méretű keréknek, a normális (értsd: nem valami lsd-s ezerszínű) színválasztásnak, a nem elcsúszott nyomásnak, a pár kis részletnek. A lámpák festése ezúttal egy kicsit hiányzik, de túl fogom élni. És egyáltalán nagyon örülök még annak, hogy ezt a típust is elkészítették, ráadásul ilyen élethűen. Az igazi:
Na jók legyetek, esélyes most egy-két nap blogszünet... (Ja, holnap péntek!)
Most meg Bog Zoo-tól:
Fateromra mindig lehet számítani, ha Retroautókról van szó, jóvoltából a hétvégén az alábbi két darabbal gyarapodott a sor:
A Nagypolák az egyik legszebben sikerült darab, legalábbis a személyautók közül. (Tudtátok, hogy ugyanezt gyártották Jugoszláviában is Zastava néven?) Mondjuk az én példányomnak van egy kis stikkje hátul, de ennyi belefér. A kis Trabi is helyes lett, azonban alább látható, hogy mintha a 601-eshez képest egy kicsit nagy lenne...
Vasárnap, Oktogon környéke:
Alapjáraton is úgy ordított, mint az állat. Hát még amikor a csávó odalépett neki az Andrássyn, és leszabályozásig húzta... Fene a jó dolgát.
Nem fogjátok elhinni, de egy újabb Dodge Charger következik! Ezúttal egy 1971-es, harmadik generációs modell, amely persze klassz amerikai muscle car, de elsőre nem ez a forma jut eszünkbe a Charger név hallatán. Pedig elég ütős, mutatom is igaziban:
Kicsiben a Hot Wheels hozta ki idén, isten tartsa meg a jó szokásukat az amcsi izomautók terén. Az első szín ez a narancs, és szerintem lesz még több változat is:
Egyébként tök átlagos mainline, semmi extra nincs rajta, jó iparosmunka. Az alja fekete műanyag, a belseje króm (nem fordítva szokott lenni?), nem nyílik semmije, nem rugózik - csak egyszerűen jól néz ki. Az egyetlen érdekesség rajta az elöl látható kis spoiler, amelyet az alvázból alakítottak ki egy kis visszahajtós trükkel, szerintem igen ötletesen. A színt az életből vették, a motorháztetőn látható mintázattal (igen, látom, R/T) együtt, íme a bizonyíték:
És ha már Charger, alább pár további HW-kedvenc a gyűjteményemből, a teljesség bárminemű igénye nélkül:
Végül pedig egy korabeli sajtóhirdetés, nem viccnek szánt utalással arra, hogy családoknak is jó ez az autó. Na persze...
Ez most itt a csúcs, teljesen kész vagyok.
Andrew0807 újfent a beküldő, ezúttal egy koszos Astont lőtt:
Azért kéne. (Legalább egy hétvégére...) És egy visszatérő szereplő, egy csodás OT-s Karmann, amely a Bogártalálkozós posztban már szerepelt:
Ha valaki nem látta volna a használtautón, megmutatom én:
Ezt írja:
Eladó lenne a Pick up-om. Egy elég lerongyolt 240-es kombiból csináltam itthon úgyhogy nincs átépítési papír, egyebek. Minden alkatrésze táblalemezből, zártszelvényből készült nem úgy szedtem össze más tipusokból, ebből sejthető, hogy nem egy hétvége alatt szórtam össze. Festése nem szép mert pénzhiány lépett fel úgyhogy egy gyors neolux kúrát kapott és ráférne egy kárpitozás is. Meg kéne egy-két apróságot csinálni még(platódeszka, gyújtáskapcsoló, alvázvédelem) amúgy teljesen üzem és járóképes jógépkocsi, nem hajlik, csavarodik stb. Farmra show autónak vagy V8-cal gyorsulási versenyre jó. Magyar rendszám elintézhetetlen, a külföldi talán nem. Nekem nincs sem időm sem pénzem most rá és tárolni is csak csillaggarázsban tudom ezért eladó. Műszakis autó kicsi-nagy, kisteher, robogó, traktor, CO hegesztő csere, beszámítás érdekel. Hívj- írj! Válaszolok.
Szerintem ötletes, sok pénzzel és sok idővel ütőképes járgány faragható belőle, el is fogadnék egy ilyet. Persze kizárólag fehérperemes gumikkal :)
(Megjegyzés: van fent egy eladó Hachiroku is...)
Jó múltkor írtam, hogy szerváltam egy régi Majorette mentőt, aminek az alapja egy szintén régi Jeep Cherokee. Konkrétabban nem más, mint egy SJ, amelyet 1974-től 1983-ig gyártottak, eleinte hibátlan Volga-maszkkal, tehát nagyjából ez:
Még konkrétabban egy FSJ. Na mindegy. A Majorette számomra abszolút kedvenc korszakából való az autó, azaz fém az alja, szép nagy kerekek vannak rajta, rugózik, mint az állat, és nyitható ajtóval is rendelkezik:
És igen, bent fekszik egy durván elkékült beteg is, aki ki tudja mit csinál a takaró alatt:
Bírom ezt a kocsit, szép nagy, súlyos, tartalmas. Nem mondom, hogy a részletesség netovábbja, de egy kisgyerek szemével nézve csoda, van villogója, nyitható a hátulja, rugózik - mi kell még? Szerencsére nem egy túl ritka darab, én is kellemes áron vettem, nem drágábban, mint amennyibe egy mai bolti Matchbox kerül. És hát ugye ég és föld...
