Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (808) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (187) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (83) hot wheels (424) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (78) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (10) lego (188) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (467) mercedes (86) military (87) moszkvics (4) muscle (265) mustang (97) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (243) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (887) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (10) star wars (175) subaru (15) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (15) vatera (8) volkswagen (375) volvo (125) vw (366) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: qubit.hu/2025/05/11/kincs-ami-van-megerkezett-magyarorszagra-a-bud-spencer-fele-hagymas-bab (2025.05.12. 10:21) Fagioli
  • SomiTomi: A Toyota csak azért, mert sose hallottam még róla és ettől érdekesebb. (2025.03.30. 22:32) Carspotting 437
  • Sam. Joe: A sárga irigység, na az zabál meg éppen engem! (2025.03.23. 12:55) Saab 99
  • SomiTomi: @SomiTomi: rögtön javítom is magam, mert W111, de attól még király (2025.01.02. 13:20) Carspotting 434
  • SomiTomi: Basszus, Fecske kupé nagyon adja, még az amúgy "túl modern" felni is tök jól áll neki. (2025.01.02. 13:18) Carspotting 434
  • Utolsó 20

Carspotting 125

RÁJEN 2011.09.11. 09:11

Újfent egy BMW kabrió:

Kellemetes vasárnapot, jó börzézést kedves mindannyiunknak!

Szólj hozzá!

Carspotting 124

RÁJEN 2011.09.10. 18:00

Ez szerintem nagyon vicces. Alufóliával XDDD

Címkék: volkswagen vw carspotting

6 komment

Polistil Renault 5

RÁJEN 2011.09.09. 09:09

A típus viszonylag gyakori vendégnek mondható már a blogon, de ez nem ok arra, hogy ne mutassak egy újabbat. Amit írtam tegnapelőtt a Caprinál a matricákról, azt annyiban egészíteném ki, hogy sajnos ennél pont hiányzik a legfontosabb, a lámpa-hűtőrács kombó... Mindegy, majd egyszer nyomtatok rá valami jót. Szóval Polistil Renault 5 Turbo, ahogy kell, versenyzőnek öltöztetve:

Ugyanazt tudja, mint a Capri, illetve az összes többi autó a sorozatból, se többet, se kevesebbet. Azt a nem elhanyagolható tényt leszámítva, hogy miatta szerettem bele a Polistil modellekbe. Made in Italy, mondanom sem kell, amikor ez készült, Kínában valszeg még csak dzsunkák és rizsföldek voltak, nem gyárak. Az én régi darabom egyébként sötétkék volt, nem ilyen fehér, de marad így is. A sorozatból még jó lenne megszerezni az Escortot és a 924-es Porschét, de nem sietünk... Na, megint itt a péntek, jó hétvégét!

Címkék: polistil

2 komment

Polistil Ford Capri

RÁJEN 2011.09.07. 09:00

Aki olvasgatja néha a blogot, tudhatja, hogy eléggé oda vagyok az 1:24-es Polistil kisautókért, mert csak. Írtam korábban, hogy gyerekkoromban volt egy ilyen Rönóm, és mivel már akkor is annyira bejött a bájos egyszerűsége, már régen elhatároztam, hogy ilyen nekem még kell. Nem lövöm le előre nagyon a poént, ha elmondom, "természetesen" meglett az R5-ös újra, mutatom is pénteken, de előtte még a vele egy dobozban érkezett Ford Capri következik:

Úgymond szokás szerint egy versenyautóval van dolgunk, amit a kissé szerénytelen spoilereken kívül a matricázás is bizonyít, no és a szinte védjegyként is funkcionáló különböző méretű kerekek. A matricákat ezúttal nem nekem kellett feltennem, hanem vagy így voltak eleve, vagy az előző tulaj spórolta meg nekem a fáradtságot. Az ajtó nyitható, belül elmegy, rugózás nyema, de ez nem újdonság... Nekem nagyon bejön!

