Sam.Joe több mint eleget írt mind a Land Roverről, mind a Range Roverről, így az egyes modellek értékítéletét inkább nála olvasgassátok, mint itt. Csatlakoznék hozzá annyiban, hogy én is megmutatom az én járgányaimat, és szerencsére két olyan is van a gyűjteményemben, ami nála nem szerepelt még: egy Siku, két Hot Wheels és egy Corgi. (Sajnos ez pont nincs meg, de ott van a listámon, meg kell szereznem...)
Máshol
2009.09.27. 17:15
A pénteki és a tegnapi nap fáradtságos munkájának eredményeként ma már az új kecóból pötyögök. Nem volt kis munka átköltöztetni a mintegy 850 darabos gyűjteményem, még szerencse, hogy csak az utca másik végére kellett átcuccolni. Az egyetlen negatívum, hogy eddig egy nagy polc, egy kis szekrény és egy nagy szekrény adott otthont a kisebb és nagyobb autóimnak, szirszarjaimnak, most egy pár kis polcra csökkent. Így nagyon meg kellett válogatnom, mi kerülhet ki és mi nem. Ami nem, az most továbbra is dobozokban pihen. Nem lesz ez így sokáig, feltett szándékom, hogy beszerzek egy jó nagy polcos szekrényt nekik, optimális esetben üvegajtóst, de legalább egy jó könyvespolcot - hely az van szerencsére...
Íme tehát egy teljes kép az új kisautós szekrényről, és két részlet. Ez utóbbiak kattintásra megnőnek.
Szép estét a hétvége maradékára!
9 komment
Camelot! Camelot! Camelot!
2009.09.25. 10:46
Ha már a Porschéknál tartunk, gondoltam, felteszem ezt is: Fujimi Porsche 911 Turbo 1:24. Pár hete boltoltam Zsolt_T3-mal, hozzám már kész állapotban került, de talán jobb is így, régen volt az nagyon, amikor ilyenekhez volt türelmem :) Képes poszt, minimális szöveggel:
Az ez alatti posztba kellett volna tennem, de most már mindegy, későn jutott eszembe. Nagyon szép darab, bár ezt a méretarányt nem gyűjtöm. Azért szerencsére nem lesz egyedül.
2 komment
Re: MB-03 Porsche Turbo
2009.09.25. 09:49
Talán nem árulok el vele nagy titkot, ha azt mondom, hogy én is szeretem a Porschékat. A szomszédos blogban bemutatott ezüst Turbo gyönyörű, még az enyémnél is szebb. És a korral csak nemesedik. Szerencsé(nk)re az ilyen és hasonló Matchboxok egyre könnyebben hozzáférhetők, például az ilyen-olyan börzéken, aukciós oldalakon, üzletekben, illetve az itthoni MB-szcéna is kezd összekovácsolódni, így megkönnyítve minden gyűjtő életét. Az alábbi járgány azonban kétszeresen is kilóg a sorból: egyrészt Tomica-gyártmány, a Tomica pedig sajnálatos módon igen kevéssé képviselteti magát a fent említett fórumokon, másrészt azon belül is egy egyre ritkább darab, ezt ugyanis már jó ideje nem gyártják (ellentétben ezzel, amiből sok van a neten). Nagy szerencsével jutottam hozzá én is (az ebayről), ugyanis valahogy a többi licitáló figyelmét elkerülte - más magyarázatom nincs. Ráadásul mindössze 4 dollár volt, plusz 6 a szállítás, Hong Kongból. Még nem döntöttem el, kibontom-e, majd meglátom. Ezért most csak egy képpel szolgálhatok, de a lényeg látszik: 930-as Turbo a sushi és az ártatlan kinézetű, de annál vadabb gyereklányok országából:
Megint péntek!!! :)
Címkék: tomica
4 komment
Re: A Majorette megcsinálta
2009.09.24. 19:44
Az említett Impreza is befutott, hála pmgabi szaktársnak:
250 forint, bliszterben, őrület. Sok ilyet még!!!
Címkék: majorette
Szólj hozzá!
