Jó múltkor írtam, hogy szerváltam egy régi Majorette mentőt, aminek az alapja egy szintén régi Jeep Cherokee. Konkrétabban nem más, mint egy SJ, amelyet 1974-től 1983-ig gyártottak, eleinte hibátlan Volga-maszkkal, tehát nagyjából ez:
Még konkrétabban egy FSJ. Na mindegy. A Majorette számomra abszolút kedvenc korszakából való az autó, azaz fém az alja, szép nagy kerekek vannak rajta, rugózik, mint az állat, és nyitható ajtóval is rendelkezik:
És igen, bent fekszik egy durván elkékült beteg is, aki ki tudja mit csinál a takaró alatt:
Bírom ezt a kocsit, szép nagy, súlyos, tartalmas. Nem mondom, hogy a részletesség netovábbja, de egy kisgyerek szemével nézve csoda, van villogója, nyitható a hátulja, rugózik - mi kell még? Szerencsére nem egy túl ritka darab, én is kellemes áron vettem, nem drágábban, mint amennyibe egy mai bolti Matchbox kerül. És hát ugye ég és föld...
Hát, ennyi voltam a hétre, jó hétvégét, jó pihenést!
Azt hiszem, a Lamborghini Countach-gyűjteményem teljessé vált, a börzén ugyanis végre hozzájutottam a vágyott Tomicához. Persze a kerék itt is virsli, de gyönyörű:
Extra feature a finom rugózás, az álomszép gurulás, a nyitható motorháztető, illetve alatta a szépen kidolgozott (hathengeres?) motor:
Kár lett volna ezt kihagyni. Főleg hogy Made in Japan. A Tomica teljes Countach-sora itt tekinthető meg. Minden jót!
Könnyű dolgom van a SWAT-os Chevy Van bemutatásakor, mert porsche és pittlaren kolléga is leírta már róla, amit le lehetett, így most csak annyi a teendőm, hogy az én nagylábú példányomat is megmutassam. (A típusból egyébként a legújabb kiadások közül már szerepelt itt a sárga karbantartós változat, itt megnézhetitek, alul. De akár a bombás páncélautó is ide tartozik, ha jobban megnézzük a legfelső képet.) Szóval bigfoot Chevy Van:
A személyes vonatkozás e gép kapcsán mindössze annyi, hogy gyerekkoromban nekem is volt nagykerekű Chevy furgonom, de sajnos már nem emlékszem pontosan, melyik festéssel, talán a Matchbox Racing-es volt az. Alább pedig, jól megérdemelt habként a tortán, két másik SWAT-os járgány, cseppet elhasznált állapotban, de a gyűjteményből így sem hiányozhattak:
A bal oldalon látható nem más, mint egy Ford Box Truck, amely típus a MB berkein belül 98-as keltezésű, de ezzel a festéssel 2006-ban mutatkozott be, és minden bizonnyal az 1996-os rendkívül fantáziadús nevű Ambulance egyenesági, de egyben lebutított leszármazottja, amely egyébként már szerepelt a blogon. A másik pedig Hot Wheels, ha a kerekéből nem derült volna ki, és az benne az érdekes, hogy cseppet sem fekete, viszont kék. Nem, nem is ez benne az érdekes, hanem inkább az, hogy egy 1977-es castingról van szó, amely Letter Getter-ként debütált, de aztán Combat Medic, Delivery Van és Pit Crew Truck néven is forgalmazták. A fene sem érti...
Kisfilmek a nagyvilágból rovatunk következik a számomra abszolút bejövős, de úgy egyébként a súlytalan hollywoodi akció-limonádé kategóriába tartozó SWAT című film előzetesével, amelybe jól összeszedték a város összes szúrósszemű színészét, de csak olyanokat, akiknek van a nevében L-betű: Colin Farrell (3), Samuel L. Jackson (2, imádom a csávót), L.L. Cool J (3, szintén nagykedvenc), Michelle Rodriguez (2), Olivier Martinez (1, huh, pont befért, mázli):
Végezetül egy kis vicc, ami elég régi már, de ebben a posztban mindenképp el akartam sütni, mert annak idején könnyesre röhögtem magam rajta ("There's No Way I'm Going In There" - legjobb):
Legvégül pedig egy első blikkre mókás, de valójában ötletes kínai megoldás két kerékre. A magyar kollégák pedig itt. És ugye mindjárt megint péntek... Jók legyetek!
Minik már szerepeltek itt egyszer-kétszer, de ilyen nagyok még nem. A múltkor már faszán összefoglalt típusismertetőt nem ismétlem meg, egyből a lényegre térek: a Corgi volt az, aki elkészítette Mr. Bean híres autóját, én pedig aki ezt megvásárolta:
Valójában ez Bean második Minije, az első régebbi és csúnyább volt, de ez a híresebb:
Csodálatosan részletes kidolgozás jellemzi ezt a kis mütyürt, még az oldalsó tolózár is megvan rajta, nem beszélve természetesen a jellegzetes fényezésről. A kerekek is szépek, a belső is teljesen rendben van, és fém az alja, tehát nem lehet ok panaszra.