Címkék: polistil

2 komment

Majomparádé

RÁJEN 2011.09.06. 10:00

Az új majmos film, ahogy írtam, szerintem elég jól sikerült, de messze nem annyira, mint ez:

A videót itt találtam. Densz!

Címkék: zene

2 komment

Kollekció

RÁJEN 2011.09.05. 10:00

A gyűjteményem kipakolt része képekben:

Nincs elég polcom :( Ha esetleg láttok olyasmit a képeken, amire kíváncsiak vagytok, és esetleg még nem szerepelt a blogon (én csak öt ilyen darabról tudok a képeken), jelezzétek, aztán hátha... Minimum válaszolok kommentben ;)

Címkék: matchbox majorette siku hot wheels tomica

10 komment

Carspotting 123

RÁJEN 2011.09.04. 10:00

Még mindig a szép régi autós vonalon maradva ezúttal egy Opel:

porsche küldte egy esküvőről, köszönet érte! De Andrew0807 sem tétlenkedett, levadászott nekünk egy klassz Spitfire-t:

Köszi!

Címkék: retro carspotting

2 komment

Carspotting 122

RÁJEN 2011.09.03. 10:00

Elvis él!

És Fantomas is!

Ezek azért jó találatok, nem? ;) A Citroen H különösen... (Azóta a TC is írt róla.)

Címkék: retro carspotting

5 komment

Uralkodás

RÁJEN 2011.09.02. 09:00

Folytatom a sort, ahogy ígértem. Vagy nem ígértem? De akartam. Szóval egy Ural, abból is a 357-es típus. A már többször hivatkozott forrást hívom segítségül újra, hogy képbe kerüljünk, mi is ez a kisautó (№9 "Автомобиль грузовой" - Ural 357 (УРАЛ 357)):

Mondanom sem kell, gyerekként megvolt, felnőttként nem, de a legutóbbi bolhapiacozás eredményes volt, így most megvan újra. Makulátlan állapotú, de doboz nélküli darab, amiért az 1500 forintos vételárat egyáltalán nem tartom túlzásnak. Speciális fícsör, hogy a (vasból készült) ponyva rész levehető, de ettől eltekintve ugyanolyan puritán kivitelezésű, mint az összes többi a sorozatban. Ez volt az a modell, amiről írtam, hogy annak idején faterommal megrövidíttettem, mert valami miatt akkoriban az úgy nekem jobban tetszett - máig nem értem, miért. Mutatom akkor a saját példányomról a fotókat:

Már nincs sok, ami hiányzik, szerencsére (más szempontból pedig sajnos) ez a sorozat viszonylag kevés tagból áll, pedig azért még lett volna mit megformázni... (A poszt címe egyébként azért nem lett Uralkodó, mert olyan már volt.)

Címkék: noname

8 komment

ADAC

RÁJEN 2011.08.31. 09:00

A fő profiltól kicsit eltérek ma, ugyanis egy teherautót mutatok. A delikvens egy Siku Ford autómentő, konkrétabban egy Ford Cargo, még konkrétabban egy 1013-as típus. Pont ráfér egy lerobbant Bugatti:

Egy levegővel: hátul a csörlő kézi vezérlésű és kiválóan működik, a hátsó fémrámpa természetesen lehajtható, a kerekei gumisak, a vaterás vételár 1500 forint volt, és négy utcára tőlünk tudtam személyesen átvenni, így elégedett vagyok. Kellett ez már, mint egy falat fettesbrot. Az a baj, hogy a kurrens Siku-kínálatból is nagyon szívesen szemezgetnék, de amikor néhanapján elkeveredek egy Müllerbe, csak nézek nagyokat, mert olyan árakon kínálják ezeket, hogy agyam eldobom. Na szép napot, azért Siku lesz még nemsokára, türelem, és persze jók (ne) legyetek!

Címkék: siku

14 komment

A nap képe

RÁJEN 2011.08.30. 10:00

Mivel külön posztot nem szántam neki. A sárga meg ugye már volt itt.