Mert megérdemlem
2009.09.24. 09:24
A gépemen van egy külön kisautós folder, abban külön típusonként al-folderek, sőt egy Excel táblázatom is van a gyűjteményemről - rendszerező-mániás vagyok, ez van. Az egyik folder neve Kell. Ez tartalmazza a vágyott, illetve beszerzendő darabokat, közöttük jó pár kommerszebb járgánnyal, de ott figyel pár érdekesebb, ritkább darab (fotója) is. Sokáig ott volt a katonai festésű VW busz, a szintén katonai Binz, de most is ott várnak a sorukra többek között hiányzó Ford LTD-variációk, a HW Sunagon, az olivazöld Typ 181, a HW Nissan Silvia, és még sokan mások. Tegnap azonban nagy lépést tettem előre, egy olyan darabra sikerült szert tennem, amiről nem gondoltam volna, hogy egyhamar elhagyja ezt a foldert: MB-22 Pontiac GP - vékony Superfast kerekekkel, lilában. (A RW-változaton kívül létezik ez még pirosban is, nyitható ajtókkal, lásd tsza darabját itt.)
Ha a Pontiac kerül szóba, nekem egyből a Firebird jut eszembe. Valahogy a régebbi típusok sokkal kevésbé. Kisautós viszonylatban ez méginkább igaz, főleg hogy - ahogy írtam is - gyerekkorom egyik legnagyobb kedvence az MB-4-es kék Firebird volt. Csak az "újkori eszmélésem" után kerültek a látókörömbe a GTO-k (amiben a Hot Wheels-nek is komoly része van), illetve a GP is. Ez utóbbi elsősorban lesney nielsen jóvoltából. Mivel ő olyan szép posztot írt, amilyet én soha, nem is szaporítom tovább a szót, tessék az igazi fanatikus bejegyzését átolvasni, minden sora kincs.
A szerzeményről: nem hibátlan. Sőt. Jó közepes állapotúnak, vagy annál egy kicsit jobbnak mondanám. A fényképeken persze sokkal lelakottabnak néz ki, mint a valóságban, de ez nem újdonság. A legnagyobb hibája szerencsére csak alulról látható, de mivel nincsenek előttetek titkaim (sic!), megmutatom: valaki valamikor úgy gondolhatta, hogy a terepezést akadályozza a túlságosan mélyre érő felfüggesztés, így egy kicsit lecsiszolta. Hogy törne le a keze.
A tengelyek nagyjából rendben, szépen rugózik, szépen gurul, az "üvegek" is okék, egy alapos tisztogatás azonban nagyon ráférne. Meg is fogom csinálni, csak hétvégén költözünk, szóval majd azután - több más restanciámmal együtt. Szerencsére a komolyabb kopások is inkább alulról láthatók, a "hasánál".
Az autó 3000 magyar forintba került, de nem bántam meg. Pont tegnap lőttem mellé egy szakadtabbat 700 forintért a vateráról, amiről egyelőre még csak egy kis képet láttam csak, illetve a Ferenciek terén is van még egy kopott GP görbe hátsó tengellyel 1500-ért. Tegnap legalábbis még volt, és az valami mintás verzió volt, amilyen korábban nem is láttam. És nem tűnt házinak.
Nagyjából ennyit gondoltam írni az új kincsemről, de azért még megmutatom, hogy a tegnap este betett piros Corgi Mercin kívül még az alábbi szép Saabot is hazavittem:
Videót is kaptok, de nem GP-t, hanem GTO-t. The Great One:
Szép csütörtököt!
Címkék: matchbox
5 komment
Re: Corgi után szabadon
2009.09.23. 19:40
Máris meg tudom mutatni, hogy a Corginál nem bénázták el a kombi Merci hátulját.
Csak a kerekeit :) 800 Ft volt, szerintem nem sok érte, én boldog vagyok vele. Holnap még mutatok csodát, ma már álmos vagyok...
4 komment
Corgi után szabadon
2009.09.23. 09:15
Az érdekességek közé kell soroljam az alább bemutatandó két járgányt is. Ugyanis hasonlóan pár másikhoz ezúttal is Corgi-felmenőkkel rendelkező darabok következnek a Hot Wheels-től. Az egyik egy kombi Merci (300 TD), a másik egy XJ40-es Jaguar. Ez utóbbi típus 2008. decemberében szerepelt utoljára ezen a blogon, így épp ideje volt, hogy megint feltűnjön.
