Ezt hozta nektek a Mikulás:
Mellette haladva sokkal nagyobbnak tűnt, de azért így is látszik, mekkora. Nagy. Sőt: NAGY! Korábbi Dodge RAM-ok, kicsik és nagyok, a blogról sorban: itt, itt, itt és itt.
Ezt hozta nektek a Mikulás:
Mellette haladva sokkal nagyobbnak tűnt, de azért így is látszik, mekkora. Nagy. Sőt: NAGY! Korábbi Dodge RAM-ok, kicsik és nagyok, a blogról sorban: itt, itt, itt és itt.
A mai ötöspakk főszereplőjével sokéves adósságát törlesztette a Matchbox, kihozta ugyanis az időtlen klasszikus Volkswagen Karmann Ghiát tetővel is. Nagyon régen volt a Karmann terítéken itt a blogon, de egy időben azért voltak feltűnései, például itt mutattam egy viszonylag korai beszerzésemet, meg itt is, aztán itt, majd ez volt talán a negyedik, emez meg valószínűleg az utolsó - a blogon kívül pedig láthattatok ilyet az ezidáig utolsó Tarantino-filmben, Brad Pitt autójaként is. Ha nem akartok kattintgatni, itt lent mutatok két korábbi darabot egy képen, a kék egy Matchbox, a zöld egy Siku, később hasonló kék színűből volt még "bajszos" Karmann is a MB kínálatában:
Na, most meg az történt, hogy megjelent egy új ötöspakk, csak és kizárólag VW modellek vannak benne, de ugye ilyet már láttunk máskor is, sőt más gyártónak is van hasonlója, szóval ezt beszereztem. Akkor is megvettem volna, ha nincs benne a narancssárga coupé, de így meg főleg!
A legalsó felejtős, nem annyira jön be, meg sok verzióban megvolt, megvan már korábbról. A busz nyilván örök kedvenc, millió változatban szerepelt már a blogon, pont ugyanilyen színösszeállításban is, úgyhogy most hagyjuk. Az egyébként elég jól sikerült VW Golf V GTi sem újdonság, ellenben az ID4 nekem új, ilyenem még nem volt. A doboz oldalán EV4-ként szerepel, gondolom, Amerikában ezt így hívják. Matchboxként, amennyit látok belőle, teljesen korrekt megvalósításnak tűnik, bár az összhatásnak jót tett volna, ha más színben teszik be ide, mert így a szintén sötétkékes Golffal kioltják egymást. Na de a remek színű Karmannal ilyen probléma nincs!
Abszulút kitűnik a csomagból, de annyira nem, hogy jól meg lehessen nézni. Ami elsőre feltűnik, hogy a hátsó kerekek eléggé bent vannak, de akár az elsők is, viszont ez a felni telitalálat hozzá, ez kétségtelen. A másik dolog, hogy a sziluettje szerintem tökéletes! A tervező, Abe Lugo remek munkát végzett tehát, és most megnéztem, van-e olyan kisautóm, amit szintén ő tervezett, és igen, ez a Chevy Wagon az ő munkája. Tavaly debütált ez a kisautó a Matchbox kínálatában egy szuperjó VW-sorozatban, aztán megjelent a Stars of Germany-ben is, majd idén ebben a csomagban, de mindben ugyanebben a színben. Hát mit mondjak még, ez a pakk nagyon rendben van így, de az utolsó helyett jobban tetszett volna benne egy Thing is akár, vagy egy Golf Country, de mindegy, marad így is. Beszerzésre ajánlom tehát. Jók legyetek!