Címkék: volkswagen vw hot wheels

Szólj hozzá!

Olasz meló 2.

RÁJEN 2011.08.29. 09:00

Lancia Stratos már szerepelt a blogon, itt elolvashatjátok, mit írtam akkor. Most viszont egy újabb darab szerencsés beszerezéséről számolhatok be, ami a korábban mutatottakhoz képest egy kicsit más. Ez ugyanis a Turbo. Már ránézésre is sokkal brutálisabb az autó, amit az extrém szélesítéseknek köszönhet, no nem mintha előtte olyan kis keskeny lett volna. Az Alitalia színeiben (és nálam a kissé furcsa fényeknek köszönhetően kicsit még kékben is) pompázó kisautó gyártója ismeretlen, de az ihlet egyértelműen a Tomicától jöhetett, nevezetesen innen.

Ha jól emlékszem, komoly 90 forintért vettem ezt a kisautót, de szerintem megérte :) Jó kiállású darab (Tomica-örökség), sallangoktól mentes, ahogy mondani szokás, és elég jól össze van rakva, a súlyát leszámítva semmi nem utal arra, hogy egyébként noname. Nekem még ezek a kerekek is bejönnek, hasonló kivitelben van ám még Nissanom, Chargerem és Mustangom is, azokat is szeretem. Hátul sajnos azonban sokat ront az összképen az, ahogy a karosszéria az alvázra illeszkedik, ez a megoldás elég ormótlan lett, főleg így zavaró, ha látjuk alatta a képet az eredetiről, azonban ne legyenek illúzióink, hasonló hibákat a nagyok is el tudnak követni, akár magasabb árkategóriákban is...

Kellemes hetet!

Címkék: welly noname

6 komment

Carspotting Extra - Beerfest Edition

RÁJEN 2011.08.28. 10:00

Még mindig tegnapról:

Ezt a Volkswagent mutatták a tévében is valamelyik nap, előre megfontoltan kaptam tehát lencsevégre. Norbi BMW-jét pedig jó volt látni végre testközelből is.

Címkék: volkswagen vw carspotting

Szólj hozzá!

Carspotting 121

RÁJEN 2011.08.27. 10:00

Tudom, volt már R8-as, de akkor is:

Amikor fotóztam az Andrássyn, siettem, mert a második kép készítésekor majdnem besétált elém egy kis plázacica, de szerencsére pont nem. Mondom, huh. Erre mit csinál? Pitty-pitty, és beül. Nabazmeg.

Címkék: carspotting

Szólj hozzá!

Breaking SPotting!!!

RÁJEN 2011.08.26. 22:22

Az van, hogy már nem Viktor a király... Belpolitikára és helyesírásra érzékenyek csak óvatosan kattintsanak!

7 komment

Le Car - németül

RÁJEN 2011.08.26. 09:00

Igen, sikerült, megvan a Siku Renault 5-ösöm is! A változatosság kedvéért ez sem makulátlan, viszont közepesen kopott. És egyszerűen nagyszerű, pont, mint az igazi. A Hot Wheels-változat bemutatásakor már írtam sok betűt, most nem fogok, mutatok inkább képeket:

Ennek végre nyílik is valamije, feltárva a jól eltalált belteret. A fotókon szerencsére nem látszik annyira a kopás, pedig azért van rendesen, de olyan össze-vissza jöttek a fények, amikor fényképeztem, hogy csak na. A kifestetlen lámpákért nem sírok, a régi görög és római szobrokról is csak sok-sok év múlva derült ki, hogy azok valaha bizony festettek lehettek - ma pont az hatna nagyon furcsán, ha úgy látnánk őket. Kívánok jó pénteket, jó hétvégét, és óvatosan az utakon!

Címkék: retro siku

Szólj hozzá!

Aki kérdez...

RÁJEN 2011.08.25. 11:38

Czigány György Bárki! Aki válaszol: a Sötét Nagyúr maga. Katt!

Zseniális!