Mindkét kisautó elég furcsa darab. A Merci alján ennyi van: MERCEDES 300 TD, egy HW logo és Made in China. Semmi más, még a kis kipufogó-imitációk is hiányoznak, mindössze két ilyen hossz-merevítőnek tűnő kitüremkedés látható. Rugózás semmi. De ami igazán érdekes, az az alváz csatlakozása a kasznihoz hátul: hát én ilyet még láttam, amióta kétágú vagyok. Az odáig oké, hogy az alváz felmegy, majd rendszám formájában rögzül (lásd a kurrens Majorette Bimmert), de hogy ezzel együtt egy szürke ágyneműs fiók is megjelenjen a szerencsétlen kombi hátulján, ráadásul félig kihúzva, az arcpirító. Bár ha ez koncepció volt, akkor ugye nem hiba, de van egy olyan érzésem, hogy ezt elbaltázták. Oké, nem érthet mindenki mindenhez, ki ebben jó, ki abban, de aki ezt kitalálta, annak szerintem valami mással kellene pénzt keresnie...
A lámpákat azért kifestették, elöl egyben a hűtőráccsal, de ez nem zavar. Sőt valójában nagyon is szemrevaló a modell, kellőképp széles, nem túl magas, illő kerekekkel. Belül az ülések aránylag rendben vannak, a kormány egy nagy pizza, mindegy, ez van. A színe sem rossz szerintem.
A Jag színe is jó, olyan elegáns. Ez már sok küllős kerekeket kapott, de a fentiek nagy része itt is elmondható: nulla az alja, még a Merciénél is nullább (csak HW logo és Made in China felirat van!), nagyon egyszerű elöl is és hátul is a plusz festés, szépek az ülések, ronda a kormány.
Van egy remek Woody Allen-film, az Agyament Harry, na abban van, hogy az egyik főszereplő életlenné válik. Nagyon vicces. Ez történt az első képpel is, bocs, későn vettem észre.
Vicces, hogy látszik a belső műanyagban a nyitható ajtók mechanikájának hagyott hely – eredetileg a Corgi tudtommal csak rendőrben készítette el ezt az autót nyitható ajtókkal. A nem-rendőrük így néz ki. A kormány viszont a jó oldalon van, de nagyon messze az üléstől. És ez sem rugózik, de a Mercihez hasonlóan remekül gurul. Mindkettőjük hátsó ablakába jutott kis HW-logo.
Mindkettőből szeretnék még Majorette-változatokat is, illetve (azaz mondjuk másodsorban) Sikukat. Idővel.
Na, jók legyetek, és ne feledjétek, nemsokára péntek! :) Komoly vidámság a végére:
Címkék: mercedes hot wheels
7 komment
Senki sem szereti...
2009.09.22. 11:46
... ha a rozsda megeszi az autóját!
Az alábbi Sárvári-reklámról jutott eszembe betenni ezt - és hát kisautós :) Külön figyelmet érdemel a bábu sárga pólója, ROZSDA felirattal. Biztos önmaga rajongója... De a fémesen csikorgó - és kegyetlenül gonosz - kacaj se semmi.
Címkék: retro reklám
8 komment
Ajándék e költemény...
2009.09.22. 09:35
A jó múltkori Mustang-ménest bemutató posztból - az élesebb szeműek észre is vehették - többek között hiányzott egy igen jellemző darab. Egy kolléganőm tegnap reggel azzal várt, hogy a barátja küldött nekem egy Matchboxot, mert neki nem kell, ő is kapta valamikor régen, de mivel tudja, hogy gyűjtöm az ilyesmit, odaadja, nálam jobb helye lesz. Hát isten tartsa meg a jó szokását, így lettem beljebb egy csodás bliszteres IMSA Mustanggal. A bliszter eléggé elfáradt, így ki is pucoltam belőle a járgányt, alább tehát a legújabb jövevény minden oldalról:
A szép nem a legjobb szó rá. Ez egy költemény. Íme Jakusa virtuálisan tuningolt Mustangja immár a hvtm.hu jófej hozzájárulásával (forrás):
Ritának az alábbi videóval köszönöm:
Szép napot!
Címkék: matchbox mustang muscle
16 komment
A Majorette megcsinálta
2009.09.21. 12:50
A saját kis akcióját a Tesco áruházakban: akciós duópakkok ötszázért kaphatók, gondolom, amíg a készlet tart. Én egyelőre ezzel az alábbi kombival lettem gazdagabb, de nemsokára lesz végre tőlük egy civil Subaru Imprezám is a versenyautók mellé...