Képzeljétek, az van, hogy már meg tudom mutatni a saját Lego Millenium Falconunkat! Ez nem az UCS, hanem a "sima", aminek az idős Lando a pilótája, Finn-nel és Csubival, no meg a droidokkal kiegészülve. Tehát az itt fent látható kép nem is stimmel, hiszen az a Jedi visszatérből van, a poszt főszereplője viszont a Skywalker korában szerepelt, de ez mindegy is talán. Szerintem egy 2016-os posztban írtam először, hogy ez nagyon hiányzik a gyűjteményemből, de azóta például az is történt, hogy már nincs gyűjteményem - ellenben sikerült kinevelni egy új Lego SW-gyűjtő generációt, Félixet, és ő kapta meg ezt a készletet augusztus legvégén, a kilencedik szülinapjára. 2018-ban szerepelt a blogon egy Lego Falcon, de az a midi méretű volt, és elég gyorsan elpasszoltam - ez meg a normális méretű, amely elég sok kiadást megért már, ez most az épp aktuális darab, és szerintem amúgy nem a legjobb az összes közül, de a gyermeknek abszolút tökéletes, imádja. 75257-es számon fut, a vásárláskor 46.400 Ft volt volt az Alzán, ennél olcsóbban nem találtam, amikor venni akartam, bár lehet, hogy használtan sikerült volna valami jobb dealt összehozni, de mivel ajándéknak szántuk, nem akartuk elvenni a gyerektől az első kibontás élményét.
A budapestiek, főleg a pestiek egy nagy része már nyilván tudja, de mások meg talán nem, hogy a Hősök teréről felújítás miatt egy ideig igazoltan hiányzik Gábriel arkangyal, vagyis hát a szobra az oszlop tetejéről. További részletek erről itt olvashatók. Én meg mindenképp meg akartam örökíteni, mert lehet, hogy már sosem fogom a teret így látni, e nélkül:
Aztán majd egyszer visszateszik.
Bárhogy kerestem a blogon, nem találtam a most bemutatásra kerülő Forza sor előtti (2020-as) szettemet, így egy kicsit el is bizonytalanodtam, hogy azt mutattam-e. Ha nem lesz meg, akkor majd legközelebb, addig viszont ezt a legújabbat (ami egyébként 2023-as, tehát nem idei) tudom most elétek tárni, mert megvettem.
Erre az öt tagból álló szettre nem írták fel, hogy Horizon vagy Motorsport, ezek ugye a Forza játék két típusa, az első a lakossági, arcade verseny, a második inkább szimulátor, szóval csak simán Forza név alatt fut a kis gyűjtemény. A Bugattiról, ami ebből a friss szettből a kedvencem, azt lehet tudni, mármint a játék tekintetében, hogy a Motorsport 3-ban benne volt, illetve a Horizonokban is, de a Motorsport 5-ben nem. Na de kezdjük a sárga Porschéval:
Nincs túlgondolva, a szép festésen és felniken kívül az oldalsó dekoráció még az, ami említésre méltó, meg az, hogy a nemrég itt szerepelt Gran Turismós válogatásba is bekerült, csak az egy újabb RS volt, de szintén sárga.
Ilyen Z4 nem is volt még a blogon, pedig megvan már egy jó ideje a 8 darabos BMW-sorból, sok évvel ezelőttről, amit anno valahogy elfelejtettem posztba önteni, de akkor ez most egy újabb tétel a listán, amit majd hamarosan bepótolok. A másik a fentebb említett másik Forza-gyűjtemény. Nem nagy kedvencem ez a kisautó, de nem is utálom. Most gyorsan megnéztem, az előbb említett másik darabnak nem ez van a kartonjára írva, az csak Z4 M, emez meg a Motorsport jelölést is megkapta, majd ha oda jutok, egymás mellé teszem a kettőt, aztán meglátjuk, eltérnek-e. Amaz szerintem egyébként szebb, bár ez is teljesen rendben van.
Ez a british racing green színű Jaguar 2015-ben került be a Hot Wheels kínálatába, nálam pedig a 2020-as és 2021-es Exotics-csomagokban láthattátok korábban, bár én már megint nem találtam meg ezt a két régi posztot, így most linkkel nem szolgálhatok, sorry. A fenti BMW-hez hasonlóan nem kedvenc, eggyel kevesebb rajta a tető, mint ami nekem tetszene, és eggyel nagyobbak a hátsó kerekek is, de mindegy is, elmegy.