A doboz hátoldalán pedig a büszke tulajdonos portréjával és aláírásával találkozhatunk, illetve pár kockával a sorozatból.
Hogy mennyire rendben van a Corgi Mini, akkor derül ki igazán, amikor mellé tesszük a nemrég Velencén vásárolt Burago Minit. Jó ideje be akartam már ezt is szerezni, hát a múlt hétvégén sikerült - klasszikus vidéki játékboltban, doboza nélkül, árcímkével a tetőn, egyenesen a kirakatból túrva.
Hát igen, teljesen más dimenzió: egyértelműen játékra, tologatásra készült, egyszerű, de szerencsére távolról is felismerhető. És vannak rajta külső visszapillantók, hátul pedig kis tolatólámpa. És egy kis kopás az elején...
Mert olyat már láttunk, hogy HP egy rokihelyre tette le az X5-ösét, de hogy valaki egyenesen egy múzeumba parkoljon le a Bömösével, az már mindennek a teteje...
A BMW Art Car program 35. évfordulója alkalmából ugyanis a Müpában tekinthető meg az Andy Warhol által átpingált M1-es. Nem vagyok nagyon oda a festészetért úgy általában, a modernért meg főleg nem, továbbá Andy Warhol életművét sem tekintem sokkal többnek, mint ...eh, mindegy. De ezt nem akartam kihagyni.
A teljes album itt látható, ha valakit érdekel. Köszönhetően a nem túl napos időnek, a beltér ebből adódó viszonylagos sötétségének, illetve jómagam bénaságának a képek nem lettek túl jók, jobban jártok, ha rágugliztok, és akkor ilyen képeket láthattok ugyanerről az autóról - amely így már valóban műalkotásnak tűnik:
És az ítélet: csodás! Ezt az 1:43-as Welly T2-es Volkswagen buszt is a börzén szereztem, az eladónál mindössze két darab volt, így - bár komolyabb tülekedés nem alakult ki - nem volt kérdés. Már kivülről is látható a kis típustábla, miszerint ez egy 1972-es darab, alsó indexekkel, azaz T2a. (Kedves számomra a típus, ha emlékeztek, régebben írtam, hogy volt ilyenem 1:1-ben is, de már nincs.)
De persze kibontottam:
Igényes, részletes, abszolút szerethető kisautót sikerült összehozni Wellyéknél. A visszapillantók hiánya egyáltalán nem zavar, a rugózás hiánya sem, végtére ez már inkább modell, mint játék, nem is tervezem tologatni. (Jobban belegondolva ez nem is biztos, hogy így van. Egyrészt ott a dobozon a 3+, másrészt megfogva, megtapogatva aránylag masszív, robusztus gépről van szó, sokkal kevésbé érzem sérülékenynek, mint a Retroautós járgányokat. Tehát a modellt részben visszaszívom, jó ez játéknak is, de kizárólag nem rontópál gyerekeknek...)
Azért egy fél perc erejéig eljátszadoztam a szép részletes belteret feltáró, ötletesen működő tolóajtóval, amely a valóságban is védjegye a típusnak:
Az 1:43-as méretarányt az alsó képek szerint elég nagyvonalúan kezelik a különböző gyártók, véleményem szerint esetünkben a VW sikeredett túl nagyra:
Viszont az ablaktörlők jól állnak. Alább meg egy Transporter-hirdetés búcsúzóul:
Odaát már egyszer röviden kifejtettem, hogy engem bizony a hajók nem nagyon érdekelnek, de azért van kivétel. Az alábbi szpotting tárgya is ilyen. Hát nem semmi:
A neten nem találta róla semmilyen információt, ha valaki talál, küldje csak, kiteszem. Vélhetően határőrhajó lehetett még nem is olyan nagyon régen, hogy ma mit csinál, és mit keresett Budapesten, rejtély...