Teljesen rendben van az autó, bár nem nyílik semmije, cserébe viszont rugózik egy kicsit. És a kombikat különben is szeretem. Ez a darab egy kék új Pandával volt együtt, az majd megy valami gyereknek a rokonságból... Mára szerintem ennyi voltam.
Címkék: majorette
5 komment
A szállító
2009.09.21. 10:08
Nagy nehezen én is hozzájutottam végre a Flareside-hoz, ráadásul a narancs verzióhoz, amilyenem régen is volt. Eredetileg nem szántam volna rá egy külön posztot, mivel Sam. Joe már jó alaposan kivesézte a témát, kezdve ezzel a poszttal. Így ez a rövid született csak, inkább képnézegetős, mint olvasós.
Egyszerűen imádom. Nem zavar, hogy nem a neve (Ford F-150) van ráírva, cserébe oldalra feltették, hogy Custom F-150 - valami oka biztos volt ennek is.
Csodásan rugózik, tetszik a háromszínű festés, de az elsőként megjelent kéken és ezen kívül az összes többi nem. Ha egy kéket valahol látok normális áron, azt még majd beszerzem. Az én példányom a vateráról való, 900 Ft-os indulón hirdették, betettem a megfigyeltek közé, de mivel reggel 8-kor járt le, lekéstem róla. Azért a rend kedvéért felnéztem, hogy mennyiért ment el végül, és meglepve láttam, hogy nem érkezett rá licit. Nosza egy gyors üzenet az eladónak, meg is egyeztünk, ennyiért lett az enyém – oly’ sok év után újra... A pár kopás ezúttal egyáltalán nem zavar.
Van hozzá videó is!
Szép hetet!
Címkék: matchbox
Szólj hozzá!
Undercover
2009.09.19. 16:41
Szép új Nissan GT-R-t már mutattam korábban, az HW, ez az alábbi pedig egy Maisto. Ráadásul rendőr. A Maisto kihozott egy NFS Undercover sorozatot 1:64-ben (is) a népszerű videojáték alapján, ezek közül már korábban is láttam egy Chargert az ebayen, ami tetszett, de az alábbi Tactical Response feliratú Nissant itthon vettem.
Gyönyörű részletes az autó festése, csillog a metál, és telitalálat a fényhíd is.
Vagányak a felnik, rajtuk rendes mintázatú gumikkal.
A rendszám NO 4 SPD, ami feltehetően a gyorshajtáshoz való viszonyulásukra utal a rend éber őreinek - bár nyilván számukra is kísértést jelent egy ilyen gépet uralni...
Korábban szemeztem az ebayen egy (-két) szép Skyline rendőrrel, de szerintem ez a kisautó kellőképp kielégítette az ilyen irányú igényeimet, szóval egyhamar nem szerzek be újabb példányt ebből a típusból.
Címkék: police maisto
4 komment
Housespotting
2009.09.19. 15:50
Mivel olvastam, hogy lebontották 20 év után az állványokat az eddig folyamatosan felújítás alatt álló Parlamentről, kitaláltam, hogy ezt gyorsan meg is kéne nézni, mert ki tudja, lehet, hogy már egy hét múlva új majomkutyákat találnak ki felszerelni... Elmentünk, megnéztük, tényleg csupasz. És nagyon szép.
Hab a tortán, hogy - bár jóval szarabb minőségben - sikerült lekapni azt a kétéltű városnéző buszt is, amiről még a parádés RTL Klub is beszámolt, de akár itt is utána lehet olvasni.
Hát márpedig ilyen állat nincs...! :)
UPDATE: a Totalcáros srácok már tesztelték is.
Jó hétvégét!
Címkék: carspotting
5 komment
Carspotting 14
2009.09.18. 08:23
Ikarus256-nak ajánlom :)
Újabb típussal bővült a fényképezővégre kapott járgányok sora, ráadásul nem is kellett messze mennem érte: leballagtam a kertbe egy kis friss levegőt szívni, és ott állt a CBA előtt. Gyönyörű. Ez is és hasonlók is itt még megcsodálhatók.
Aaaah, de szép...
És igen, megint péntek!
Címkék: carspotting
3 komment
Egy régi dakota közmondás szerint...
2009.09.17. 09:59
Ugye mindannyian emlékszünk Orbán Viktor 1999-es napirend előtti hozzászólására? Ha nem, akkor íme:
(...) Ami pedig az ügy politikai vonatkozásait illeti: engedje meg, hogy egy dakota indián közmondást ajánljak az ön figyelmébe, miszerint, ha észreveszed, hogy halott lovon lovagolsz, szállj le róla. Köszönöm szépen a megtisztelő figyelmet.