Az EB110-ről már beszéltünk, ehhez viszont tényleg van link, megnézhetitek Forza-festés nélkül is, ugyanilyen kékben és ugyanilyen felnikkel. Ez egy jól sikerült kisautó, örülök neki e sor tagjaként is! Sima kékben amúgy szerintem szebb.
És akkor egy Alfa a végére. Ez a kisautó benne volt a 2014-es és a 2016-os Exotics ötöscsomagokban is, a kettő között, 2015-ben pedig tiszteletét tette már a szirszarjaimon önálló darabként is, akkor feketében. Ez az ezüst szín nem valami ütős, de a felnik klasszak, összességében nincs semmi baj ezzel a kisautóval - és magával a teljes gyűjteménnyel sem, még ha nagyon kiemelkedő darab nem is került most bele. A 2019-es és 2021-es Forza-gyűjteményeket még jó lenne valamikor beszerezni, előbbiből legalább két darabom megvolt régebben, még boltból, de aztán nem állt össze a dolog, szóval eladogattam mindent. De ha nem lesznek meg, az sem baj ;)
Azt hiszem, ez az ültetett, turbós Forester így, ahogy van, eléggé kéne otthonra. Kicsit zizis a kép, mert az út túloldaláról fotóztam, a másik irányba menet közben, de nem is az az érdekes, hogy hova mentem, hanem hogy honnan jöttem: pont a saját Subarum műszaki vizsgájáról tartottam épp hazafelé, amit zajos sikerrel abszolvált, az ember nagyon megdicsérte a motort a nullás CO-adat és a szép járás miatt, az alját is rendben találta, azt mondta, amit én is szoktam, hogy egy jól egyben lévő, remek autóm van! Csak ő ért is hozzá, velem ellentétben ;) Ja, és előtte, 22-én pont sikerült felszereltetnem egy bontott hátsó lökhárítót az autóra, mert a széttörttel nem mehettem volna vizsgáztatni. Ez is pipa tehát.
Az van, hogy megimpulzusvásároltam a 2024-es Hot Wheels Gran Turismo szettet. Ehhez érdekes előzmény, hogy nem keresgéltem, igazából nem is tudtam, hogy van belőle friss, egy ideje ezt nem követem, de most utólag gyorsan utánanéztem, és mondom, mi van: az első Gran Turismo sorozat 2016-ban jelent meg, meg is van, mutattam itt. Aztán rá két évre jött a következő, arról is írtam, de az azóta eltelt 6 évből kiindulva azt gondoltam, ez ennyi volt, kész. És hát nem! Vagyis hát nem úgy nem, de valamennyire igen. Mondom is: az első két alkalommal 8 kisautót adtak, idén már viszont sajnos elvitt az infláció 3-at, szóval maradt 5. Ezek: 1973-as BMW 3.0 CSL, 2016-os R35-ös Nissan GTR, Porche 911 GT3 RS, 2020-as Ford Mustang Shelby GT500 és egy 2020-as Toyota GR Supra. Megnézitek?
Nézzétek csak, miket nem találni Zuglóban a panelek aljában:
Ha valakinek szüksége lenne úthengerre a környéken, tegyen egy cetlit a szélvédőre, az autó az Ikea mögötti negyedik ház aljában parkol.
A mai Aston Martin már szerepelt itt, csak messzebbről. Most itt van közelről is:
Hát, nem rossz.