Hát, ennyi voltam a hétre, jó hétvégét, jó pihenést!
Azt hiszem, a Lamborghini Countach-gyűjteményem teljessé vált, a börzén ugyanis végre hozzájutottam a vágyott Tomicához. Persze a kerék itt is virsli, de gyönyörű:
Extra feature a finom rugózás, az álomszép gurulás, a nyitható motorháztető, illetve alatta a szépen kidolgozott (hathengeres?) motor:
Kár lett volna ezt kihagyni. Főleg hogy Made in Japan. A Tomica teljes Countach-sora itt tekinthető meg. Minden jót!
Könnyű dolgom van a SWAT-os Chevy Van bemutatásakor, mert porsche és pittlaren kolléga is leírta már róla, amit le lehetett, így most csak annyi a teendőm, hogy az én nagylábú példányomat is megmutassam. (A típusból egyébként a legújabb kiadások közül már szerepelt itt a sárga karbantartós változat, itt megnézhetitek, alul. De akár a bombás páncélautó is ide tartozik, ha jobban megnézzük a legfelső képet.) Szóval bigfoot Chevy Van:
A személyes vonatkozás e gép kapcsán mindössze annyi, hogy gyerekkoromban nekem is volt nagykerekű Chevy furgonom, de sajnos már nem emlékszem pontosan, melyik festéssel, talán a Matchbox Racing-es volt az. Alább pedig, jól megérdemelt habként a tortán, két másik SWAT-os járgány, cseppet elhasznált állapotban, de a gyűjteményből így sem hiányozhattak:
A bal oldalon látható nem más, mint egy Ford Box Truck, amely típus a MB berkein belül 98-as keltezésű, de ezzel a festéssel 2006-ban mutatkozott be, és minden bizonnyal az 1996-os rendkívül fantáziadús nevű Ambulance egyenesági, de egyben lebutított leszármazottja, amely egyébként már szerepelt a blogon. A másik pedig Hot Wheels, ha a kerekéből nem derült volna ki, és az benne az érdekes, hogy cseppet sem fekete, viszont kék. Nem, nem is ez benne az érdekes, hanem inkább az, hogy egy 1977-es castingról van szó, amely Letter Getter-ként debütált, de aztán Combat Medic, Delivery Van és Pit Crew Truck néven is forgalmazták. A fene sem érti...
Kisfilmek a nagyvilágból rovatunk következik a számomra abszolút bejövős, de úgy egyébként a súlytalan hollywoodi akció-limonádé kategóriába tartozó SWAT című film előzetesével, amelybe jól összeszedték a város összes szúrósszemű színészét, de csak olyanokat, akiknek van a nevében L-betű: Colin Farrell (3), Samuel L. Jackson (2, imádom a csávót), L.L. Cool J (3, szintén nagykedvenc), Michelle Rodriguez (2), Olivier Martinez (1, huh, pont befért, mázli):
Végezetül egy kis vicc, ami elég régi már, de ebben a posztban mindenképp el akartam sütni, mert annak idején könnyesre röhögtem magam rajta ("There's No Way I'm Going In There" - legjobb):
Legvégül pedig egy első blikkre mókás, de valójában ötletes kínai megoldás két kerékre. A magyar kollégák pedig itt. És ugye mindjárt megint péntek... Jók legyetek!
Minik már szerepeltek itt egyszer-kétszer, de ilyen nagyok még nem. A múltkor már faszán összefoglalt típusismertetőt nem ismétlem meg, egyből a lényegre térek: a Corgi volt az, aki elkészítette Mr. Bean híres autóját, én pedig aki ezt megvásárolta:
Valójában ez Bean második Minije, az első régebbi és csúnyább volt, de ez a híresebb:
Csodálatosan részletes kidolgozás jellemzi ezt a kis mütyürt, még az oldalsó tolózár is megvan rajta, nem beszélve természetesen a jellegzetes fényezésről. A kerekek is szépek, a belső is teljesen rendben van, és fém az alja, tehát nem lehet ok panaszra.
A doboz hátoldalán pedig a büszke tulajdonos portréjával és aláírásával találkozhatunk, illetve pár kockával a sorozatból.
Hogy mennyire rendben van a Corgi Mini, akkor derül ki igazán, amikor mellé tesszük a nemrég Velencén vásárolt Burago Minit. Jó ideje be akartam már ezt is szerezni, hát a múlt hétvégén sikerült - klasszikus vidéki játékboltban, doboza nélkül, árcímkével a tetőn, egyenesen a kirakatból túrva.
Hát igen, teljesen más dimenzió: egyértelműen játékra, tologatásra készült, egyszerű, de szerencsére távolról is felismerhető. És vannak rajta külső visszapillantók, hátul pedig kis tolatólámpa. És egy kis kopás az elején...
Utolsó kommentek