Címkék: star wars

Szólj hozzá!

Közbeszerzés

RÁJEN 2011.08.24. 09:00

- Ezredes úr, beszélnünk kell!

- Mi a probléma, Hans?

- Hát... Az új autóról lenne szó.

- Igen...?

- Szóval hogy olyan furcsa.

- Mi furcsa rajta? Kerekei megvannak? Igen. Négy ajtó? Igen. Szép rendőrségi festés? Igen. Mi lehet a gond?

- Hát a Porsche után valahogy olyan lassúnak érzem. Meg mintha a váltó is olyan érdekesen működne.

- Hans, tudja maga is, hogy a költségvetésünket megvágták odafent, összébb kell húznunk a nadrágszíjat tehát idelent, mindig ez van. Ők jól eljárkálnak továbbra is a szolgálati BMW-kkel és Mercikkel, nekünk viszont most csak erre volt keretünk...

- Igen, uram, én ezt értem, de próbált már egy ilyennel üldözni valakit? Ha meglátja egy bűnöző, röhögőgörcsöt kap. És most tényleg nem a franciákkal van bajom, de ennek még le sem lehet tekerni az ablakát!

- És??? Ott a vászontető, nyissák le azt, ha melegük van!

- De azon meg kimászik a fogoly, ha megállunk az Ankernél, uram.

- Hans, részemről itt befejeztük, téma lezárva, ez van, ezt kell szeretni, jövőre talán jobb lesz a helyzet, addig egy szót se halljak! Értve?

- Igenis, uram! Köszönöm, hogy meghallgatott.

Címkék: retro police norev

4 komment

De jó, hogy mi...

RÁJEN 2011.08.22. 09:00

... soha nem leszünk katona! - énekelte a Pa-dö-dö annak idején. A remek szovjet "mecsboxok" közül három újabb darabbal sikerült bővíteni a gyűjteményem, és hogy pontosan melyekkel is, azt már korábban is idézett kiváló forrás segítségével tudom megmondani:

№13 "Противотанковая ракетная установка" - BTR-152M + Shmel páncéltörő rakéta (БТР-152M + ПТРК «Шмель") látható itt fent, a lapozás után pedig a másik, ami egy GAZ, aminek a típusát magamtól is tudtam... 

Címkék: retro military noname

13 komment

Ádám gyűjteménye

RÁJEN 2011.08.21. 10:00

Az 1:18-asok viszonylag kívül esnek a gyűjtői látókörömön, de azért el tudom csorgatni a nyálam pár szép darab láttán. Főleg, ha egy olyan koncepciózus kollekció kerül az ember szeme elé, mint Ádám kollégámé, amit itt nézhettek meg, az alábbi három kép csak kedvcsináló:

Ugye? Nem fogjátok elhinni, de egy BMW-je van... (És talán az enyémnél egy kicsivel jobb fényképezőgépe.)

3 komment

Szülinap megint

RÁJEN 2011.08.20. 08:20

Már harmadik alkalommal kívánhatok boldog szülinapot Magyarországnak a blogon, ez a nem semmi! Úgyhogy hepihepi!

1 komment

Sierra

RÁJEN 2011.08.19. 09:00

Mondhatni, hiánypótló poszt következik legalábbis a szirszarjaim viszonylatában, ugyanis Ford Sierra eddig itt még nem szerepelt. (Máshol meg de.) Na majd most. Eddig azért nem, mert egyrészt nem nagyon szeretem a típust, másrészt pedig azért, mert az a két darab, ami gyerekkoromban megvolt, mára az enyészeté lett, és mivel nem is nagyon törtem magam az újbóli beszerzésükért, el is felejtődtek valahogy. De most igyekszem bepótolni e hiányosságot, többszörösen is... Nézzünk akkor egy kis modelltörténetet a wikipediáról:

A Ford Sierra a Ford-Werke AG egyik modelljének a neve, amelyet 1982 és 1993 között gyártottak. Tervezői Uwe Bahnsen, Robert Lutz és Patrick le Quément. Összesen 2,700,500 Sierra készült, többsége Németországban, Belgiumban, és az Egyesült Királyságban. Gyártottak még Sierrákat Argentínában, Venezuelában, Dél-Afrikában és Új-Zélandon is. Amerikában Merkur Xr4Ti néven forgalmazták, mivel a Sierra név a GMC tulajdonában volt. A Sierra formája újszerű volt abban az időben, amikor megjelent (hasonlóképp a későbbi Focus esetéhez) és alapvetően befolyásolta a rákövetkező évek autóinak formáját. Az autó szerkezeti felépítése is átalakult az elődhöz képest: új első futóművet és független hátsó felfüggesztést kapott. A motorokat változatlanul örökölte meg a Taunus/Cortina sorozatból. Az első Sierra 1982 júliusában jelent meg az utakon ötajtós ferdehátú, valamint kombi (Turnier) karosszériával, négy választható motorral: 1.3, 1.6 és 2.0L OHC ("Pinto"), 2.3L V6 OHV illetve Németországban rövid ideig kapható volt 2.0 literes hathengeres OHV motorral is. 1982 októberében a Peugeot származású 2.3 literes OHV diesel motorral egészítették ki a választékot. Az XR4i 1983 tavaszán került a modellválasztékba 3 ajtós karosszériával és a Capriból átvett 2.8-as injektoros OHV "Cologne" motorral. A Ford 1985 januárjában kiegészítette a világautó programját az első turbófeltöltésű Sierrával, a Merkur XR4Ti típussal, amely gyakorlatilag egy XR4i volt 2.3 literes soros 4-es OHC (Lima) motorral és az USA-ban árusították. 1986-ban megérkezett a legerősebb Sierra: a 3 ajtós Cosworth (becenevén Cossie) a kétliteres Pinto 16 szelepes turbófeltöltéses változatával szerelve, ez volt az első utcai autó, amely átlépte a 100 lóerő/literes határt. Ez volt a Ford új reménysége a rally világbajnokságban a B csoport eltörlése után. Ennek ellenére a versenypályán volt sikeresebb, Klaus Ludwig világbajnok lett a túraautó sorozatban az RS500-as változat volánja mögött. Az homologizációhoz szükséges 500 darab utcai változatot a Tickford építette, így az RS500-as volt legdrágább Sierra.

Az igazán elvakult rajongóknak még egy kis tesztet is linkelek, de egyből mutatom is a flottát, kezdve egy Homefire reklámfeliratot viselő példánnyal, ami egy Corgi:

Az utolsó két kép nagyítható, ha valaki szeretné. Teljesen korrekt munka a Corgitól, de hátul a gigászi vonóhorog egy kicsit ront az összképen. Ez nem rugózós típus, cserébe az első ajtók nyithatók. A beltér részletes, de egy kicsit elnagyolt, cserébe a piros műanyag elér egészen a hátsó lámpákig. Az első lámpák pedig az üvegezés műanyagán osztoznak, és ettől igényesebb, életszerűbb a kisautó megjelenése. A kerekek a megszokottak, az első képbe még egy kis csillanást is sikerült klasszul belekomponálnom, ennyire ügyi vagyok. Ezt a darabot egyébként a Játékudvarban vásároltam 300 magyar forintért, és szerintem meg is érte az árát. Érdekessége, hogy készült belőle HW remake, de olyanom (egyelőre) nincs. Van viszont egy olyan Maisto, ami a Matchbox-változat egyenesági leszármazottja. Lapozz!

Címkék: matchbox corgi maisto siku

8 komment

Negyedik

RÁJEN 2011.08.18. 09:00

De nem az:

ez. Egyébként a fenti linken szereplő Negyedik című filmet is megnéztem, nem volt rossz, olyan Alkonyat-feeling sci-fi-be oltva, egynek elment. Tegnap késő este viszont sikerült megnéznem az új Majmok bolygóját, hát az nagyon tetszett, ajánlom jó szívvel!