Félix fiam augusztus 28-án 9 éves lett, és "természetesen" legókat kért, ezek közül mutatok most két kisebb készletet. Az első a 75386-os "Paz Vizsla™ és Moff Gideon™ csatája" nevet kapta, ez a Mandalóri sorozat eddigi utolsó évadában szereplő csúcsjelenet feldolgozása, közel 300 kocka segítségével. A kis készletben nem az egyébként működő kaput is tartalmazó dioráma a lényeg, hanem az eszetlenül menő minifigurák: Paz Vizsla megvolt már a kovácsműhelyes szettből, így ez a minifig tehát nem újdonság, ellenben Gideon Moff és a két Imperial Praetorian Guard az, és ezek baromi jól is néznek ki. A moff csináltatott magának egy szupermenő mandalóri szerkót, nyilván teljesen beskarból, ami a fénykardoknak is ellenáll, a sisakja übermenő szarvakat is kapott, és jár neki hátirakéta is, szóval elég jól felszerelkezett az ember. A piros őrök is nagyon tetszenek, de azt figyeltem meg, hogy a Star Wars univerzumos készletekben lényegében minden piros minifig nagyon klassz, főleg akkor, ha a birodalmi oldalon állnak.
A mai adásban három (és fél) szupersportkocsi következik, remélem, nem bánjátok a csillagok ilyetén együttállását! A kis csapat első tagját a BAH-csomópontnál sikerült fotóznom még augusztus közepén:
Ablakból, menet közben, sorry, ezért nincs kompozíció ;) Na de most figyeljetek, olyan jön, mint ami eddig még soha:
Bizony, McLarent még sose carspottingoltam korábban, de most már akkor igen. Az Etele mélygarázsában. Nem pontosan tudom, miért, de csalókák a képek, olyan, mintha nem lenne elég lapos, elég alacsony, pedig de, sőt elég széles is, de valahogy ez nem jön át. A hangja meg végképp nem, de erről tényleg nem tehetek. Ja, és valaki megírhatná kommentben, hogy ez mi pontosan, mert ott nem néztem meg, utólag meg nem tudtam beazonosítani, nekem mind egyforma... És még mindig nincs vége! Augusztus 23-án fotóztam az alábbi Ferrarit a Király utcában:
Ezt már, hála az égnek, normálisabb fényviszonyok között volt szerencsém körbejárni és fotózni. Nem úgy, ahogy az utolsót, amit megint menet közben, szélvédőn át kaptam el, ezért elnézést, de talán valamelyest kárpótol, hogy ilyen Corvette sem sűrűn teszi tiszteletét a blogon, sőt talán ez az első ilyen itt:
Ez már szeptemberi találat volt egyébként. A nagyobbik fiam kérdezte, hogy melyik kéne a legjobban, és hát őszintén szólva egyikre sem vágyom. De szerintem most ezek közül a Ferrari tetszik leginkább.
Időnként egy kicsit vagy valaki más, vagy mi magunk lezúzzuk az autónkat. Most az utóbbi eset történt, a feleségem egy cseppet nagyobb lendülettel tolatott ki egy merőleges parkolóhelyről, és hát pont jött egy autó. Íme az eredmény:
Nem tűnik vészesnek, remélem, egy csere megoldja, de az nem túl megnyugtató, hogy a csomagtartóajtó jobb oldalán egy kicsit nagyobb lett a rés... Hát, majd meglátjuk.
Jó múltkor egy ismerősöm kisgyereke meglátta a Subarumon az aranyszínűre festett felniket, és nagyon tetszett neki, azt mondta rájuk, hogy hú, gazdag! Kíváncsi vagyok, ehhez mit szólt volna:
Őszintén szólva nem vagyok nagy híve ezeknek a szekérkerekeknek, de valószínűleg én vagyok a kisebbség, mert különben nem csinálnák. És hát ők jóval régebb óta csinálják, mint amióta én foglalkozom autókkal, szóval minden bizonnyal én tévedek. Na mindegy, rajongóknak a korábbi Bentley-találataim például még itt és itt, sőt itt is megtekinthetők. Ez meg itt egy Merdzsó Szántódról:
Volt már ilyen találat egy párszor (a rendszám alapján egyértelmű, hogy konkrétan ez a példány is szerepelt már itt egyszer, kb. pont egy éve), de ebből szerintem sosem elég. Főleg ilyen felnikkel. Itt egyáltalán nem zavar a méretük, sőt.
