Ezt a posztot már régen meg akartam írni, de csak most jutottam ide, nem is tudom, lustaságból kifolyólag. Bele is csapok. (A képek az igaziakról kattintásra megnőnek.)
DB5
Tommi után e típusról nincs túl sok mondanivalóm, csak egy gyors ismétlés: az 1963-as Aston Martin DB5 nem más – és most kapaszkodjatok –, mint egy továbbfejlesztett DB4-es, amelyet a Carozzeria Touring tervezett, Milánóban. A DB5-ös talán a legismertebb Bond-autó, szerepelt többek között a Goldfingerben, az Aranyszemben és a Casino Royale-ban is. Legfőképp abban különbözik az elődjétől, hogy 3.7-es helyett 4.0 literes motorral szerelték, újabb típusú ötös váltó került bele, és 282 lóereje 233 km/h sebességre tudta felgyorsítani.
Kicsiben a Shell-féle promóciós darabbal rendelkezem, talppal, kártyával. Elég egyszerű darab, nem szaroztak sokat a részletek kifestésével, a legnagyobb erénye talán a két kiegészítő, illetve hogy apró figyelmességként az első „rendszám” fehér, a hátsó sárga, mint a való világban.
DB6
Az olaszok valami miatt már nem akarták elkészíteni az angoloknak a DB5 utódját, így az Aston Martin kénytelen volt ezt megoldani okosba’. Betették a DB5-öst a szélcsatornába és elkezdték fújni. Arra jutottak, hogy az autó nagyobb sebességnél hajlamos a hátsó tapadását elveszteni, így meghosszabbították és egy kicsit átrajzolták a seggét (hasznosítva a versenyeken szerzett tapasztalatokat is, úgymint Kammback-farok), plusz dobtak rá egy légterelőt. Továbbá olcsóbbra cserélték a hátsó felfüggesztést. Az elejéhez viszont nem nyúltak, leszámítva az alsó olajhűtőt, így az ötös és a hatos elölről igen könnyen összetéveszthető.
Kicsiben a Corgi készítette el, valami miatt élénk sárga színt kapott, az ablakokat lesötétítették, aminek az oka talán egyszerűbben megfejthető. Az újabb típusú Corgi-kerekeket tették alá, ami kár, nekem a régebbi típus jobban bejött. Az autó nem túl részletes, láthatóan inkább játéknak készült, mint műtárgynak, talán leginkább a MB Super GT-khez hasonlítható. De legalább nem kínai, bizony, ez bizony Made in Gt. Britain!
V8 Vantage
A Vantage ('előny') elnevezést az AM korábban a meglévő modelljeik drágább kiviteleit megjelölendő használta, de 2006-tól önálló életre kelt a 2003-ban megálmodott koncepció. Kétajtós, kétüléses, 49/51 arányú súlyelosztással, 79.000 fontos indulóárral. Mindössze 10.000 darab készült belőle, és amikor a Top Gear-ben felállították a cool autók ranglistáját, külön kategóriát kapott, mert túl cool-nak találtatott még a sub-zero szinthez képest is.
Kicsiben ez nálam Hot Wheels. Az ablakok a változatosság kedvéért matt-feketék, de a színe szép metálkék, vagányak a felnik, ki van festve a két első lámpa és a típusjelzés elöl-hátul. A hűtőrács pedig az alvázból nőtt ki, így ez is szép krómos.
DB9
Bizony, a hetes kimaradt. Ennek az oka, hogy ilyenem nincs kicsiben, pedig létezik, ráadásul a Matchbox jóvoltából, de én még nem tudtam jót/szépet olcsón szerezni. Mindenesetre tervben van. Ilyenben ráadásul már ültem is. Ja, Majorette is létezik belőle, na ez sincs meg.
Na mindegy, ugorjunk a 9-esre. Igazi GT. 2004-ben mutatták be, Ian Callum tervezte, de az utódja, Henrik Fisker véglegesítette. Ez az autó már 470 lóerős, köszönhetően a szerény 6 literes V12-esnek, amely egyébként a Vanquishből származik. Azért DB9 lett, átlépve a soron következő 8-as számot, mert akkor a vevők azt hihették volna, hogy egy szar V8 van csak benne. Márpedig ezt egy olyan autó, amelynek a közvetlen versenytársai a Ferrari F430 és a Porsche 911 Turbo, nem engedhette meg magának.
Kicsiben Majorette: túlzás nélkül állíthatom, hogy ez a legszebb mind közül. Sportos, de nem túl sportos felnik, szép fényezés, jól eltalált (életből vette) szín, nyitható ajtók, finom rugózás, festett lámpák és végre kidolgozott beltér – ráadásul a kormány is a jó oldalra került. És akkor nem beszéltem a rendkívül kedvező beszerzési árról, ha jól emlékszem, 299 Ft volt az Asia Centerben.
DBS
A DBS nem is annyira a DB9-re, mint inkább annak a sport-változatára, a DBR9-re épült. 25 milliméterrel alacsonyabb és 40-nel szélesebb a DB9-nél. És csekély 40 lóerővel többet tud. A legújabb James Bond is ezt vezeti. A film forgatása során az egyik kaszkadőr egy cseppet átalakította, illetve kipróbálta, ez is úszik-e, mint a híres Lotus Esprit. Nem úszott, íme a végeredmény:
És kicsiben:
Hogy meglegyen a keretes szerkezet, ez is egy Shell-es darab. Kábé ugyanaz igaz erre is, mint a DB5-re, de ezen legalább az első lámpák, a hűtőrács és két csík az oldalon kapott némi extra ezüst festéket. A belteret itt is elcsalták, továbbá a kerekek is valahogy gagyi hatásúak. De az autó összességében – és a kiegészítőkkel – jól mutat a polcon.
Sok szép kép és zúzós videó a végére (is):
Utolsó kommentek