UPDATE: köszönet mindenkinek az infókért, immár minden kiderült! ;)
Szerencsére nincs nehéz dolgom a blogon alább debütáló Seat-tal, mert ha valaki olvasta a Fiat 131-eseket, mindent tud erről is. Lényeg a lényeg, 1982-ig Spanyolországban is gyártották a 131-est, csak ott Seat-emblémát kapott (és nyilván sok rajongót is), illetve kombiként is gyártották a hispánoknál, amit viszont Fiat-jellel exportáltak. Csak érdekességképp jegyzem meg: Murat 131 néven a törökök is gyártották, ezzel is emléket állítva a rigómezei csata győzőjének, az Oszmán Birodalom egyik legnagyobb uralkodójának. Mindenesetre alább látható a Seat sajtóhirdetése, ami szép:
A vasárnapi börzén szereztem be a kicsinyített mását a Guisval megvalósításában. Ez jóval régebbi Guisval, mint a nemrég mutatott Celica-ikrek, és persze nem is olyan szép állapotú, a gyanítható újrafestés ellenére:
De hiánypótló darab, az kétségtelen. Összességében tetszik, még az ajtók is nyithatók, de a belsőnek nem vált előnyére a kusztomizálás. Hátulra pedig elviseltem volna a gyártótól némileg több részletet. Viszont a rugózás abszolút rendben van, nézzétek csak a legalsó képet!
És végül a fentebb is linkelt legismertebb Seat-rajongó, nagykedvenc:
Még mindig két keréken. Az van, hogy van nekem egy ősrégi, devecseri származású Checker Pig típusú montim. Azzal járok melózni. Kitaláltam, hogy nagy szükségem van hozzá teleszkópós első villára, mert az jó. Egy közeli bringaszerelő viszont - nagyon korrekten - azt tanácsolta, eszembe se jusson átalakítani, mert megváltozik a váz geometriája a hosszabb villa miatt, és egyszercsak szét fog törni az egész miskulancia az új terhelési erők miatt. Basszameg. Körbenéztem a vaterán, mit lehet tenni. Találtam egy nem elszállt árú downhill (DH) bicót, amire egy nagy levegővétel után licitáltam, és meg is nyertem. Szombaton pedig el is hoztam Dunavarsányból, íme:
De mi is a DH?
A downhill a hegyikerékpár sport extrém ága, ahol technikás, kövekkel, ugratókkal, letörésekkel tarkított, erősen lejtős terepen kell bringázni. Ennek megfelelően a downhill biciklire az összteleszkópos gépezet, sok helyen megerősített váz, 150-240 mm-es rugóutak és duplavállas átütőtengelyes első villa (ami erősíti a stresszpontokat a fejcsőnél) a jellemző. Elöl egy lánctányér rockringgel vagy bashguardokkal, láncvezetőkkel, hidraulikus 4-6 dugattyús fékek 203-as tárcsákkal. Bár a súly kordában tartása a DH gépeknél is nagyon fontos, hiszen a DH versenyeken gyakran tizedmásodpercek döntenek, a nehéz terep miatt ezek a speciális kerékpárok akár 18-24 kg-osak is lehetnek. Komfort- vagy városi tekerésre, vagy meredek hegyre felmenni alkalmatlanok. (Forrás: www.zedbike.hu)
Nekem természetesen városi tekerésre kell :) Ráadásul 50%-ban hegyre fel. Tény, hogy elég nehéz a paripa, de nagyon kényelmes, legalábbis az előzőhöz hasonlítva. A marokváltója is sokkal finomabb, mint a karos, a tárcsafék pedig remek találmány. Még csak lefelémenet van tapasztalatom, de az abszolút pozitív. Holnap majd megírom, milyen felfelé ;) Az ülés cserére szorul, és előbb-utóbb a hátsó gumi is - ez utóbbira talán magyarázat, hogy korábban egy 15 éves srác használta, aki valószínűleg nagyon szeretett farolni...
Retro a javából, fogalma sem lesz, amikor majd megkapja, mekkora jó ez a bringa. Ő annyit kért, hogy legyen az új bicón csengő és kiskosár, minden más mindegy nála :) Csengőt azóta persze már vettem rá.
Azt hiszem, a poszt főszereplőjét senkinek nem kell bemutatnom: Mercedes-Benz 300SL. A típusismertetőt tehát ellustálkodom, helyette ide kattintva olvashattok róla ezt-azt, hála a Totalcarnak. Érdemes, én mondom.
Kicsiben ez Siku. Nem a régebbi, fehérküllős változat, hanem az újabb, viszont ez gumikerekes. Az ajtók nyílnak, hiszen Siku. Méret tekintetében is nagyobb, mint a MB-ok, szokás szerint olyan 1:55-ös. Az első lámpákat nagyon szépen megcsinálták, az egész autó igényes, részletes, minőségi darab. Még az új felnik is élethűek, csak kár, hogy ennyire mattak. Cserébe elöl az indexeket, hátul a lámpákat kifestették.
Többek között a méretbeli hasonlóság okán választottam e poszt mellékszereplőjéül az alábbi delikvenst - amely valószínűleg hasonlóan a fenti ezüst géphez szintén nem ismeretlen a szemnek -, a nem kevésbé legendás Porsche 356-ost, ezúttal a Maisto értelmezésében. (A Mercihez képest talán még nagy is egy hangyányit...)