Érdekes módon kábé pont egy éve mutattam egy kimondottan japán tematikájú Matchbox ötöspakkot - és most megint! Nem múlt el a lelkesedésem az ötöspakkok iránt, hanem inkább csak a lehetőségem ezek nyomon követésére és beszerzésére, nem járok már nagyon ugyanis börzékre, de játékboltokba se, viszont ezt a csomagot már jó régen kinéztem magamnak, mint egyszer beszerzendőt, és lám, meg is lett. Az emagról. Nem túl olcsón.
Nem nagy meglepetésre egészen pontosan öt darab kisautó található a csomagban, ezek közül négy egyáltalán nem újdonság, legfeljebb színben. Na de nézzük sorban! Az első rögtön egy JNC-dizájnba öltöztetett Nissan Skyline, ami egyszerűen tökéletes. Az alap kisautó körül anno a megjelenésekor elég nagy hype volt, azota ez csillapodott szerintem, de nekem továbbra is az egyik legkedvencebb újkori Matchboxom. Ez a festés pedig szuperül illik az autóhoz, és hát mi már lehetne ennél nosztalgikusabb japán autó? Szóval nagyon tetszik. A csomag második helyén álló ufó Civic biztos nem, hiszen ez még bőven része a mindennapjainknak, holott már kb. 2008 óta velünk van - csak hát ugye viszonylag ritkán látunk ilyen hasonló színben... Japánban valószínűleg nem tartanám nagyon kirívónak, de az európai szemnek ezt azért szoknia kell. Eléggé tetszik, mert a formája rendben van. Az ez alatt található Subaru Impreza az, ami miatt egyébként felfigyeltem erre a pakkra, láthatóan japán rendőr, csak teljesen más mintával, mint a poszt legelején idézett másik pakkban, és ez tényleg jól néz ki. Újszerű japán rendőrős dekorációt kapott, ezt eddig sehol máshol nem láttam, lehet, nem is létezik ilyen a valóságban, de attól még kurvára bejön :) Utána egy fehér Mazda 3 következik, ilyen eddig nem volt még a blogon, és ez nem véletlen: nincs vele semmi bajom, de nincs is benne semmi, ami megfogott volna. Nyilván más lenne a helyzet, ha lenne ehhez a típushoz bármilyen személyes kötődésem, de nincs, és egy darabig szerintem nem is lesz, szóval amikor láttam ilyet egydarabos MB-ként üzletben, eszembe se jutott megvenni, így viszont, a csomag részeként, nem bánom, hogy meglett, bár szívesebben látta volna inkább egy Mitsubishi 3000GT-t helyette, mert olyanom úgy nincs, hogy kéne. Közepesen tetszik. Legalul pedig régebbi ismerős, 13 debütált a szirszarjaimon a Matchbox Toyota 4Runner, amiből azóta kihozták a kurrens típust is, de az nem kell, ebből meg jöhet bármennyi. Ez az újabb színvariáció rendben van, nem jobb és nem rosszabb az eddigieknél, tetszik. Összességében a pakk, legfőképp a Skyline és az Impreza miatt, a nagyon klassz osztályzatot kapja tőlem, nincs benne fantáziaautó, nincs benne olyan, ami ne tetszene, szóval hajrá, csak így tovább! (Btw megint van most egy jó pár olyan MB pakk, amit szívesen beszereznénk, de nem ötezerért, mint ezt, hanem majd aldis áron: MBX British Roadways, Blue Highways II, MBX Road Cruisers, Autobahn Express 5, MBX Retro, Coffee Cruisers V, no és persze a legújabb Volkswagen-csomag, ami jöhet aldis ár felett is...)