Kicsit utánanéztem. Én sem tudtam, de most már tudom, és tudjátok hát ti is, hogy csak akkoriban hívták az amerikai őslakosok e büszke törzsét dakotának, amikor a Nagy Tavak környékén laktak. Az európai telepesek aztán elűzték őket, onnantól lakoták lettek, és betagozódtak a sziúk alá. A 18. század közepén 20.000 lakota élt, és lovas törzsként leginkább bölényvadászatból éltek. Ma már 70.000-en vannak, közülük pedig 20.000-en beszélik is a lakota nyelvet. Manapság főleg öt nagy rezervátumban élnek, ezek a Rosebud, a Pine Ridge, a Lower Brule, a Cheyenne River és a Standing Rock. A lakota név jelentése: barát, szövetséges. Ennyit róluk.
De most más dakotákról szeretnék írni, továbbra sem leszek pol-blog. A 2000-es év Észak-Amerikai Év Teherautója jelöltje egy közepes méretű Dodge pickup, azaz például a Ford Rangernél nagyobb, de az F-150-esnél – vagy a szintén Dodge Ramnál – kisebb. Klasszikus létravázas teherautó, amelyhez (kategóriájában) elsőként volt rendelhető V8. A közepes méretet a Chrysler vezetése azért találta ki, hogy a kisebbek gazdaságosságát a nagyobbak kapacitásával pároztassa. Ezt inkább kifejtem: a hetvenes évek végén a Chrysler még nyögte a válságot, amire majdnem rámentek, és nemigen volt pénz az új fejlesztésekre. Jött viszont Harold K. Sperlich, aki felismerte, hogy van itt egy piaci rés, a japánok ugyanis a kisebb méretkategóriában fasza kis pickupokkal árasztották el a piacot, amik olcsók voltak és megbízhatók, a népnek viszont nagyobbak kellettek, azokat azonban nem tudták vagy akarták megfizetni. Harold barátunk tehát kitalálta, hogy a kettő közé lőjenek, új kategóriát teremtve. Mivel nemigen volt forrásuk, ezért a mérnököknek úgy adta ki a feladatot, hogy lehetőleg csak meglévő alkatrészekből legózhatnak. És megcsinálták.
Az első generációt 1987-től 1996-ig gyártották sornéggyel és véhattal, ez utóbbihoz 4X4 is választható volt. A platót kétféle méretben kínálták, 2 méteres és 2.4 méteres közül lehetett választani. 1990-től Club Cab kivitel is volt, hosszított kabinnal 6 utas számára, de érdekesebb, hogy egy évvel korábban lenyitható tetejű változatot is készítettek! 1991-ben facelift következett, 1994-ben újabb, utána pedig jött a második generáció.
Ezt 2004-ig gyártották, és már úgy nézett ki, mint a nagyobb Ram. 2000-ben végre duplakabinnal (Quad Cab) is megvásárolhatták a szerencsés amerikaiak, akinek elegendő volt a 160 centi hosszú plató. 2001-ben még jött egy facelift, aztán annyi.
A Matchbox 1988-ban mutatta be (alján 1987) a Dodge Dakotát. Az első generációt. Gyerekkoromból, megvallom, nem rémlik ez a modell, felnőtt fejjel találkoztam vele először, de nagyon megtetszett.
Sőt az összes MB pickup közül ez nálam vitathatatlanul ott van a TOP 3-ban, a másik kettő a Holden/Ruff Trek és az El Camino. Tetszenek a kerekei, de én ezeket sosem hívtam convoy-kerekeknek, mert az első olyan autó a Flareside volt, amin ilyenekkel találkoztam, szóval ez nálam inkább csak off-road kerék.
Illik is hozzá, csakúgy, mint a krómozott bukócső a ködlámpákkal és a szép krómozott orr-rész. A mintájával sincs bajom, elmegy. Piros pont jár a hátfalra írt típusjelzésért – igazán autentikus. Az én példányom doboz nélkül érkezett, de kiváló állapotban, sokáig kajtattam, amíg ráleltem, előtte vagy túl kopott, vagy túl drága volt mind, amiket találtam. Ezzel abszolút elégedett vagyok. Az egyéb színvariációk közül még a roncstelepes festésű tetszik, ez meg is volt, mert egy ötös pakkban egyszer megkaptam egy téves rendelés-teljesítés folytán, de tovább is passzoltam még aznap egy kollégámnak. Boldog vagyok ezzel az eggyel, nem lesz belőle több.