Itt is megspórolom a szöveget, nézegessétek inkább a képeket! (Jut eszembe, Sam. Joe már írt erről, igaz a régebbi kerekű változatáról, az az írás nála olvasható.)
Végül pedig egy hihetetlen bravúr, ugyanis megpróbáltam reprodukálni egy igen jellemző beállítást az igazi (virslikerekű) Gullwingről, és nem is lett olyan rossz:
Újabb színvariációról számolhatok be az AMX-flotta tekintetében, akárcsak legutóbb. Egy fórumos kolléga jóvoltából (mindössze 3 új MB áráért!) sikerült szert tenni a legsportosabb festésű utcai változatra, amihez doboz is érkezett. Igaz, a szép doboz eredetileg nem pont ehhez készült, de mivel az eredeti lakója megvolt doboz nélkül, egyből be is költözhetett régi-új otthonába. Íme tehát a sportos Javelin:
A jó múltkor egyszer már említett nagyon olcsón szerzett, de ennek megfelelően egy pettyet megviseltebb állapotú Pro Stock változatot is sikerült végre lefényképeznem autentikus háttérrel:
Végül pedig a dobozos szürkével egy normális közös fotó, hogy senki ne maradjon ki:
Csodás ez a cím. Kettő az egyben kártyás poszt következik, kezdjük az egyikkel: Az álomautók Rallye kiadása "normál" méretű (9X6 centis) kártyákból álló pakli, cseppet megviselt állapotban, de szerencsére a fedlap rosszabb, mint a többi. A hátlap pedig nyilván sokaknak ismerős. Rögtön az első lapon (1A) van egy egetrengető baromság, de a többi nagyjából oké. Külön öröm, hogy a japán típusok is képviseltetik magukat:
A másik pakli jóval kisebb (4.5X6.8 centis), és remélem tényleg csak 24 lapból áll, és nem hiányos. SUPER MINI, szintén Rallye edition:
Van átfedés egyébként a fenti 32 lapos paklival, de különbségek is jócskán, az egyik érdekesség, hogy a Skoda 130 RS itt másik képpel és más típusjelzéssel szerepel:
A vateráról szereztem be őket, együtt két rongyért. Hát, nem voltak olcsók...
Először is hadd mutassak egy jó példát, míg sokan (magamat is beleértve) a Balcsin pihegtek a hétvégén, mások a homokzsákokat pakolták rendületlenül. Respect. (Megjegyzem, nekem is fizikai melóval tert a balatoni ottlétem, a tető- és az eresz létráról történő takarításával, ami egyáltalán nem szokásom, de azért ez még mindig sehol nincs a gáton történő helytállástól.) Ma azonban végre sikerült bringával jól átközlekednem a megáradt Duna felett, így ügyesen kattinthattam párat a telómmal, katasztrófaturistát játszva:
Nem semmi látvány. Kár, hogy ez a telefonos képekből közel sem jön át annyira. De legalább nem kell szmokingot vásárolnom a NatGeo "Év Fotója" verseny gálájára.
A jó múltkor megkezdett, majd a Volvo 480 ES-sel félbehagyott 700 forintos kvázi minisorozatom újabb eleddig be nem mutatott tagja következik, nevezetesen egy jó Ford Thunderbird. No nem az a szép, klasszikus fajta, hanem egy olyan, ami a típus már hanyatló idejéből való. Komolyan, ilyenkor sírni van az embernek kedve, hogy miért hagyták ezt a 10. generációra így elmenni. A 11. generációnál azért szemmel láthatóan igyekeztek visszahozni valamit a legendából, de számomra kifújt egy James Bond B-autóvá silányult próbálkozásként. Az 1989-től 1997-ig gyártott 10. generációs Thunderbird volt az első, amely nem volt V8-cal megvásárolható. WTF? (1991-ben visszakerült a listába a V8, de akkor is.) Na mindegy, hagyjuk a történelemórát, főleg hogy találtam egy olyan képet, amin az autó aránylag jól néz ki:
Kicsiben a Matchbox készítette el, és azt kell mondjam, nagyon tetszik! Ezerszer jobban, mint az igazi. Tömör gyönyör, kicsit elnagyolt, nagyon sportos, és nem csak a Turbo felirat miatt. Nem nyílik semmije, ráadásul csak igen kicsit rugózik, viszont vagány a színe és jól állnak neki a nyolclyukú felnik – mint mondjuk mindennek.
Sokat dob az autón az egyébként rendben lévő belső térből kialakított oldalsó sportcsík, és nagyon tetszik a kaszni színével harmonizáló piros (műanyag) alváz is. Nem beszélve a tegnapi Hondánál is kiemelt műanyag hátsó lámpákról... De mindez semmi, mert az alábbi videóért (a marketing hazájából) már megérte megírni ezt a posztot, sokkal jobban, mint a fenti Matchboxért!!!
Utolsó kommentek