Odanézzetek!
Mindkettőt egy napon, Balaton felé menet, majd Balatonról hazafelé jövet fotóztam. Ezt meg pár héttel később a Várban:
Mind másért tetszik.
Ugyanazon a napon, amikor azt a piros Firebird-öt fotóztam, még ezt is láttam:
Nem izgulok a Harley-kra (annyira), de nem mondom, simán elfogadnám, ha valaki megkínálna vele... Öreg(ebb) koromra egyébként tényleg könnyen el tudom magam képzelni valami cruiseren, de akkor már valószínűleg inkább a Honda Shadow lesz a csapásirány. Érjem meg, aztán majd meglátjuk.
Képzeljétek, kaptam egy ilyen fejet. Annyi a sztori, hogy június elején munkahelyet váltottam, az egyik után most már egy másik reklámügynökségen próbálok dolgozgatni, más emberekkel, más főnökkel és más ügyfelekkel, de a lényeg nagyjából ugyanaz itt is, reklámokat készítünk. Az előző munkahelyemen a kis csapat volt olyan jó fej (már megint), hogy búcsúajándékot is adtak, mégpedig ezt, mert ugye Lego is, meg Star Wars is, és mert hogy szerintük a sötét oldalra távozok... Ez egyébként a 75304-es számú szett, és ebből a sorozatból véletlenül pont ez tetszik a legjobban. Mutatom jobban:
Az utolsó munkanapomon kaptam meg, május 31-én, pénteken, és Félix még aznap össze is rakta, bár elmondása szerint nem volt túl egyszerű. A végeredmény mindenesetre impozáns, a Sötét Nagyúr tényleg elég sötét, kívül nem is nagyon látszik semmi, ami ne lenne fekete, de a mérete is jó, igazán klassz kis polcdísz - játszani ugye nem nagyon lehet vele, de nem is ez volt a cél.
Nagyon köszönöm a fiúknak és lányoknak a Havasnál ezt a kedvességet, szuperjó hat évet töltöttem velük, és remélem, az új helyemen is ilyen jól fogom magam érezni, de csak majd a próbaidő letelte után írom le, mi ez, hol vagyok és mit csinálok, az még egy hónap.
Még a múlt hónap közepén találtam ezt a Kodály köröndnél:
Az "Esprit" az internet szerint a Firebird jobban felszerelt változata. Na, ilyenek vannak a városban... És ilyenek az autópályán:
A Corvette június 28-i találat, az M7-esről, Balaton felé menet.
Talán van még olyan a blog olvasói között, aki emlékszik, hogy nagyon kedvelem a japán rendőrségi mintával megjelent kisautókat. Általában is szeretem a japán autókat, ez sem titok, magam is ilyet hajtok, motorból is Hondát választottam, ez már nem fog változni. A szirszarjaimon számtalanszor mutattam már japán rendőröket kicsiben, elsősorban a Tomica kínálatából, de ezt a szegmensét a régen volt gyűjteményemnek teljesen megszüntettem, japán kopókból meg tényleg csak mutatóba maradt két darab, ezek (pedig a régi szép időkben még hasonló festéső Majorette kisautóm is volt, nem is egy):
Ez a két kisautó sikeresen átvészelte a szanálásokat, bár nem hinném, hogy túl nagy értéket képviselnének, mégis ragaszkodtam hozzájuk, mert nagyon tetszenek. És most ez a kétdarabos kontingens egy csapásra a duplájára növekedett, a legutóbb mutatott csodálatos Volvo mellett ezt a kettőt is behúztam, de ezeket már szerencsére normális áron:
A 2012-ben mutatott fekete RX7 után most akkor lett egy fehér is, de már az újabb stílusú POLICE-felirattal - ebből egyébként nekem a régebbi minta jobban tetszik. Viszont a kis Mazda baromi jól néz ki ezekkel a felnikkel, ez egy jó újítása volt a Hot Wheels részéről nem olyan régen. 2019-ben aztán volt itt egy szép piros Type R Civic, na ennek a rendőrségi változata az, amit itt fenn láthattok. Ilyet valós képen egyébként nem találtam sehol az interneten, illetve de, egyet egy hírből, miszerint Franciaországban megbüntettek egy embert 7500 euróra, mert a Hondáját japán rendőrnek dekorálta, ami ott tilos, mutatom is a bűnös autót:
A poszt elején lévő videóban is csak egy modder alkotása csodálható meg, mondjuk szép munka, le a kalappal! A másik kisautó viszont valósághű abból a szempontból, hogy a megmintázott régi RX7-ből tényleg működtek igazi rendőrautók, íme, itt a képes bizonyíték:
Az egységességen túl csak simán vagánysági szempontból is szerencsésebb lett volna az említett gyönyörű kerekeket szerelni a Honda alá is, de nyilván ez nem lehet(ett volna) reális elvárás, hiszen még csak nem is ugyanabba az alsorozatba tartoznak, mint azt láthatjátok a karton oldalán. Villogó vagy fényhíd nincs egyiken sem, amiért kár. A Honda hátsó része meglehetősen sivár így, festés nélkül, de legalább az első lámpák nem maradtak ki, és hát a lényeg úgyis oldalt van. És ha nem tévedek, a felső japán nyelvű felirat megfejtése ez: HOT WHEELS. Na, hogy tetszenek?
Nem túl rég a Naphegy felé vitt az utam, és a Sunhill bisztró felé gyalogolva ezt a szép, kanárisárga Jaguárt sikerült lekapnom:
Azt kell mondjam, ebben a színben minden eddig látott példánynál (ami nem sok) jobban tetszik. És eddig fel sem tűnt, hogy milyen könnyű belelátni a Mazda kurrens design-irányzatát... Jól néz ki, na. És ha már angol sportkocsiknál tartunk, bedobok egy gyors frissítést, de sajnos csak egy viszonylag távolról készült fotó formájában:
Na ezeket még szeretem.
Nem túlzás szerintem azt mondanom, hogy több évtizedes késéssel hozta ki a Matchbox a nem kombi 240-es Volvót "normális" méretben, hiszen csak Superkings kombi volt eddig a kínálatukban, de az legalább több változatban: sima, mentő és rallye support. (Megjegyzem, egyik sincs már meg.) Pedig hát szerintem a 240-es az autótörténelem egy olyan ikonikus, megkerülhetetlen darabja, amelyet minden kisautó gyártónak kvázi kötelessége lenne elkészíteni - bár lehet, hogy a 142-es tulajok pont az ő kedvencüket hiányolják ugyanígy, mindegy. Mindenesetre a személyes érintettségem okán is nagyon vártam már ezt a kisautót, nem volt kérdés, hogy megveszem-e, és nem is okozott csalódást - ráadásul egy klasszikus Volvo esetében külön jópofa kis plusz jelentésárnyalatot kap a karton bal felső sarkában olvasható Designed for a lifetime felirat:
Csodásan részletes festést kapott a 100-ból a 99-es sorszámon futó kisautó orra és feneke is, lámpák, rács, rendszám, minden van, ami kell. Nyilván nem rugózik, nem nyílik semmije, ezt talán mondanom sem kell, de szerencsére van a MB-on belül egy olyan széria, a Moving Parts, ahol ilyesmi is előfordul. Mivel nem úgy került hozzám ez a kisautó, hogy belefutottam egy üzletben és leakasztottam a kampóról, meglehetősen drágán vettem, emiatt viszont csak egy példányt engedtem meg magamnak - és ezért van az, hogy nem is bontottam ki. Szóval így nem tudom megmutatni rendesen, ezért az internet segítségét kellett kérnem, hogy megcsodálhassuk együtt a kisautót kicsomagolva is:
Én ezeket a Matchbox-kerekeket egyébként nem annyira kedvelem, de ehhez jó választás volt, el kell ismerjem. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy e kék szín mellett (amilyen egyébként szerintem a valóságban soha nem volt a rendelhető színek között) még majd milyenekben jelenik meg, egyáltalán jut-e majd abból nekem is, de egy bordónak örülnék, már csak az exem miatt is... Köszi, hogy elolvastátok!