Van azonban egy Maisto második generációs Dakotám. Ha nem olvastam volna utána, simán rámondanám, hogy Dodge Ram, de utánaolvastam, így nem mondom. 300 Ft-ért vettem a zsibvásáron Lorntól, akitől már sok szép modellel gazdagodtam, tőle vettem az alább bemutatott 600-as Mergát is.
A Maisto szokásához híven (mármint ebben a méretben) közepesen jó kisautót készített, nem bonyolították túl az egészen, egyszerű a festése, egyszerű a szerkezete, erősen túlméretesek a kerekek, amitől az egész kisautó mintha egy kicsit furi arányú lett, a beltér viszont – ha nem számítom ide a kormányt, szóval maradjunk annyiban, hogy a két ülés – dicséretet érdemel.
Az eleje kiválóan, már-már a fenti kitérőben szereplő Flareside-ot idézően rugózik, hátul azonban alig. Pozitívum azonban, hogy van rajta típusjelzés, elöl egy embléma, oldalt szolid Dakota Sport felirat, hátul pedig Dodge az egyik oldalon, 4X4 a másikon. Nem panaszkodnék, ha a lámpákat is kifestették volna, de legalább nem rontották el.
Még egy gyorsteszt, aztán elköszönés:
Ennyi mára. Jók legyetek!
Címkék: matchbox maisto
Szólj hozzá!
Save the whales!
2009.09.17. 09:08
Hosszú várakozás után végre lett egy echte bálnamercim! Mercedes-Benz 600 SEL. Ezüst, nagy (persze nem 1:1), szép. A jó múltkori Merdzsós poszt eredeti főszereplője. W140 a neve neki rendesen, a SEL a hosszabb tengelytávot jelöli. Mivel Tomminál már olvashattatok egy bemutatót, nem fogom hosszúra ereszteni.
A történetéről csak annyit, hogy a nála jóval sikeresebb W126-ost váltotta le 1991-ben, ugyanis az előd komoly vereségeket szenvedett el az LS400-as Lexustól, főleg az extrák terén. Így állította a Mercedes csatasorba a motoros ajtókat, az akadályt észlelő és ennek megfelelően visszahúzódó motoros ablakokat, és még sok mást. A modell kifejlesztése állítólag egy milliárd dollárt emésztett fel, ami végül az akkori főmérnök, Wolfgang Peter menesztéséhez vezetett.
Ezt a típust – ahogy azt Tommi is észrevételezte – főleg onnan ismerhetjük, hogy nagy előszeretettel használták ismert és kevésbé ismert gengszterek üzletemberek. Az autópályán haladva pontosan lehetett mindig tudni, hogy magyar vagy német vezeti, mert az előbbi letolt (vélhetően csak ilyen szituációban használva az indexet, városban, kanyarodáskor soha), az utóbbi normálisan haladt. Illetve volt még egy másik eset is, amiről a wikipedia is említést tesz az autó oldalán, mégpedig Diana hercegnő halála: bizony, ő is egy ilyenben lelte halálát, de mindenképp fontos itt megjegyezni, hogy gyorsan hajtottak, és egyik utas sem volt bekötve. Nem gondolnám, hogy ez az autó ne lenne biztonságos.
A Matchbox bemutatását én sem tudnám jobban megoldani, mint Tommi, csakis egyet tudok vele érteni: szép, részletgazdag kisautó, jól áll neki a kétszínű fényezés, a belseje is szép, nyílnak az ajtók (az enyémen is nehezen), vannak rajta tükrök is. Az elején a Mercedes-jel helyett csak egy kis bütyök van, de hátul ott van a csillag. Az aljára írt 1:67-es méretarány szerintem stimmel. Innen küldöm köszönetemet, hogy nem tettek rá vonóhorgot.
Itt egy bunkó, egy gazdag apuka elkényeztetett kölke, hogy kenődne szét:
Itt meg egy kis hozzájárulás a zenei kultúrátok fejlődéséhez:
Szép napot!
Címkék: mercedes matchbox
10 komment
Gymkhana 2.1
2009.09.16. 13:00
Itt a harmadik rész. Az elsőt itt, a másodikat itt mutattam, ez is ütős lett, de valahogy mégis más :DDD
Mára.