Címkék: film

Szólj hozzá!

Solido minimál

RÁJEN 2011.08.17. 09:00

Nem ma volt, amikor jól megmutattam a gyűjteményem nagyon kis szeletét képező Solido-flottámat, de ma van, amikor mutatok hozzájuk még pár nem túl régen történt beszerzést. A gyártónak megtalálhatók a repertoárjában az igazán magas minőségű modellek ugyanúgy, mint az olcsóbbak, egyszerűbbek. Ezúttal két 1:43-as low-end példányt tárok elétek, amelyeket a minőségi skálán valahová a Burago Street Fire környékére tudnék elhelyezni. Vagy oda, ahol ezek a Corgi-k tanyáznak. Először a Porsche 934-es:

Hát, semmi különös. Minimum hátulra elbírt volna szélesebb kerekeket, plusz némi lámpafestés sem ártott volna, de ez itt most nem az a kategória, ezek játékok, abból is az egyszerűbb fajták. Ennek ugyanakkor ellent mond az, hogy nem túl masszívak, egy pár éves gyerek igen hamar leamortizálná őket, de szerencsére ettől nem kell félnem, majd magasra pakolom őket... Aztán a már élőben is látott BMW M1 (illetve ennek a MB formájában már szintén mutatott utcai változata):

Ez sem gáz. Az elején a kis fekete műanyag szellőzőnek, az átlátszó ködlámpáknak, illetve a hátsó fehér naprostélyoknak köszönhetően ez a darab már részletesebb, így valamivel igényesebbnek is hat, nem mellesleg szerencsésebb a színválasztás is, a bordó valahogy soha nem volt a kedvencem. Összességében a BMW jobban tetszik, de ez talán azért is van így, mert kevésbé kommersz, már kisautó-fronton, ha lehet ezt így fogalmazni. Közös fotók és a dobozok:

Na ennyi mára, jók legyetek!

Címkék: solido

3 komment

A dolog

RÁJEN 2011.08.15. 09:00

Múltkor Izéként szerepelt itt, de lehet ezt máshogy is fordítani :) A hetet most lazán kezdem, főleg, hogy elvileg ez az első munkanapom két hétnyi Balaton után, de amikor posztot írom, még július vége van csak. És mi is lehetne lazább egy csodás műanyag Typ181-nél, abból is egy homokozószökevény változatnál? Méret tekintetében olyan 1:28-as, mert az 1:32-eseknél nagyobb, az 1:24-eseknél kisebb, szóval valahol a kettő között van. A gyártója beazonosíthatatlan, de szerintem magyar kisipari. Halványan emlékszem valami ilyesmire a gyerekkoromból, de nekem nem volt, az tuti. Ezt a darabot a vaterán lőttem, és annak ellenére nem tudtam neki ellenállni, hogy az idő azért erősen megviselte. Viszont ami nincs, az persze nem is tud elromlani (ugyanezt mondogatom magamnak mindig az 1:1-es Golfom felszereltségi hiányosságai kapcsán is), így szerencsére nem kell sorolnom, hogy már nem csukódnak szorosan az ajtók, vagy behalt a rugózás, esetleg karcos az üveg, vagy rozsdásodik a fém :) Mondjuk az pont rozsdásodik, ugyanis a két tengely tényleg fém, minden más műanyag, puha fajta. Ez lenne az:

A hátsó lámpákat szerintem (valamelyik) előző tulaj festette ki pirosra, még valami rendszámot is ragaszthatott rajta, de ennek már csak némi ragacs idézi az emlékét. Nálam viszont vége a megpróbáltatásainak, innentől a polc a helye. Szeretem ezeket. Ígérem, lesz még hasonló témájú poszt máskor is, mert van még egy ilyen kivitelű kisautóm, amit szeretnék elétek tárni. Na minden jót!

Címkék: retro volkswagen vw noname

5 komment

süti beállítások módosítása
Mobil