Sok eladott kisautót nagyon sajnálok, de ilyenkor mindig meg is nyugtatom magam, hogy megérte, mert így tudtam megvenni a motorom, ami azóta is nagyon sok élményt adott, és remélhetően fog is még - mindenesetre az 1:43-as Citroen H-truck az egyik nagy kedvencem volt, Michelin-színekben. Ilyen jópofa kisteherautó szerintem nagyon kevés született az autótörténelem során, épp ezért mindig jó látni, hogy nem csak nekem tetszenek ezek, hanem másoknak is - sőt olyanok is vannak, akik a feltámasztáson túl még dolgoztatják is őket, mint például ezt a jószágot a Kopaszinál:
(Hasonló funkciójú, régi Citroen kisteherautó amúgy már 2011-ben is szerepelt e blog hasábjain, tessék nyugodtan kattintani, itt a lehetőség! Szinte biztos, hogy sosem lesz ilyenem, de nem bánnám, ha tévednék, fent van ez is a wishlistán a Bogár és a 240-es Volvo mellett.) Kicsit később be kellett ugranunk a Tescóba, aminek a parkolójában meg ez a C5-ös Corvette pihent:
Ha valaki megnézne egy ilyet Matchboxként, cabrióban, az ide kattintson! Végül pedig ha valaki egy igazi cukiságot szeretne, tekintse meg az alábbit, amit Péter küldött:
A Corvette-nek kevésbé áll szerintem jól ez a szín... További 500-as Fiatok emitt.
Nem szoktam túl sűrűn felhős képeket posztolni, pedig szeretem ezeket, de 26-án gyereknapozni voltunk a közeli Domonyvölgyben a Lázár Lovasbirtokon, és loptam magamnak 10 percet, távol a családtól, hogy ne csak róluk, hanem az autómról is csinálhassak pár képet, szép háttér előtt. Ez a kettő lett szerintem a legjobb:
Tetszenek? #nofilter
Egy autónak látszó hajó a Kopaszi-gát parkolójában:
Nem tudom, meddig állt így ott, de azt igen, hogy úgy egy szűk óra múlva eléggé rákezdett az eső.
Ennek örömére két héttel ezelőtt elmentünk egyet autózni a Börzsönybe, sőt konkrétan ugyanoda, ahol legutóbb motorral jártunk. Hogy ebben amúgy mi a jóság, leírtam akkor, de mondom most is: úgy lehet erdőt járni, hogy nem hagyod el a lakó- vagy üdülőövezetet, a legkietlenebb kis utcának is neve van, tehát tök legális az egész, mégis olyan, mintha a civilizációtól nagyon-nagyon távol lennél, kilométerekre semmi ember, épület is csak elvétve, csak a fák és a madarak minden irányban, ameddig csak ellátni. Szombaton voltunk, amit pénteken egy kiadós eső előzött meg, így a terep kellőképp saras és pocsolyás volt, mondtam is a srácoknak, hogy nem biztos, hogy nem fogunk elakadni, de aztán erre nem került sor. Az Impreza nyilván nem egy Jimny, de amit itt kellett, azt tudta. És bírta.
Mi is bírtuk, tényleg nagyon élvezetes volt, Börzsönyligetet mindkét (mondjuk úgy, a déli és az északi) oldalról is bejártuk, de aztán mielőtt hazamentünk volna, igen csak meg kellett látogatnunk egy autómosót ;)
Utolsó kommentek