Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Nagyhét 5. - A legnagyobb

RÁJEN 2010.11.19. 09:00

A már jól ismert Toyota Land Cruiser, csak most tényleg szép nagyban, olyan 1:10 körüli méretarányban, a francia Joustra jóvoltából, távirányítósban:

Azt még nemtom, működik-e, lőnöm kell egy frekvenciában hozzá illő távirányítót, illetve egy kiló elemet, aztán majd kiderül. Addig meg csak nézegetem.

Gyerekkoromban is volt egy Joustra autóm, egy Porsche 928-as. De az volt benne az érdekesség, hogy a nagyjából szintén 1:10-1:12 körüli méretaránya ellenére nem volt távirányítós (bár létezett belőle ilyen), és tologatni is csak módjával lehetett, ugyanis "szerelhető" autó volt. Be kellett kapcsolni, járt a motor, majd "elromlott". A csomagtartóban elhelyezett diagnosztikai ábrán mutatta, hol a hiba. Fel kellett nyitni a motorháztetőt, és ott a különböző gombokat (hengerek, generátor, karburátor, akksi, ilyenek) a megfelelő műszerrel meg kellett nyomni. Bonyolult? Nem, nem az, itt a kép, és akkor érthető lesz:

Szóval ilyenem volt, de sajnos már nem tudom, hova került. Abban biztos vagyok, hogy nem törtem össze és nem rontottam el, bár emlékeim szerint az oldalsó króm dekormatricák aránylag hamar lekerültek róla. Most az ebay-en 120 evráért kínálják az itt látható példányt...

Egyébként a fenti Toyota valójában nem is a legnagyobb, mert mellette van még két darab 1:10-es távirányítós autóm (igen, kompenzálok, gyerekkoromban ez teljesen kimaradt), az egyik egy filmes játék, Mr. Irdatlan szolgálati autója, amit eredetileg donornak vettem a távos Wartburghoz azzal az elgondolással, hogy rádióst eszkábálok belőle, de mivel noname mivolta és az 1200 forintos (!!!) vételár ellenére tökéletesen működik, ráadásul a kislányomnak is megtetszett, meghagytam egyben. Ilyen ez:

A teteje levehető, az ajtók nyílnak, és amikor megy, dübörgő motorhangot ad és világít a lámpája, nem egy rossz darab. (A képeket az ebay-ről szerváltam, mert az enyém - óppardon, a kislányomé - pont nincs itthon. 40-50 dollár környékén megy egyébként.) A másik ennél azért egy jóval komolyabb, de még mindig elég alap R/C Nissan 350Z, amelyet a kínai - szintén névtelen kategóriájú - Propel Toys gyártott:

Na ez már igen fürge egy példány, jó múltkor le is vittem a játszótérre a gyerekkel együtt, ő elvolt a hintával meg a mászókával, én pedig ezzel élvezkedtem. Megy, mint a nyíl... Szerencsére a nyári napsütésben nem látszott, hogy bekapcsolásra a kerekek mögött kis piros ledek adnak az autónak némi pro street hangulatot :) Viccesen került hozzám, mert valami 10+5 dollárért lőttem, ráadásul Toyota Celicának hirdették, és amikor megérkezett, meglepve láttam a csomagoláson, hogy csak a szállítás 20 dolcsi volt. Írtam az eladónak, hogy hát nagyon köszönöm, mire azt válaszolta, hogy örüljek, hogy így elbaszta a kalkulációt :) A tervem az egyébként, hogy a jelenlegi karosszériát lecserélem egy ilyenre.

Péntek lett közben, lassan zárul a nagyokkal foglalkozó tematikus hét, de estefelé lesz egy utolsó nagy poszt, addig még tartsatok ki, de ha nem, az sem baj, jó hétvégét!

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr742441429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jewdi76 2010.11.19. 09:52:40

Mr Irdatlan (bárki is legyen ő) kocsija kiváló. 1200-ért pedig ajándék volt.

jewdi76 2010.11.19. 09:59:36

A szerelhetős porschét meg ki ne hagyjam. Ti pesti gyerekek olyan dolgokkal játszottatok, amikről mi alföldiek nem is álmodtunk gyerekként.
Én mínusz 10-ben segítettem apámnak összerakni a
daciaját. Az nem volt túl szórakoztató.
Add ide fiam a 10-es kulcsot. Én meg álltam egy ömlesztett halom szerszám előtt, és néztem ki a fejemből, hogy vajon az hol van. Bonyolult? Az. Pláne 8 évesen, miközben apád 10 mp-es szintidőt ad, utána aláfestésként üvölt hogy add már. :o)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.11.19. 10:11:02

@jewdi76: A Porsche valami komoly karácsonyi ajándék volt, a szüleim előtte és utána valszeg hónapokig zsíroskenyeret ettek csak. Ilyen ez. De apám engem is igen korán bevont a barkácsolásba, iagz, ő valamelyest türelmesebb volt...

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2010.11.19. 16:23:37

Ezekhez már nem is polc, sokkal inkább garázs szükségeltetik :-) A Toyota tetszik, még jobban tetszene, ha a felni nem kék színű lenne.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.11.19. 17:15:15

@pittlaren: Hát ezek még épp elférnek, de több már nem fog, nem is tervezek több ekkorát mostanában. Nekem bejön a kék kerék, de szerintem szinte bármi mással is tetszene...

353 · http://kepfeltoltes.hu/101002/20090819189_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 2010.11.19. 19:56:01

így a nagyobb képeken látszik igazán milyen szép játék a totoja:)ezek szerint még nem sikerült távot szerezned:( büszke lehetsz rá.nagyon szép darab!

Zsolt_T3 · http://modelautoworld.blog.hu/ 2010.11.19. 20:59:37

Ütős a Toyota!Grat!Na,az a Porsche meg egyenesen felséges.Én már úgy kaptam egy ilyet,hogy nem működött.:( persze már az sincs meg.Jó a Z is.Ebben a méretben nálam egy Focus WRC van szolgálatban a Tamya korporésöntől.Atomul mennek ezek a nagyok.És nagyon tetszik az,hogy magad állíthatsz rajta mindent.Van hozzá egy Pug 206 WRC kasznim is.

@jewdi76: Ilyet én is játszottam régen faterral.Csak ő a Skodát basztatta folyton,pedig jó volt,csak unatkozott szerintem! :)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.11.19. 21:05:26

@353: Idővel meglesz, de még elemek is kellenek, az is eg kisebb vagyon lesz ;)
@Zsolt_T3: Az első futómű pont beállításra szorul, jut eszembe. Az a baj, hogy ezeknek az újaknak már nincs lelkük. Bezzeg a Toyota, nézd csak meg, mindenkit egyből elvarázsol...

Zsolt_T3 · http://modelautoworld.blog.hu/ 2010.11.19. 22:49:51

@RÁJEN: Ez igaz.Én is az F1-es drótos távostól varázsolódtam el jobban! :)
Talán ha ezeknek a mai játékoknak olyan kasznit szerelnének mint a régieknek,akkor jobb lenne a helyzet,De lehet,hogy csak úgy 15 év múlva.
süti beállítások módosítása