Címkék: film
Szólj hozzá!
Crossover
2009.09.15. 09:07
Nem tudom, olvassátok-e a Filmdroidot, ha nem, akkor hadd csináljak az oldalnak egy kis reklámot. Innen szedtem ugyanis az alábbi két képet, amiket az ihletett, hogy a Disney megvásárolta a Marvelt. Több kép a Filmdroidon.
Ez itt alább pedig a filmbuziról való:
:)
Címkék: film star wars
2 komment
Lila köd
2009.09.15. 08:47
Ezután csak egy autó következhet:
Végre meglett ez is. Szép állapotú TL-t nem lehet normális áron venni. Kicsit kopottast - nagy szerencsével - 2 fontért már lehet :) Remélem, hamarosan találok jó áron szép vékony SF-kerekűt is, és akkor nem leszek ideges...
Címkék: volkswagen matchbox vw
5 komment
Felfegyverzés
2009.09.14. 12:39
A Holdenes posztban mutatott két saját festésű Ruff Trek tovább gyarapodott. A zöld végre megkapta a hiánypótló fegyverzetét (és egyéb Zsivány-kiegészítőket) egy Matchbox "Homoki Patkányok" Battle Kings készletből, a fekete pedig új hátsó futóművet kapott egy kiszuperált HW-nek hála. És ha már hozzányúltam, az egyik maradék krosszotort is átfestettem sárgáról pirosra, hogy felpakolhassam a platóra - szerintem elég pofás lett a végeredmény. (Az első tengely is új, a korábbi túl széles volt, ez már pont passzentos.)
Az új hátsó kerekeket valszeg még át kell pingálnom, mert az alkesz filc nem fed rendesen - ez jól látszik a képen is. A hátsó traktuson látható fehér kosz pedig nem más, mint rászáradt pillanatragasztó, de nem kentem át újra, mert szerintem jól mutat rajta, illik az oda...
Címkék: matchbox picasso
4 komment
Rezidencia
2009.09.14. 10:47
A hétvégén sikerült ellátogtni a zuglói Matchbox-börzére, de nem vettem semmit. Pedig azért voltak szép dolgok nagy számban, de nem terveztem pénzt költeni, cserealapokat nem vittem, így minimálisra csökkentve az esélyt, hogy beszerezzek valami jót/szépet. Volt nálam azonban egy Lego Kaadu, amit el akartam cserélni a bolhán, így oda is elmentem. A csere létrejött, sikerült így egy kifogástalan TIE-pilótát szerválnom, ez még hiányzott a gyűjteményből, de nem ez a lényeg.
Hanem az, hogy egy régóta vágyott Majorette négykerekűvel is beljebb kerültem. Már a Siku lakókocsinál írtam, hogy nagyon kedvelem ezeket a szerkezeteket. Gyerekkoromban, olyan 9-10 évesen egyszer szülinapi bulin voltunk egy osztálytársamnál, akinek meglepően kevés Matchboxa volt, viszont annál több Majorette-modellje. Nála láttam először rally Dyane-t, Dodge pickupot, amiket már akkor "felírtam" a virtuális kívánságlistámra, és azóta sikerült is megszerezni őket, de volt neki egy gyönyörű nagy, kéttengelyes lakókocsija is, nyitható tetőablakkal meg minden. Beleszerettem. Nemrég az osztrák ebayen sikerült is vennem egyet 3 euróért, ami még nem jött meg, de milyen a sors (lásd Siku Thing), a Pecsa bolhán kiszúrtam egyet egy csomó lom között. Kérdezem az eladó bácsit, mennyire tartja? 400 forintra.
Caravane Residentielle tehát. Kicsit koszos, kicsit megsárgult, de immár az enyém. Egy hiányzó ajtón kívül más baja nincs, ugyanis a kosztól már megszabadítottam, a kisárgulással pedig nem tudok mit tenni. A tető- és a hátsó ablak nyílik, minden kis rögzítőpöcök a helyén, szépek a kerekek, nem csálé semmi, összességében nagyon elégedett vagyok, főleg ezért a pénzért. Mintegy 15 cm hosszú az egész, az alján a méretarányt 1:100-ban jelölték meg. És persze Made in France.
Az alja fém, a teljes felépítmény műanyag. Nyolc ablaka van körben, és belül is szépen kidolgozták a berendezést: étkezősarok tényérokkal, konyha főzőlappal és mosogatóval, ülőgarnitúra, ágy. Az ablakokon függönyök, festve. Ha új lenne, könnyen le lehetne pattintani a felépítményt az alvázról, de így kábé húszévesen már nem bízom a műanyag kellő rugalmasságában, nem feszegetem, pedig egy tisztítás odabenn is elkellene... Kívül, hátul megvan rajta a két háromszög-alakú prizma is, mint minden rendes utánfutón. Az ablakok köré futónövényeket festettek, alulra körben tégla-utánzat lábazatot - ami mai szemmel talán egy kicsit (jó, nem kicsit) furcsának hat, azonban visszaemlékezve a nyolcvanas évek siófoki kemping-összképére ezt a dekorációt abszolút autentikusnak mondhatom, ugyanis nagyon sok ilyet láttam ott akkoriban: késő tavasszal megjöttek a gazdag nyugati (főleg holland) nyuggerek, letáborozták a böhöm lakókocsijaikat, gyakran még kis veteményest is applikáltak az átmeneti otthonuk köré, nem viccelek, és így elhobóztak szeptemberig, számukra nyilván aprópénzért.
Na vissza a Majorette-re, kötelező statisztika a végére: 370-es kódszám szerepel az alján, és az 1976-os katalógusban tűnt fel először. Gyerekkoromban a mellette szereplő, 371-es Gazelle helikopter is megvolt, nagyon szerettem. Az alábbi képen a fentebb említett Dodge egyik verziója került elé vontatónak, uganis az 1:100-as méretarányhoz a gyűjteményemből nemigen találtam mást. A Dodge a felirat szerint 1:80-as, de ennyi belefér...
Hát így. Örüljetek velem, és ígérem, ha megjön a másik Osztrákiából, ami elvárásaim szerint tényleg hibátlan és teljesen hiánytalan lesz, bemutatom. Ahhoz már kevesebb szöveget írok, oké?
Még annyit, hogy a bolháról átmentünk megnézni az ARC plakátokat, és ez tetszett a legjobban, illik is erre a blogra:
Ehhez a poszthoz most videó nem jár, nem is lenne túl izgalmas egy telepített lakókocsi statikus képe fél óra hosszban. Na jó, valamit azért találtam, 04:32-től releváns, talán ismeritek is :)
Szép hétfőt!
Címkék: majorette
Szólj hozzá!
Síp
2009.09.11. 10:47
Mivel ezek vicces dolgok, mutatok megint olyat, mint legutóbb:
Ez tavalyi egyébként. A tévében ez és ez ment, nem a fenti verzió ;)
Címkék: reklám
5 komment
Avantime
2009.09.11. 10:26
Igen lassan haladok a gyerekkori kisautóim újra-beszerzéseivel, de ha egy-egy fontosabb állomáshoz érek, szólok. Mint most is. Jó múltkor írtam egy Siku Citroen Traction Avantról, hogy megvettem, mert régen volt ilyenem Matchboxban. A héten szerencsésen megérkezett az ötletadó járgány is, így végre e mellé is pipa került a listámban. Így néz ki az igazi, kis- és nagy puttonnyal:
Így pedig a kicsi, korára és állapotára való tekintettel természetesen garázsban:
A képen látható kis fehér koszokért elnézést, már „előhíváskor” vettem csak észre, legközelebb jobban figyelek. Érdekes amúgy, ugyanis az autót én bontottam ki a kék dobozából... Doboz nélkül a legutóbbi börzén is volt ilyen, Andrew el is hozta kemény 300 magyar forintért, hasonló hibátlan állapotban.
A Matchbox kisebb a Sikunál, de ez általános, és kevésbé részletes (pl. az ajtaja sem nyílik), amiben szintén semmi meglepő, de valahogy sportosabb, ha lehet ilyet mondani egy ilyen autó esetében. (Már hogyne lehetne.) Valahogy vagányabbak a hátsó sárvédők, szélesebb és tömzsibb az autó, mint a kecses Siku - illetve a kerekei, ahogy már Sam. Joe is említette, szélesebbek (és talán nagyobbak is) egy fokkal a kelleténél, de nekem így is tetszenek. A Norev verziója még kell, 800 Ft-ért kapható is, ha meglesz, szólok.
Szép pénteket!
Utolsó kommentek